Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

kertokaa kokemuksia ga16de moottorista.

Aloittaja konekuski, joulukuu 10, 2012, 15:10:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

konekuski

millainen moottori yleisesti ottaen esim kestävyys, luotettavuus enempi ajettunakin? onko eroja vuosimalleissa 93-00? onko rajoitin suunniteltu niin että sitä vasten kestäisi kierrättää? näkyy kiertävän 7200. esim jos verrataan moottoreita keskenään e15 ja ga16de?

Alppu


Ga14de ja ga16de molemmat luotettavia. Jakoketju saattaa venyä, jolloin kuuluu rallatusta..

riippuu tietysti millaseen käyttöön tulisi?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

konekuski

no jos vaikka rallinajoon, jossa ajetaan maximi kierroksilla monesti. näkyy halvalla saavan n14. kestääkö moottori kierrättää rajoitintavasten? Nii ja oon uus käyttäjä täällä, 2 nissania löytyy sunny n14 ja b11 sgl projekti.

NNisti

#3
Joo, siinä 200tkm oma ajettu ja rallatteleehan se ketju sieltä pellin alta jonku verran. Ketjukone-neitsyenä oli alkuun vähän paniikkia että leviääkö se kohta mutta jokseenki alkaa tottua. Ketjunkiristin nyt tuskin kovin poksahtanut voi olla kun tuo rallatus tulee esille vaan koneen lämmettyä, öljyjä ei ole saanut vieläkään aikaseksi vaihtaa josko vähän auttas... Mutta niihän ne jotku väittää ettei tää kone mikään hiljasimmasta päästä ole, kait. Itse asiassa näin mutu-tuntumalta vaikuttas niinku ketju laahais ohjaimiin tai jotain ja eikös sitä neuvottu nuo ohjaimet heittämään veke jossakin ohjeessa jos ketju uusitaan.

Yläketjun kiristimen kuitenkin joutunee väistämättä vaihtaa jossain vaiheessa (ei hommana vaikuttanut pahalta), mutta käsittääkseni muuten samoilla ketjuilla pitäs päästä 300tkm paremmalle puolelle? Ei taida tällaseen rieskaan olla kustannustehokasta alkaa ketjuja vaihtaan ku niin kypsä homma, ajaa vaan niin kauan ku ketjut kulettaa...
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Datsuuna

RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

nissan-man

Hyvä kone se on oikein huollettuna. Näissä ketju aina ääntää vähäsen, ja ei kannata välittää jos ei äännä niinkuin diesel  8-) Ja ketjukin on loppupeleissä helppo vaihtaa. alle 100€ saa kaikki jakopään osat ja jos työkalut pysyy kädessä niin ei tarvi työstäkään maksaa  :)
P10 GA16DS