Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Haaverit huoltamoiden autopesussa

Aloittaja Heinämies, kesäkuu 29, 2011, 21:38:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Heinämies

Autonpesukoneen sisäänajorampilla on maininta "emme vastaa pesussa mahdollisesti rikkoutuvista antenneista ja peileistä".

Mitäs jos harjapesu rikkoo/vaurioittaa etupuskurin päälle oikeaoppisesti asennettuja lisävaloja? Onko huoltamo silloin velvollinen korvaamaan... onko tässä jotain "linjanvetoa"?

Tänään siis kävin huoltsikalla pesettämässä auton ja oikeanpuoleisesta lisäsumarista lähti umpio irti. Olen konepessyt harjapesuilla tätä Pirumertaa varmaankin reilut parikytä kertaa mutta kyseisellä huoltsikalla tämä oli eka (ja ehkä vika) visiitti. Aiemmin ei harjapesut ole tehneet noihin valoihin mitään. Umpio kyllä löytyi pesutilan lattialta ehjänä polttimoineen päivineen ja henkilökunta sai sen aseteltua paikoilleen.

Nuo on olleet tuossa nokalla jo silloin kun auton hankin eli siinä mielessä minulle "ilmaiset", mutta muutoin ajatellen lisärit on helposti jopa sadan euron investointi. Siksipä kiinnostaa tietää mitä käytäntöjä on jos tällaiset menee konepesussa hajalle.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

Mies

Olen kyllä käsittänyt että omalla vastuulla pesuun jos on lisävaloja töröttämässä nokalla tms ylimääräisiä ulokkeita autossa, ja en kyllä itse henkilökohtaisesti ees rahojani moisiin paikkoihin tuhlaa.  Autokin jää aina paskaseksi  ::)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

datsunpower

LainaaOlen kyllä käsittänyt että omalla vastuulla pesuun jos on lisävaloja töröttämässä nokalla tms ylimääräisiä ulokkeita autossa, ja en kyllä itse henkilökohtaisesti ees rahojani moisiin paikkoihin tuhlaa.  Autokin jää aina paskaseksi  ::)
Tuo on kyllä niin totta kuin vain voi olla.. samanlaisen lehmän nuoleman pinnan saa kun pyyhkii autonsa öljyisellä rätillä pesun jälkeen.
Joskus tulee ihan vaan alustapesun takia käytettyä talvella pesussa, muuten pesen kaluston itse.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Tee_Koo

Ei taida noissa olla mitään linjausta asian suhteen. Jotkut paikat hyväksyvät auton pesettämisen jälkikäteen asennettujen lisävalojen kanssa, toiset paikat taas kertovat että pesettäminen omalla vastuulla. Yleensä kuitenkin jos harjapesun ottaa, niin aikalailla oman vastuun piikkiin laittavat lisävalot.

Harjattoman pesun yhteydessä en ole kuullut vielä missään huoltamoilla että olisi vaaraa lisävaloille jos ne vain ovat oikein kiinnitetty.

Itsekin harvoin noita käytän, mutta käyttöautoa ei jaksa aina itse niin paljoa puunata joten sille kelpaa koneellinen pesu. Harrastevehkeitä en sijaan kyllä edes uskalla viedä koneelliseen pesuun ::)
Cherry A12 -80, 280ZX L28E -81, Pulsar NX E16 -82, Micra E15ET -83, Sunny E16 -87

Lisäksi Subaruja, Mazdoja ja kaksipyöräisiä.