Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera P10 2.0 bensa -93 ei käynnisty

Aloittaja keitsi, tammikuu 09, 2013, 10:18:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

keitsi

Auto jäi pois ajosta viime talvena ja se on ollut ulkona. Juhannuksen tienoilla ei enää käynnistynyt.

Kyseessä  1-pisteruisku versio. Bensaa on tankissa, tulpat, virranjakaja ja pyöriä on uusittu.
Kun 'kaasariin' kaataa bensaa, auto käynnistyy ja ottaa normaalisti kierroksia mutta sammuu heti (loogisesti kaasarista loppuu bensa).

Bensaa tulee ruiskusuuttimelle asti ja bensapumppu toimii,  mutta suutin ei aukea. Suutin testattu erikseen ja se pelittää.

Sulakkeet ja releet on testattu.
Jossakin on todennäköisesti hapettunut liitos tai vastaava.

Voisko virtalukon pohjan vikaantumisella olla vaikutusta?

Ruiskunboxin avasin ja sielä oleva ledi syttyy kun virrat laittaa päälle ja sammuu starttauksen aikana.

Alkaa olla vitsit vähis.

BA

Tarkista moottoritilassa olevat (moottorin ja sen ohjauksen) sulakkeet. Kaikki irti putsaa kontaktit ja tarkista että on ehjiä...

keitsi

#2
Liitimet ja sulakkeet alakaa olla käyty läpi.
Ruiskusuuttimen ja sulakkeen välillä on yhteys, mutta toiseen karvaan ei ole mitään yhteyttä.

Vikakooditkin tarkastin eikä sieltäkään mitään koodia antanut, muutakun 55. Eikös se tarkoittanut sitä, että kaikki on kunnos?

Osaasko kukaan sanoa mitä kautta suuttimelle tulee käsky toimia? ECU tietysti ohjaa, mutta onko siinä välillä vielä relettä/ vast?


keitsi

Nyt on lisää tutkittu. Ainakin ruiskun ja Ecu:n välinen johto on kunnossa.

Ettei vaan boxi olisi kumminkin hajonnu. En oikeen enää muuta keksi.

Taitaa mennä koko p***a varaosiksi.

Datsuuna


ECU:ja korjataan ainakin Salossa yritetään ainakin välillä onnistutaan välillä ei  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Nismo

p.0407254933, duuni p.0406735308

Nippis

mites muuten laturi, onko hihna paikoillaan? Omassa jos ulahtaakin niin hyytyy kyllä 2-3 sec päästä...