Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Maxima A32 kaukosäätöinen keskuslukitus

Aloittaja Toneee, lokakuu 28, 2015, 09:26:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toneee

Eli takakontista löytyy boksi kaukosäätöiselle keskuslikitukselle mutta auton mukana ei tullut yhtään kaukoohjainta, eikä edellisellä omistajallakaan sellasista ollu tietoa. Saakos noita kauko-ohjaimia jostain järkevään hintaan vai olisiko mahdollista korvata tuo jollain jälkiasennus kauko-ohjaus systeemillä? Kun niitä ainakin löytyy suht edullisesti.

Shamsa

Boksi saattaa olla asennettuna vaikka kauko-ohjainsysteemi muuten ei toimi sijaan :D ihan normikäytäntö autotehtailla, säästää rahaa ja yksinkertaistaa tuotantoa kun kaikkiin asennetaan samat osat, ohjelmoidaan vain sitten joitakin varusteita pois käytöstä.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

janimy

Joo ei saa kyllä oikein mistään tuohon malliin kaukosäätimiä. Itselläkin tuli auton mukana kaksi kaukosäädintä, mutta yllättäin molemmat paskana. Jouduin lopuksi taipumaan ja ostin uuden ihan paikallisesta Nissan-liikkeestä. Hintaa en muista tarkalleen, mutta kyllä se taisi yli sata euroo olla, eli rikollisen kallis.

VQ30DE

Nyt voi tulla semmosta väärää tietoa, että oksat pois. Mutta eikös vanhemmissa Nissaneissa pystyny koodaamaan itsekin  kesluslukituksen kaukosäädin palikan, mutta ei  itse ajonestoa jotain nappuloita rämpyttämällä?

Siitä tuli mieleen, että saattaisi toimia semmoinen edullinen temppu, että ostaisi paaliin menevän Maximan kaukosäätimet ja koodaisi ne omaan autoon.

DNSF:n foorumilta ainakin löysin  P11 Primeraan tällaisen ohjeen:
http://www.dnsf.org/forum/autot-ja-tekniikka/muut-datsun-nissan-mallit/4389-primera-p11-keskuslukon-kaukosäätö

"Se pitää se kaukosäädin "koodata" uudestaan pattereiden vaihdon jälkeen. Siitä löytyy juttua ainakin NCF.fi sivujen foorumilta. Saattaa löytyä täältäkin foorumeilta. Muistaakseni koodaus meni jotenkin näin:

1. Käännä virta-avainta lukossa ON-OFF 6 kertaa 10 sek sisään.
2. Pitäis joko ajoneston ledin tai vilkkujen välähtää kahdesti (kuuluu napsahdukset).
3. Avausnappi pohjaan ja samalla painaa 3 kertaa lukitusnappia.
4. Vapauta avausnappi -> led tai vilkut välähtää.
5. Avain ON-asentoon ->led tai vilkut välähtää kahdesti.
6. Testaa toimivuus.

Kannattaa koodata molemmat avaimet samalla, koska muuten toinen kaukosäädin ei toimi. Eli tekee kohdat 1-4 ekaksi toiselle avaimelle ja sitten kohdat 3-4 toiselle ja sit kohdat 5-6. Näillä ohjeilla sain ainakin itse kaukosäädön toimimaan pattereiden vaihdon jälkeen."

janimy

Ei oo väärää tietoa. Kyllä pystyy itse koodaamaan, mutta siis se perhanan kaukosäädin siis pelkästään maksaa nissan-liikkeessä sen yli sata egee. Itse mä sen jouduin koodaamaan. Ja homman teki vaikeaksi omassa autossa vielä se, että se ei noita vilkkuja väläytelly, niin kuin ohjeessa sanotaan. Kesti vähän ***vatun monta kertaa koittaa sitä koodausta, ennen kuin se meni läpi.

Ja jos en väärin muista, niin maximassa ei käännetä sitä virtalukkoa (kohta 1) vaan avainta lukkoon sisään-ulos-sisään-ulos.

VQ30DE

Mutta tarkoitin lisäksi sitä, että jos onnistuis vaikka ruosteen syömästä paaliin menevästä tai muusta purku Maximasta ostamaan kaukosäätimet niin ei varmaan tulis yhtä kalliiks kuin uudet. Ainakin nettivaraosassa on ollut usein maximoita osina myynnissä. Olettaen tietysti ettei näissä ole semmoista estoa, että ei pysty siirtämään toiseen autoon.

Toneee

ebayssa olis jotain kaukosäätimiä suht halvallakin mutta ei viitsit ostaa jos se ei sovikkaan tohon? että minkähän näkönen kaukosäädin tollasessa maximassa pitäis olla?