Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Micra 98 vetari problem!

Aloittaja säätäjä, maaliskuu 18, 2009, 18:29:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

säätäjä

Eli aloin vaihtaa vetarin kumeja ja palloniveltä, uuvatti kun olen niin otin tietysti ensin palloniv. pultin irti ja seuraavaks tuliki jo nykästyä auki se (jippii), no sit mul heiluva napa kädes ,tuli sit koitettuu pikkunykäystä(en kyl tiiä miks?) ja vetari irtos tod. helposti sisä päästä irti ja öljyt lattialle(taas jippii) ,no nyt sit annoin tälle heiluvalle murikalle mailaa jotta  lähtis vetari rihloistansa ulos ,vaan  siel on kii ja lujaa .Onko tossa ulkopäässä sokkia muuallaki ku mutterille? Pitääkö satula/levy poistaa? Ekaa kertaa ite teen ja perse eellä :)

cedricfan

Siellä vetarin sisällä on ns circlip-sokka, joka ei aukea muulla kuin hakkaamalla niveltä ulospäin. Tai dynamiitilla. Eli helpompi olla irrottamatta ja pujottaa uuden kumin "sisäpään kautta".
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

matti.l

Parempi se vetari on irti ottaakin,että edes jotain mahkuja on saada se ehjänä irti.
irtonainen vetari viilapenkkiin kiinni ja saksii vanhan kumin pois ,ettei se ole tiellä ja sit kunnon hutkasu paja vasaralla,lähtee tai ei .

jos ei lähe ,niin voi koittaa sellasta ylivedettävää kumia ,kysy tarvike liikkeestä.
niin ja ei sitä niveltä kannata liikaa hakata,pari napua pitäs riittää,menee vaan paskaksi suotta.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

säätäjä

Kiitos cedricfanille ja matille nopeista vinkeistä ,dynamiittia ei päällä joten pujotteluksi menee ilmeisesti ylivedettävällä tuolla auton alla :'( ahdasta on. Jos jollekin tulee mieleen vielä mitä voin sössiä ton homman kaa jatkossa ni saa vinkkaa vielä jos kerkiää ,huomenna jatkan tallissa.

matti.l

Ilmeisesti se vetari jo lähti laatikosta irti,mutta napa on siinä vielä kiinni missä on jarrut ym vielä kiinni,
Ota suosiolla vaan irti koko vetari ,niin ei mee niin vaikeeksi,ja se ylivedettävä kumi vedetään nurin niskoin nivelen yli ,mutta siinä tarvitaan sellanen kartio ,mikä rasvataan et kumi liukuu sen yli ,eikä mee rikki .
suppilon pystyy tekemään esim isosta jaffapullosta tai jostain muusta sopivasta.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

chery

Lainaa
suppilon pystyy tekemään esim isosta jaffapullosta
Tätä kokeilin kun Stanzaan vaihdoin yleismallin suojakumia ja jaffapullo (1,5 litran) ei toiminut. Ei mennyt kumi millään ylitse. Kannattaa suosiolla käyttää sitä oikeaa kartiota niin homma on helppo :) Tietysti puolen litran pullo vois olla parempi...
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

BA

#6
Lainaa
Tätä kokeilin kun Stanzaan vaihdoin yleismallin suojakumia ja jaffapullo (1,5 litran) ei toiminut. Ei mennyt kumi millään ylitse. Kannattaa suosiolla käyttää sitä oikeaa kartiota niin homma on helppo :) Tietysti puolen litran pullo vois olla parempi...


Vaikkapa Silikonisprayllä pullon kaula liukkaaksi, ja sitten pitävillä hanskoilla kumi yli. Kyllä menee! :)

Liukastetta, liukastetta!


säätäjä

Ensiks taas kiitos aktiivisille jäsenille jotka vaivautuu tääl tälläsiin nysväreitä neuvoo joil ei hommat aina oo hanskassa. Suppilon tein emännän kukka- sumupullosta ja toimi hyvin rasvattuna(sopivan kovaa muovia oli) , 3-4 tunnin ja 1000 hikipisaran jälkeen oli kummit vaihettu ja hanskat putos, lähin ottaa pari pirtelöö onnellisena ja aattelin et homma siin ja siirsin kasausta pari iltaa :), no tänään sit kävin tallissa vähä kurkkaa jos äkkii irrotan ton tukivarren (ku motonet myi pallonivelen mukana uuden) ni kuinka ollakkaan NEW problemhan se sieltä munille kenkäs ;D ,tottakai se pultti o ruostunu nii junttaa(ja näyttääkin olevan kivassa kolossa toi) ettei tänää hennonu pikku kankaises kovin kauaa yrittää vaan livahdin taas parille jädelle. No kello on 1.00,  su tai ma takas talliin sohlaa sen pultin kaa...