Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera P12 antenni ja radion kuuluvuus

Aloittaja primera06, elokuu 11, 2014, 12:38:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

primera06

Onko kellään sattumoisin kokemuksia, onko antennin vaihto auttanut Primeran radion kuuluvuusongelmiin? Siinä antennin kannassahan on elektroniikkaa (vahvistin tms.) ja epäilen sitä syylliseksi pulmiin. Sen verran olen kokeillut, että piiskan irrotuksella on vaikutusta eli tuskin on johdotus irti radion takaa tms. Radio kuuluu ainoastaan isompien kaupunkien läheisyydessä ja muualla ei löydä edes Novaa, jonka periaatteessa pitäisi kuulua vaikka ilman radiota.

primera06

Tarkoitan siis, että onko kyseinen osa sellainen, että se on muiltakin hapantunut ajan kuluessa. En oikein äkkiseltään keksi, missä muuallakaan vika voisi olla.

kassuliini

Liekkö tyyppivika? Mullakin heikommat kanavat ei kuulu ollenkaan ja vahvemmatkin huonosti. Oon miettiny josko laittas lisä vahvistimen antenni pistokkeeseen, ei maksa paljon tarvikeliikkeestä. Edelliseen kulkuneuvoon ainakin tepsi hyvin. Taitaa olla Primerassa vaan hankalampi irrottaa muovit, että pääsee käsiksi radioon?

hary

Mulla oli samanlainen ongelma. Vaihdoin katolle pidemmän antennin ja kuuluvuus parani

eek44

Minulla oli radion kuuluvuus huono, mutta ajattelin että johtuu varmaan eri kanavien lähetyksistä. Vein kuitenkin, jonkin ajan kuluttua radioasenta liikkeeseen, siellä otti radion irti, johonka tarvitsi erikois työkalun nähdäkseni työnsi molemmilta sivuilta ohuet ottimet. Sieltä  paljastui, että antenni piuha oli irti. Alkoipa radio tämän jälkeen kuuulumaan moitteettomasti.

primera06

Näyttää siltä, että tällä kertaa kävi hyvä tuuri ja arvaukseni osui oikeaan. Antennin kannassa oleva vahvistin oli siis saanut vettä jossain vaiheessa. AVK:lta hain "uuden" antennin ja myyjä sanoi antennin kantaan tunkeutuvan veden olevan useimmiten syynä ongelmiin. Ei pelkästään Primerassa vaan ihan universaalisti. Kauppakeskuksen parkkihallissa ainakin kuului. Saa nähdä sitten, kun lähtee maalle ajelemaan kuin käy.