Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Käyntiongelma--ominaisuus vai vika?

Aloittaja primu_patu, helmikuu 15, 2014, 19:18:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

primu_patu

Mulla on pikku hiljaa tullut sellainen onkelma Primeraan 1.6, että kun lähdet liikkeelle esim. ristelyksestä ja painat kaasua niin ei tapahdu muutamaan sekuntiin mitään.

Auto kyllä liikkuu, mutta ei kiihdy mihinkään. Jurnuttaan vaan menemään ihan aneemisesti noin 3-4 sekuntia ja sitten lähtee kiihtymään normaalisti. Ei auta mitään painaako kaasupolkinen ihan pohjaan vai onko se osakaasulla.

Olisiko kellään jotakin kokemusta vastaavasti tilanteesta ja siihen korjaus. Vai onko tämä tosiaan ominaisuus ;D)

Muutaman kerran on tullut melkein hiki kun auto ei lokkaakkaan silloin kun pitäisi.
primu_patu

Mies

Minkäköhän korimallin primera mahtaa kyseessä olla?

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Mies

Ja vika kyseessä, ei ominaisuus. Mutta ei auton vika jos huollot laiminlyöty tms  ;D
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

primu_patu

Tuolla korimallilla tuskin on merkitystä, mutta on P11Wagon.

Ja toisaaltaan, tuosta toisesta kommentista täytyi varmaan mennä vessaa kädelle, oli niin hyvä;D)...ainakin kommentin antajan.

Kun tässä oiken mietin niin on tuota vikaa ollut ainakin viimeisen 100-150 tuhatta km. Joskus siihen kiinnittää huomionsa joskus ei, nyt vaan tuli mieleen, että täältä voisin saada asiallisiakin kommentteja asian tiimoilta.

Onkelma esiintyy joka vaihteella kaasua painettaessa eli ilmeisesti liittyy joko bensan saantiin tai sitten sytytyksen asentoon ja tämänhän määrittää tietokone boxi.
primu_patu

Jyde82

Ei korimallilla tosiaan ole vitunkaan väliä apua etsiessä. Vähän kun kirjottaisi Toyota-palstalle että "corolla nykii, auttakaa!!!"

Näitä sattuu, mutta turha kettuilla sille joka asiasta huomauttaa...
Primera P11 -97 1.6

matti.l

Taitaa olla ominaisuus nuin pieni moottorisessa,tuskimpa mikään tykki koskaan ollu ,vaikuttaako tien pinnan liukkaus lähtemiseen ,että kesällä kerkeis niinku paremmin..Tietysti vois koittaa paksu  pohjasempia kenkiä,josko hyökkäis paremmin.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Tero-75

On sillä korimallilla sen verran merkistystä että eri malleissa on käytetty eri koneita, ja eri koneissa taas on eri tyyppivikoja tai ominaisuuksia. Saattaa helpottaa tuossa vian arvailussa...
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Alppu

LainaaTaitaa olla ominaisuus nuin pieni moottorisessa,tuskimpa mikään tykki koskaan ollu ,vaikuttaako tien pinnan liukkaus lähtemiseen ,että kesällä kerkeis niinku paremmin..Tietysti vois koittaa paksu  pohjasempia kenkiä,josko hyökkäis paremmin.

Täh?  ;D

Mut joo, GA16DE lienee...

Aloittaja voisi kertoa vaikka kuinka paljon autolla on ajettu ja mitä huoltoa se on saanut, niin ei välttämättä tarvitse arpoa niin paljoa.

:)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

primu_patu

315000 km on mittarissa, huollot tehty 250000 km asti huoltoliikkeessä. Arvauksesi moottorista on oikea.

250000 lähtien olen itse tehnyt huollot, varmastikkin samalla tavalla kuin noissa huoltoliikkeissä.

Pohjatietona voisin sanoa, että olen aikanaan rakennellut autoja, eli purkanut ne osiin ja sitten kasaillut takaisin, joskun paristakin autosta on tehty yksi kunnollinen.

Nyt tämä ongelma on vaan sellainen jota ei itse viitsisi alkaa tutkimaan eli käymällä kaikki osat läpi. Vaan ajattelin, että jollakin voisi olla ollut samanlaisia ongelmia.

Tosiaan 1,6 on vähän alimittainen moottori, mutta kyllä silläkin on kerennyt tähän asti eli noin 315000km ihan hyvin. Joskus on ollut vähän rivakampiakin laitteita käytössä.;D)

Auto tosiaan liikkuu silloinkin kun tuota kaasua painaa, mutta siinä on sellainen selkeä herääminen noin 3-4 sekunnin päästä kun olet kaasua painanut eli sellainen "kuollut kohta". Itse epäilisin jotakin alueelta bensansyöttö, sytytyksen säätö, joita tietokoneboxi arpoo siinä kaasun painamisen yhteydessä. Onko vika sitten jossakin anturissa, ilmamäärämittari, kaasuläpän asentietoanturi, ruiskutussuuttimet YM.
primu_patu