Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissanit ja Venäjän bensiinit

Aloittaja Tonza, marraskuu 29, 2013, 19:45:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tonza

Terve!

Vielä n. 7 kuukautta niin pitäs ruveta almeraa komentamaan. Nyt sitten heräs kysymys, että kannattaako tuolla rajan toisella puolella käydä tankkaamassa? Lähinnä mitä bensa tekee moottorille ja katalysaattorille yms.

Pyydän, kokemusperäisiä tai aitoon tietoon perustuvia näkökulmia, pelkästään se että "Se on venäläinen, ei se hyvää voi olla" ei auta suuntaan tai toiseen.

Ja kyllä, olen googlannut vaikka millä mitalla mutta aina näkyy vain näitä suomi24 jne. ketjuja missä kukaan ei oikeasti tiedä mistään mitään, kuhan pätevät.

Mies

Isoilta asemilta saa hyvää bensaa, jotkut hämärät pikkuasemat asia erikseen.

Tutut ajaneet vuosia naapurin tavaralla, ilman ongelmia.

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Tsun-Tee

Itse noin vuodesta 2000 käyneenä, jos viralliselta asemalta tankkaat niin ihan rauhassa.

Itse käyttänyt 92 okt, sitä venäläisetkin itse käyttää vaikka ois mikä auto. Täällä pohjoisempana tekevät tuon "95sen" okt korottajalla ihan huoltsikalla. Etelässähän on ihan Nesteen asematkin.

Parin desin kovempaan kulutukseen voi varautua kun matalammat oktaanit mutta mitäpä se haittaa kun maksaakin vaan jotain 90snt litra.

Tonza

Niin no en tosiaan tiiä että mitä laatua sitten -97 1.6 litrasee almeraan sietää tankata ?

Datsuuna

Tankkausluukun sisäpuolella tarra 95 okt.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Tonza

Tsun-Tee

Lainaa
Tankkausluukun sisäpuolella tarra 95 okt.
...ja menee hienosti ja ilman ongelmia sillä 92kin. Siinä ainakin on ollut okt kohillaan enimmäkseen.
(ivy 95 mitatut okt kun vaihtelee 91-97 välillä.)

Alppu

Ei kai ne oktaanit niin justiinsa ole, jos on nakuanturi?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tsun-Tee

Lainaa
Ei kai ne oktaanit niin justiinsa ole, jos on nakuanturi?

Nimenomaan.  ;)

Datsuuna

Lainaa
Nimenomaan.  ;)

Tietääkseni GA16DE koneessa ei nakutusanturia ole enkä ole sitä itsekkään vielä löytänyt sen sijaan SR20DE koneessa sellainen kyllä on .... tietysti jos 1.6L kone nakuttaa 92 okt. bensalla voi sytytystä siirtää hieman myöhäisemälle 10 asteesta E.Y.K.K  vaikka johonkin 5 - 7 asteeseen vaikka .....
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Tsun-Tee

Mulla oli tuo 1996 Almera jolla ajelin 92 ja ilman mitään säätöjä ihan normaalisti. Oli sitten antureita tai ei, mulle ihan sama, niin pointti olikin se että käytännön todellisuus näistä okt vaatimuksista on ihan jotain muuta kuin kiveen hakattu.

Mulla ainoastaan tuo Skylle on oikeasti sellainen että ei matalaokt käy.

Toki jotkut nykyautot nakuttelee varmaan vaikka olisi mikä.

Omien kokemusten perusteella tietty (niitä kai tässä pyydettiin eikä lukuja ohjekirjasta) kun ei voi muita käskeä.

Tonza

Juuh no kiitos näistä, Tsun-Tseen vastaus antoi mielenrauhan kun samanlainen auto kyseessä :)