Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

n14 startti

Aloittaja aanomo1, maaliskuu 19, 2014, 17:31:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

aanomo1

Voisko joku laittaa n14 nissanin startista kuvia että mihin tulee mikäki johto. Ku piti tehä remonttii nii piti ottaa startti poikkee ja ku ei muista mihi menee mikäki johto ja on kokeiltu pistää mutta ei toimi. jos jollakulla o kuvii nii laittaakaa ihmeessä.

Tare

Vaan eihän siinä ole kuin 2 johtoa, joista toinen menee liittimeen, johon tulee ohjaus virtalukolta. Liitin ei mene paikoilleen väärin päin.  Ja toinen on akulta tuleva paksukaapeli, solenoidin uloinpaan M8-kierteiseen pulttiin.
Voiko ne mennä väärin?? epäilen, startti tai solenoidi sökö. :-?

Voin minä kuvankin ottaa, vaan ei siitä sen enempää selviä, kuin tuosta mun selostuksesta. :-[
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

aanomo1

pistäpä kuvii nii kattoo.

aanomo1

mikäs se lyhyt musta johto on joka menee tulee itse startista pienempään möykkyyn johon ne johot tulee.... kummankko mutterin alle se tulee???

OH2KV

Kuva takatuupparin startista. Pultteihin tulee paksu sähkö akulta ja toinen menee startin sisuksiin. Pieneen tulee ohjaus virtalukon starttiasennossa.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

aanomo1

Eihä toi oo ees samalainen. N14:stä oli kyse

Tare

Lainaamikäs se lyhyt musta johto on joka menee tulee itse startista pienempään möykkyyn johon ne johot tulee.... kummankko mutterin alle se tulee???

No, sehän tulee siihen solenoidin napaan mihin se yltää!!
Eihän se siihen kauimpaiseen edes yllä.
Ja se on se startin virta-johto, jolla startti pyörii, solenoidi vain kytkee tuon akun plussan siihen, kun virtalukon starttaus asentoa käytetään päällä.

Ja tuo kuva on sinäänsä sama mistä se on, ihan samallalailla ne on kytketty muutkin startit.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

aanomo1

missä voisi olla vika kun kokeilin johdolla suoraan akusta startille niin startti pyörii mutta ei pyöritä konetta....????

johdot pitäs olla oikein...voisko solenoidissa olla vikaa???

OH2KV

Startti pyörii, kun käämille tulee jännät. Pitää vaan solenidillekin tulla jännät, jotta bendix kytkee rattaan kehälle. Josset ymmärtänyt, katso lähimmän korjaamon osoite.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

aanomo1

mitäköhä asialle voipi tehä???

Zuunah

Omien taitojen ja uskalluksen mukaan joko a) Jakoavain käteen ja tutkimaan mikä starttia vaivaa, netistä (http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n14/1991_1/type_21/engine_electrical/starter_motor/) löytyy räjäytyskuva b) Motonettiin ja hankintaan tehdaskorjattu startti sekä jakoavain käteen c) Ajat lähimmälle korjaamolle

matti43

Mulle opetettiin aikoinaan että" älä koske koneeseen, jos et tunne
koneen rakennetta" >:(. Näin satuin kerran sanomaan naapurin miehelle
ja olin saada turpiin ;).
Matti ruotsista.

Zuunah

Ihan hyvä vinkki, mutta koskaan ei opi uutta jos ei uskalla kokeilla tuntematonta.  ;) Ja vättäisinpä ettei normaalin sähköstartin kasaus ja purku vaadi tekniikasta kiinnostuneelta ihmiseltä sen ihmeempiä. Varsinkaan kun on räjäytyskuvatkin. Näin sitä itsekkin tuli aloitettua tuon ex-micran startin parissa.  :)