Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera P12 - Pari kysymystä "äänistä"

Aloittaja Arska83, toukokuu 09, 2010, 11:44:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arska83

Eli tälläista kysyisin:

- Kuuluuko P12 Primeran suuntavilkkujen olla äänettömät? Eli siis että ei kuulu sitä normaalia "tik-tak" ääntä samassa rytmissä vilkunnan kanssa? Ostin eilen tommoisen Primeran ja ihmettelen kovasti miksei vilkuista kuulu mitään..?

- Entä ajovalojen päälle jäämisestä varoittava summeri? Eikö Primerassa ole sellaista, vai onko minun omassa summeri rikki? Ei meinaan kuulu siitäkään mitään varoitus ääntä, jos meinaa jäädä valot päälle, kun lähtee autosta. (Olen ajanut nyt 9 vuotta Sunnyillä ja tottunut kääntämään aina valot katkaisijasta päälle, mutta muistanut ne sitten sammuttaakin, kun on alkanut varoitussummeri huutaa!)

marko80

Kyllä pitäisi löytyä molemmat "ominaisuudet"

Arska83

Hyviä ideoita mistä moinen voisi johtua?

ja_ke

Voisikohan ne olla saman sulakkeen takana? Kannattaa ehkä vilkaista sitä kuskinpuolen sulakerasian kantta, että lukisiko siellä jotain siihen liittyvää.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Arska83

Joo, no en mä ainakaa löytäny mitää sulaketta mikä olis selkeesti noille summereille...

Ei täällä sattuis olemaan ketää, joka osais sanoa minkä sulakkeen takana ne vois olla?

Lousku

Toimiiko varotus äänet?
Eli jos on vyö auki, yrität avata paksia sisält jos on
auto käynnissä yms?

Parempa vaan jos niitä ääniä ei olis ollu ollenkaa.

Arska83

Juu ei kuulu mitää ääniä vaikka jäis turvavyöt pois. Se varoitusvalo kyllä palaa kojetaulus.

Että kyllä musta tuntuis siltä, että kaikki varoitusäänet tms. on pois toiminnasta. Tuskin niille mitää omaa sulaketta on? Voisko olla kytkettynä tarkoituksella päältä pois jonku edellisen omistajan toimesta? Onnistuuko sellainen edes?

AkiH

Kannattaa varmaankin tutkia ohjekirjan kanssa sen monitoiminäytön kautta tehtäviä asetuksia. Jos en ihan väärin muista, niin joissain autoissa vilkkuääntä pystyy säätämään itse.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Alppu

LainaaKannattaa varmaankin tutkia ohjekirjan kanssa sen monitoiminäytön kautta tehtäviä asetuksia. Jos en ihan väärin muista, niin joissain autoissa vilkkuääntä pystyy säätämään itse.

Mutta saisiko esim. turvavyön varoitusääntä pois? Pystyykö noita säätämaan piuhan kautta?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Lousku

Joku juttu oli huoltovalon nollaus valikossa...
Ei pysty tarkastamaan kun auto on jo poissa meiltä.

Vaikuttais kyllä siltä et joku on vitutuspäissään vetässy
vaan sen piipperin johdon irti, sehän sijaitsee oikealla puolella rattia, noin 10cm ratin "keskiöstä"