Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Tiesuola & Autonpesu

Aloittaja karchu, tammikuu 23, 2015, 01:37:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karchu

Joo tuli hommattua shittarista tarjous pesukortti 25eurolla, sis 2 huippupesua sekä latauskortin.
Aina ite pessy ennen käsin muttakun halvalla sai niin piti koittaa : D
No menin heti aamusta autopesuun ja kyllähän se tuntu tehokas olevan, kunnes ajoin auton ulos pesulasta ni #!@#¤% aivan paskanen : P
Kura suorastaan levinnyt enemmän kun pessyt. No menin sit info tiskille valittaan siittä ja kysyin kuinka hyvin niiden koneitten pitäs pestä, niin kyllä pitäs puhdasta tulla ja sain uuden pesun kaupanpäälle xD .

Sinne tuli joku tyyppi viel kattoon ja sitse harjalla hinkkas ja totes pesun jälkeen, että joo ei meidän koneilla sit parempaan pysty^^ Ja kyseli että mahdanko säilyttää lämpimässä tallissa, niin siinähän se syy sitten olikin kun ei irtoa si millään toi suola :o

Onkos vinkkejä ja ehotuksia mitä aineita kannattaa käyttää puhistukseen?
Nipponi on mun ratsuni

Whee

-

cedricfan

Hyvä vaha pinnassa, niin kyllä lähtee, paitsi kolot, joihin nuo pesukoneiden harjat ei yletä. Ja yksi kikka on käyttää jotain tehoainetta niissä pahoissa kohdissa. Toimii myös pikapesussa kun suihkii siinä muutamaa minuuttia ennen sisäänajoa. Ja koko autoa ei kannata käsitellä = irrottaa sitä suojaavaa vahaa. Bioliukkarit on yleensä perinteisiä fiksumpia siinä, että eivät harmaannuta kumia & muovia.

Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Datsuuna

Itse pyrin aina pesemään autot itse jos vaan mahdollista teen sen pesusienellä ja ämpärillä jossa lämmintä pesuvettä + autoshampoota huuhtelu kastelukannulla ennen ja jälkeen pesun. Vahaan autot ainakin 2 - 3 kertaa vuodessa keväällä, kesällä ja syksyllä. Olen käyttänyt kuvissa näkyviä tuotteita ja se piki ja suola mikä ei shamppoolla lähde lähtee kyllä vahalla jota voi käyttää "liuotuspuhdisaineenakin".

RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

micramies

Nyt kun omistan valkoisen auton niin olen tosiaan huomannut että aina ei edes harjapesukone saa autoa aivan puhtaaksi. Itse pitäisi käsin saada pestyä auto mutta kun täällä Kuopiossa ei ole edes mitään TI-hallia jossa voisi pestä talviaikaan auton käsin.

Lisäksi alustan- ja pyöräkoteloiden pesu olisi myös tärkeää voida tehdä esim. keväällä suolakauden loputtua mutta missäpä senkään voi tehdä kun auto pitäisi saada nosturille että alustan voisi kunnolla pestä vaikka vanhan tiskiharjan avulla.

Ennen oli E-huoltamoilla TI-hallit pesupaikkoineen ja nostureineen jossa pystyi pesemään auton yltä ja päältä mutta nykyään ei ole mitään tällaista :/

Itsekin joudun säilyttämään autoa ulkona niin kyllä lika kerkeää aina pinttyä kun ei noihin kalliisiin konepesuihin huvita viedä autoa joka viikko, varsinkin jos kurakelit vaan jatkuu ja jatkuu, auto on jo kotimatkalla yhtä likainen joten raha menee vaan hukkaan. Vahauksetkin on jääneet vain yhteen kertaan vuodessa viime aikoina.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

AkiH

LainaaItse pitäisi käsin saada pestyä auto mutta kun täällä Kuopiossa ei ole edes mitään TI-hallia jossa voisi pestä talviaikaan auton käsin.
Sorsasalossa on semmoinen raskaankaluston pesuhalli, sieltä kannattaa joskus kysyä.

http://www.riekkinen.fi/fi/Palvelut.html
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Mies

LainaaNyt kun omistan valkoisen auton niin olen tosiaan huomannut että aina ei edes harjapesukone saa autoa aivan puhtaaksi. Itse pitäisi käsin saada pestyä auto mutta kun täällä Kuopiossa ei ole edes mitään TI-hallia jossa voisi pestä talviaikaan auton käsin.

Lisäksi alustan- ja pyöräkoteloiden pesu olisi myös tärkeää voida tehdä esim. keväällä suolakauden loputtua mutta missäpä senkään voi tehdä kun auto pitäisi saada nosturille että alustan voisi kunnolla pestä vaikka vanhan tiskiharjan avulla.

Ennen oli E-huoltamoilla TI-hallit pesupaikkoineen ja nostureineen jossa pystyi pesemään auton yltä ja päältä mutta nykyään ei ole mitään tällaista :/

Itsekin joudun säilyttämään autoa ulkona niin kyllä lika kerkeää aina pinttyä kun ei noihin kalliisiin konepesuihin huvita viedä autoa joka viikko, varsinkin jos kurakelit vaan jatkuu ja jatkuu, auto on jo kotimatkalla yhtä likainen joten raha menee vaan hukkaan. Vahauksetkin on jääneet vain yhteen kertaan vuodessa viime aikoina.

Joissain autopesupaikoissa on alustapesu myös.

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

C 110 ratsuni

Kannattais käydä oikeesti autofiksi pesuloissa talvella pesettään.Tekevät käsipesun ja kunnon kuivauksen,pesevät myös ovipielet ja irtumatot,ripuu tietty vähän virmasta.Tulee puhdasta.Usein halvempikin kun kallis huono harjapesu.
primera 2,0 sport -00

AkiH

Juuri käytinkin Primeran pesussa ja vahauksessa, kun oli sopivasti aikaa eikä pihamaalla vesi nouse pakkasen takia kaivosta. 25 € olisi ollut pelkkä pesu, vahan kanssa maksoi 80 €. Jospa se hieman Kuopion suolilta suojelisi.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Alppu

Lainaa
Itse pyrin aina pesemään autot itse jos vaan mahdollista teen sen pesusienellä ja ämpärillä jossa lämmintä pesuvettä + autoshampoota huuhtelu kastelukannulla ennen ja jälkeen pesun. Vahaan autot ainakin 2 - 3 kertaa vuodessa keväällä, kesällä ja syksyllä. Olen käyttänyt kuvissa näkyviä tuotteita ja se piki ja suola mikä ei shamppoolla lähde lähtee kyllä vahalla jota voi käyttää "liuotuspuhdisaineenakin".

Hankala piki lähtee mineraalitärpätillä ja trasselilla. Ei sulata edes Almeran onnetonta maalipintaa.

Näin olen tehnyt keväisin pesun jälkeen ennen käsinvahausta.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Mies

Lainaa
Lainaa

Hankala piki lähtee mineraalitärpätillä ja trasselilla. Ei sulata edes Almeran onnetonta maalipintaa.

Näin olen tehnyt keväisin pesun jälkeen ennen käsinvahausta.

Tinnerikin on hyvä.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

cedricfan

Tonninen vesihiomapaperikin on tehokasta.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Juudius

Wurth:n pineline on helkkarin hyvä esipesuaine. Lähtee tiukempikin lika. Sit normi korrekin/autoglymin tms vaahtoshampoo pesu perään, niin avot!  ;)
Primera p11 -97 ga16de