Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

P11 polttoainepumppu rikki

Aloittaja shamrock, syyskuu 16, 2016, 19:00:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

shamrock

Meinas eilen bensa loppua kotimatkalla, vaikka niin mittari kuin ajotietokone lupaili ihan muuta. Startilla avittaen pääsin rullailemaan kotipihaan  ja kippasin ruohonleikkurin bensoista pari litraa tankkiin. Niiden avustuksella sitten takaisin kylille ja tankkaamaan. Ei mennyt kuin 50 litraa tankkiin, vaikka lirutti  täyttöputkea myöden, ja olen mä tuohon saanut joskus 55 menemään. Tutkailin kuvista tuon polttoainepumppupaketin rakennetta, ja ymmärsin kuvista että tuon koko paketin pitäs olla tankin pohjassa kiinni. Onko tavallista että tuo koko paketti vois irrota sieltä, ja heilua sillä letkujen varassa, vai miksi yhtäkkiä auto jättää 10 litraa tankkiin?

Edit: muokkasin otsikon, jotta joku löytänee ehkä joskus haulla :)

Totenkopf

En kyllä jaksa uskoa, että lähtisi irti. On kiinni kiskossa josta irrottaminen on todella veemäistä.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

shamrock

Kiitos tiedosta, availen kuitenkin tuota kun tankki ei taas oo ihan täynnä. Tätä ennen alkoi myös seuraavat oireet ... jyrkän vasemmalle kääntyvän mutkan jälkeen hyytyy hetkeksi ihan täysin, sama toisinaan ohituksessa kaasu pohjassa, mutta nämäkin molemmat suht vajaalla tankilla, ei kuitenkaan läheskään tyhjällä. Muita ideoita, mistä tuo johtuisi? Tankin suuntaan tuntuis kuitenkin viittaavan varsinkin tuo käännöksissä temppuilu.

Totenkopf

Mulle tulee ekana mieleen, että pumppu vetelee viimesiään. On aiheuttanut näissä jos vaikka minkälaista oiretta. Mittaa bensanpaineet. Säädin irtikytkettynä pitäisi olla 3 kiloa ja kytkettynä 2,4 kiloa painetta.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

shamrock

Tsekkaillaan, kiitos vinkistä. Varaosa-auto on olemassa, pitänee ottaa pumppukin siitä talteen ennenkuin paaliin lähtee. Nyt on tankki pistetty perjantaina täyteen ja taas oireet olleet poissa, vaikka tosissaan koittanutkin niitä kiusata esiin. Tuottoahan pumpussa siis kyllä tuntuu piisaavan, tarjoaa sen mitä kone pystyy polttamaan, ainakin silloin kun on täysin upoksissa. Toisaalta on kyllä kokemustakin oudoista oireista pumpussa, Bilteman uusi pumppu jätti Opel Astraan aina 15 litraa tankkiin ... itse asiassa suht samat oireet kuin tässäkin, alkoi nykiä varsinkin kuormitettuna kun tankki lähestyi tyhjää.

shamrock

Pumppuhan se oli :) Tänä aamuna jätti pihalle, onneks tehdään emännän kans aivan eri vuoroja niin oli sen Almera käytettävissä. Kävin hakemassa töiden jälkeen varaosa-autosta pumpun ja taas pelittää. Oli muuten luvattoman helppo vaihtaa. En sen tarkemmin tutkaillut, onko pumppu tosissaan rikki, mutta se "kotelo" ja imusuodatin paskan peitossa. No, onhan sillä 420000 ajettu ... ainakin :D