Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

TerranoII 2,4 bensan öljysuositus (ymp.vuot.käyt

Aloittaja Kipsu, joulukuu 24, 2012, 23:47:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kipsu

Moi kaikille

Ollaan edelleen aika tuoreita Terrano II maastohenkilöauton käyttäjiä. Kyseessä siis T2 vm.95 jossa 2,4 L vapaasti hengittävä bensamoottori. Älkää kysykö moottorin tyyppimerkintää koska en tiedä sitä tai mistä sen saisi selville.

Onko kellään kokemuksia että mikähän mahtaisi olla käypänen öljylaatu ko. moottorille ympärivuotiseen käyttöön? Asuntovaunua tai traileria ei ole tarkoitus vetää ainakaan paljon, ihan normi töihin-kotiin ajoa on. Kilsoja tulee sen verran vähän mittariin että ei voi ajatella käyttävänsa eri öljyjä kesällä ja talvella.

Itse olen ajatellu että 5W-40 täyssynt. voisi olla paras. 0W kuulostaa liian ohkaselta kesäkäytössä.

Kommentteja? Kokemuksia? Tehtaan voiteluainetaulukkoa löytyykö keltään?

Alppu

Lainaa

Itse olen ajatellu että 5W-40 täyssynt. voisi olla paras. 0W kuulostaa liian ohkaselta kesäkäytössä.

Kommentteja? Kokemuksia? Tehtaan voiteluainetaulukkoa löytyykö keltään?

0W tarkoittaa kylmäviskositeettiä, jota on aina riittävästi.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

Kyllä se täyssynteettinen 5W-40 on tuon aikakauden moottorille ympärivuotiseen käyttöön ihan OK. Ja varsinkin, jos käytössä on lohkis mikäli sattuisi kiristymään -25° pakkasille. Tuo nolla-alkuinen saattaa olla melkoisen lirua, ja kyllä se vaan on lämpimänäkin ohuempaa kuin viitonen. Tuo viskositeettiasteikko nyt ei ole kamalan tarkka, ja alempi kylmäpää tarkoittaa, että vasta kuumapäässä ollaan lähellä toisiaan  ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40