Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera p12 ajovaloumpion vaihto

Aloittaja Janne68, tammikuu 27, 2017, 16:03:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne68

Onko vaikeata vaihtaa?Ei ole kokemusta moisesta ja sen takia kyselen ,yrittäen välttää virheitä.En löytänyt juutuubista!

mcgangsta

En ole koskaan itse vaihtanut, mutta pitäisi olla suht helppo operaatio. Pari pulttia/mutteria irti ja nykäisy. Käsitelty brittien foorumeilla:

http://www.npoc.co.uk/forum/nissan-primera-p12-headlamp-unit-replacement_topic68673.html

Eli siis on kolmesta kohtaa kiinni, yksi pinni ja kaksi pulttia... Kuva havainnollistaa vähän..
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

Janne68

nurppa

Itel kans umpioiden vaihto edes, niin mitä tos nyt oon tutkaillu niin toi alin on aikas kinkkisessä paikassa. En viel oo  kattonu et pääseekö siihen helposti jos ottaa sisälokarin irti. Mut jos kerkeetvaihtaa ennen mua niin infoo ihmeessä. Mistä hommasit uudet??

Mies

Ei ole iso eikä paha homma, saattoi olla että joutu sisälokaria raottaan mutta kaikenkaikkiaan iisi.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Janne68

Lainaus käyttäjältä: nurppa - tammikuu 28, 2017, 22:23:50
Itel kans umpioiden vaihto edes, niin mitä tos nyt oon tutkaillu niin toi alin on aikas kinkkisessä paikassa. En viel oo  kattonu et pääseekö siihen helposti jos ottaa sisälokarin irti. Mut jos kerkeetvaihtaa ennen mua niin infoo ihmeessä. Mistä hommasit uudet??
Täällä oli joku linkki ja maksoin suomalaiselle pankkitilille,puolet halvemmalla sain ,kuion Vantaalta varaosaliikkeestä.Oon ollu niin v#tun laiska ,et umpiot ollu 2 viikkoo takakontissa :) Autodoc.fi tais olla se mesta->Ei ihan siinä ajassa tule ,mitä lupaavat.Kaksi umpiota maksoi 159 euroa kuluineen ja Vantaalla varaosaliikkeessä 1 kpl 150.

nurppa

Heh samasta mestasta tilasin. Saksan maalta tulevat, Nooh itel ollut pariviikkoo keittiössä. On kylmä talli mis pitäis pulaa niin ei oo oikein iskeny, mut katsastus painaa päälle ni......

Janne68

Lainaus käyttäjältä: Janne68 - tammikuu 31, 2017, 15:17:12
http://www.autodoc.fi/autonosat/ajovalo-umpio-11566/nissan/primera/primera-stw-wp12/16276-2-0
Sama vika,täytynee ajaa jonku seinän eteen ja teipata valokiilat siihen seinään.Sitten asennettuani,säädän valokiilat näiden teippien mukaan,eiks je?

cedricfan

Just noin  jos vanhat oli oikein suunnattu. Plus tietty se sama etäisyys siitä seinästä, 5 m olisi hyvä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

flanders

Puskurinkun ottaa pois niin on helppo vaihtaa.

nurppa

Janne68 ootko jo vaihtanu umpoit? jos niin oliko paha homma??

Janne68

Lainaus käyttäjältä: flanders - helmikuu 02, 2017, 21:34:04
Puskurinkun ottaa pois niin on helppo vaihtaa.
Ei tartte ottaa puskuria pois,niitä edessä olevia muovisuojia voi ottaa pois,helpottaa hommaa.Eikä tartte sisälokasuojiiin koskea.Kaikki hoituu  konepellin sisäpuolelta.