Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

King capin mittari

Aloittaja Polvasti, helmikuu 23, 2013, 07:44:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Polvasti

Näyttäis että tuohon minun King capin nopeusmittariin on noussut vaihteistosta öljyä, koska on näyttö mennyt kankeaksi, onko kukaan aukaissut mittaria ja puhdistanut, kuinka työteliäs juttu tuo on??

JohnWayne

Mitä tarkoitat kun kirjoitat "näyttö mennyt kan
keaksi", eikö viisari nouse entiseen malliin?

Mikä vuosimalli? Onko autossa automaattitoosa vai manuaali? Tuntuu uskomattomalta että manuaalissa vaihteistoöljy nousisi mittariin.

Polvasti

Terve! Vm: 87 manuaali laatikko, mittari on hidas reagoimaan nopeden muutosiin varsinkin neula palautuu hitaasti, vaieria kun käytin irti niin kyllä sieltä öljyä oli riittävästi tulossa ;)
Onko tosi että ilmiö on aivan outo??

Lerssinen

No mulla on ollut kolmessa D21 korisessa mittaristossa sellainen vika että itse viisari menee "käppyrälle" ja hinkkaa mittariston näyttöä vasten ja jumittaa sen takia.. Vääntämällä olen niitä korjannu  :D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Polvasti

No tuopas tarttee tarkastaa.

Polvasti

No per::na sehän neulan nokka otti mittaritauluun, no sitten miten tuon mittarin sais käsille neulantaivutukseen jos sais yksityiskohtaset ohjeet? Nimimerkki kertoo miksi ;)

JohnWayne

Vaihteistoöljyn nousu vaijeriin vaikuttaa oudolta kun öljyä ei meinaa pakkasella saada edes purkista ulos.

Mulla kävi samalla tavalla. Muistaakseni pääsi helpommalla kun otti ensin ratin pois, laita ensin renkaat suoraan niin ratti menee kootessa kerralla oikeaan asentoon. Mittaristo tuli aika helpolla pois. Olisiko pleksi ollut parilla ruuvilla kiinni, ennen pleksin irroitusta tripin nollauksen nuppi kannattaa ottaa talteen ettei tarvitse etsiä pitkin pihamaata kuten mulle kävi. Viisarin taivuttelu oli aika raakaa puuhaa, neulaa sai taivuttaa melko paljon ennen kuin se jäi suoraksi.  Kootessa mittarivaijeria ei tarvitse kiinnittää mitenkään erityisesti, kun mittarin saa paikalleen niin vaijeri menee automaattisesti paikoilleen. Alkaa muistikuvat haalistumaan, on tostakin remontista aikaa vierähtänyt tovin..

Lerssinen

Rattia ei turhaan kannata irrottaa, ratin suojamuovit irti ja ne kuus ruuvia mittariston kehyksestä irti ja kehys nykäisten pois, voi joutua irrottaan töpseleistä katkaisijat (ne ei mene väärinkään paikolleen)..

Sitte mittaristosta ne 4 ruuvia pois ja pleksi lähtee VAROVASTI nitkuttamalla pois.. Sitten kun vääntelee neulaa vaan ja sai sitä tosiaan jonninverran vääntää ja hetken kuluttua vielä uudestaankin..

Tää on se ns "tyyppivika"..  :D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Polvasti

Kiitokset eiköpähän onnistu, mitäs jos sitä mittarin neulanpäätä lämmittäis kuumalla ilmalla varovasti niin taipuis ja ehkä jäähdyttyään pysyiskin suorana?

T: Jorma

JohnWayne

Luulen että juuri lämpötila on vääntänyt viisarin luokille. Voi jopa toimia, et sää mikään täysipölvästi olekkaan :D En suosittele käyttämään kuumailmapuhallinta, se voi olla liian kuuma viisarille. Itse väänsin viisarin lämpimänä kesäiltana ilman mitään lämmitystä.