Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Sunny N13 1988 E16S, mikä polttoainepumppu?

Aloittaja Trokari, syyskuu 15, 2013, 18:39:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Trokari

Moi,

nyt kaivattaisiin asiantuntijan tietämystä oikean mekaanisen polttoainepumpun valintaan Sunny N13 1988,  E16S -koneeseen.

Uutta pumppua ei ole enää paikallisilla varaosakauppiailla (Motonet yms.), mutta netistä olen löytänyt muutamia kauppoja, joilta löytyy pumppu tähän koneeseen.

Ongelma on, että niitä saatavilla ainakin kahta erilaista, ole varma ovatko ne käypiä. Tiedustelin asiasta jopa Nissanilta itseltään ja he lähettivät seuraavan kuvan polttoainepumpusta (osanumero 17010-36A25):



Tämän perusteella SeekPart24 -verkkokaupasta löytämäni pumppu näyttää vastaavan eniten Nissanin alkuperäistä, mutta ei kuitenkaan täysin:



Tässä vielä suora linkki pumppuun SeekPartin sivuilla:
http://seekpart24.com/japanparts/fuel-pump-pb119?c=100717

Osaisiko joku sanoa käykö tuo alempi varaosapumppu E16S -koneeseen? Esim. tuo vipu näyttää varaosamallissa hieman erilaiselta ja laippa myös vai johtuuko se vain erilaisesta kuvakulmasta.

Suuret kiitokset vaivannäöstä etukäteen!


- Trokari

Tero-75

Kuvan perusteella on vaikea varmaksi sanoa mitään, mutta koska olet valmis näemmä myös ulkomailta tilaamaan suosittelen tätä linkkiä: http://www.ebay.com/itm/FUEL-PUMP-NISSAN-DATSUN-SUNNY-PULSAR-SENTRA-E15-E16-1981-86-/140787976460?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20c79e090c&vxp=mtr
Näyttäisi olevan alkuperäinen Kyosan pumppu ja mukavan kohtuulliseen hintaan
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Trokari

Hei,

Kiitos vastauksestasi. Kävisikö tuo pumppu E16S -koneeseen? Se näyttää hieman erilaiselta ja myyjä lupailee yhteensopivuutta vuosimalleille 81 - 86 -malleille.


Tero-75

Millä tavalla tuo sitten eroaa sinun pumpustasi? Tärkeintä on että bensaletkuille on yhtä monta liitäntää, joita sinulla pitäisi käsittääkseni olla kolme? Se että tuo käyttövarsi on hieman eri mallinen ei ole merkitystä.

Muuten tuo kyllä sopii varmasti paikoilleen, ja toiminee kyllä sinunkin autossasi.
Onko sinulla tietoa onko nykyinen pumppusi alkuperäinen vai jälkeenpäin vaihdettu?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Mies

#4
LainaaHei,

Kiitos vastauksestasi. Kävisikö tuo pumppu E16S -koneeseen? Se näyttää hieman erilaiselta ja myyjä lupailee yhteensopivuutta vuosimalleille 81 - 86 -malleille.

E16- koneisia ei ole  81-86 vuosimalleissa .N13/B12 ekat vasta -87 ,missä tuota konetta käytettiin.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Trokari

#5
LainaaMillä tavalla tuo sitten eroaa sinun pumpustasi? Tärkeintä on että bensaletkuille on yhtä monta liitäntää, joita sinulla pitäisi käsittääkseni olla kolme? Se että tuo käyttövarsi on hieman eri mallinen ei ole merkitystä.

Muuten tuo kyllä sopii varmasti paikoilleen, ja toiminee kyllä sinunkin autossasi.
Onko sinulla tietoa onko nykyinen pumppusi alkuperäinen vai jälkeenpäin vaihdettu?

Ok, oletin, että käyttövarren pitää olla täsmälleen sopiva. Mun nykyinen, öljyä vuotava pumppu on Nissanin alkuperäinen.

Tuossa ilmoituksessa häpräsi se, että lupailtiin käyvän pulsar ja sentra 81 - 86 -malleihin. Mun laitoshan on 1988 N13.

Tässä on jonkinlaisia kuvia mun nykyisestä pumpusta:






Tässä vielä se eBayn pumppu, jonka linkkasit. Eroaa vähän ulkomuodoiltaan mun nykysystä:



Jos tuo pumppu kuitenkin käy, niin muullahan ei ole merkitystä. Laitoin nyt sen tilaukseen, kun uhkasi aika loppua.


Alppu

Lainaa
E16- koneisia ei ole  81-86 vuosimalleissa .N13/B12 ekat vasta -87 ,missä tuota konetta käytettiin.

"The E16 is a 1.6 L (1,597 cc) engine produced from 1982 through 1988."

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_E_engine

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Jylppy

Lainaa

"The E16 is a 1.6 L (1,597 cc) engine produced from 1982 through 1988."

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_E_engine


Niin?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Tero-75

#8
Jenkeissähän on saanut B11:sta E16 koneella toisin kuin täällä meillä. Ja siellä tuo B11 tunnetaan nimellä Sentra. Luultavasti isompi kone oli siellä optio koska sikäläisten lakien vaatimat saastelaitteet söivät tehoja jonkin verran.

Kerrothan meillekin kuinka pumppu toimii kunhan olet sen saanut asennettua?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Mies

Lainaa

"The E16 is a 1.6 L (1,597 cc) engine produced from 1982 through 1988."

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_E_engine



Onhan se hienoa linkkailla kun ei itse asioista tiedä  ;D ...lähinnä tarkoitin että ei ainakaan suomeen ole uutena tuotu noita vuosimalleja tuolla E16 koneella.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Trokari

Lainaa
Kerrothan meillekin kuinka pumppu toimii kunhan olet sen saanut asennettua?

Jotta asiat ei menis liian helpoksi, niin tuota pumppua kauppaava heppu ilmoitti, ettei löydä osaa omista nurkistaan ja palautti maksun. Lupasi kyllä lähettää ilmaiseksi pumpun, jos sattuu löytämään.

Nyt sitten etsiskellään taas kohtuuhintaista ja käypästä osaa.  :-[

Tero-75

Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Trokari

Onkohan toi miten laatuisa pumppu? Onko kokemuksia ko. merkistä (powertrain)?

Sitten olisi toinenkin polttoainejärjestelmään liittyvä kysymys: Mikä on tuon Sunny N13 :n polttoaineputken ulkohalkaisija takaoven kohdalla?

Koska tällä viikolla kaikki näyttää menevän päin.. sitä itseään, niin huomasin tossa työmaan pihalla, että bensaputkihan se siellä vuotaa ja juuri edellämainitusta kohdasta.