Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera 1.9dCi (P12/2004) - EGR/imusarja-vika?

Aloittaja Arska83, heinäkuu 25, 2013, 11:33:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arska83

Moi.

Onkohan kukaan joutunut painimaan seuraavan kaltaisten ongelmien kanssa ja osaisi auttaa?

Mulla sellainen vika autossa, että ei vaan kerta kaikkiaan kiihdy kunnolla, vaikka laittaa tallan pohjaan. Kierrokset nousee pikkuhiljaa noin 2000-2500, jonka jälkeen punainen moottorivalo välähtää ja auto ottaa kiihtymispiikin. Joskus tämän piikin jälkeen meno nuutuu taas hetkeksi ja taas välähtää moottorivalo, ja auto lähtee sen jälkeen uudesta kiihtymään kunnolla.

Vikakoodit kävin eilen luetuttamassa, niin EGR-vikaa ilmoitti. Mainittakoon, että edellinen omistaja on vaihdattanut EGR-venttiilin 2-3 kertaa ja viimeisen kerran syyskuussa 2012. Silloin ei kuulemma ollut muuta ongelmaa kuin että vikavalo paloi. Vikakoodit mitä silloin oli tullut ja mitä nyt tuli on samanlaisia.

No tänään soittelin taas yhdelle autokorjaamolle, ja hän arveli, että imusarja voisi olla tukossa. EGR-venttiili mulla on ollut itsellä kädessä eikä se ainakaan ollut karstassa vaan vähän sellaisessa pyyhkimällä irtoavassa noessa, mutta ei mitenkään jumissa. Sitä en tiedä onko imusarjaa ikinä puhdistettu...

Onko imusarjan putsaaminen vaikea toimenpide? Mikähän kohta imusarjasta sieltä pitää tarkkaan ottaen putsata ja onko vaikeassa paikassa päästä käsiksi? Paljonko pitää purkaa muita romppeita tieltä pois, että pääsee käsiksi ja putsaamaan?

Kaikki neuvot olis eteenpäin, jos jollain vaan on jotain ideoita.

Tero-75

Etsipä aivan ensimmäiseksi tietoa takavalojen maadotusongelmasta P12-Primeroissa. Ongelmaa on korjattu maahantuojalla asti ja voi aiheuttaa kaikki mahdolliset käynti- ja sähköongelmat maan ja taivaan väliltä.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Arska83

Eilen ehtoolla koitin irrottaa takavaloumpiot ja suihkuttelin kaikki liittimet mitä siellä näkyvissä oli, mutta eipä se ainakaan tuohon ongelmaan auttanut. Mun mielestä ne oli muutenkin täysin puhtaan näköiset ne liittimet...

Arska83

Tiedoksi muille, jos joudutte joskus painimaan yllä mainittujen ongelmien kanssa, niin mun autossa vika löytyi egr-venttiilin ja imusarjan välisestä kanavasta, joka oli täysin tukossa karstasta. Krassasin kanavan auki sähköjohdon pätkällä, ja heti alkasi auto pelittää. :)