Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera 1.6 -98 korkeat CO ja HC arvot."Kunnossa"

Aloittaja Nisse, tammikuu 08, 2009, 18:41:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nisse

Löytyiskö apuja kyseiseen ongelmaan? P11 -98 GA16DE koneella

Eli katsastuksessa ilmeni että joutokäyntiarvot oli liian korkeat.
CO 5,45 (Sallittu 0.50)
HC 253  (Sallittu 100)

Yli 2000 1/min oli ok.
CO 0.06
HC 34

Onko syyllinen kenties ilmamäärämittari (halpa ) vai joku tunnistin.
:'( :'(
Kiitos jo etukäteen vinkeistä.


hiisipeikko

vaihtda tulpat ja ilmaputsari :) mulla ainaki se auttokyseisee ongelmaa :)

Alppu

#2

Ja sit niin paljon kenkää koko matkan katsastukseen kun kehtaa ja polkee vielä parkissa siihen asti että katsuri tulee noutamaan, pysyy katti lämpimänä.  :D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Nisse

Voisko olla noin yksinkertainen juttu. Tulpat vaihdettu 1.12.2008. Tosin silloin ilmeni että tulpantiivisteet oli vaihdon edessä. Tiivisteet vaihdettu viime viikolla, olivat mennet aika koviksi haperoiksi. Mut en noita tulppia uusinnut. Täytynee huomenna katsoa niiden kunto.

Nikke79

Moro.Voisin veikata lamda-anturin olevan viallinen.Tiedän siitä ku mul oli Primera kans itsellä ja sama vika leimalla et preppas päästöissä.Mut uusin lamdan ni päästöt oli unelma hyvät sen jälkeen.

Hemmotus

Joillakin auttanut myös kun lorauttanut masinolia tankkiin :)

Alppu

#6
LainaaMoro.Voisin veikata lamda-anturin olevan viallinen.Tiedän siitä ku mul oli Primera kans itsellä ja sama vika leimalla et preppas päästöissä.Mut uusin lamdan ni päästöt oli unelma hyvät sen jälkeen.


Ei kannattane heti ensimmäiseksi olla vaihtamassa lambdaa, on kuitenkin suhteellisen arvokas vempain ja halpaa sellaista ei kannata ostaa...

Mikä oli lambda-arvo?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Voisiko EGR jäädä jotenkin väärin päälle(?)... itse tulppasin mokoman, eikä ainakaan negatiivisesti leimalla päästöihin vaikuttanut.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Nisse

 ;D Hiphei

Homma selvis. Kävin mittauttamassa tänään arvot ja meni kirkkaasti läpi. Olettamus on että tuo -16 asteen pakkanen ja kylmä katti olis syyllinen. Ainut mitä tein niin puhdistin tuon ilmamassamittarin, oli hiukan kökkönen. Mutta nyt on ainakin virallinen lappu mitä vilauttaa arvon katsastusmiehelle. Jos olis ollut ainut vika niin olisin vaatinut tuon uusinnan veloituksetta. Kiitos kaikille ja viikonloppuja.

Uusi Nissanisti

LainaaVoisko olla noin yksinkertainen juttu. Tulpat vaihdettu 1.12.2008. Tosin silloin ilmeni että tulpantiivisteet oli vaihdon edessä. Tiivisteet vaihdettu viime viikolla, olivat mennet aika koviksi haperoiksi. Mut en noita tulppia uusinnut. Täytynee huomenna katsoa niiden kunto.

Tulpan tiivisteet haperoiksi kun ovat yleensä metallia?  :o

Alppu

Lainaa

Tulpan tiivisteet haperoiksi kun ovat yleensä metallia?  :o

Jospa kuitenkin tarkoitti venakoppaa..?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Nisse

Jep. Venttiilikoppa irti ja uudet KUMISET tiivisteet. ;)

tero

LainaaLöytyiskö apuja kyseiseen ongelmaan? P11 -98 GA16DE koneella

Eli katsastuksessa ilmeni että joutokäyntiarvot oli liian korkeat.
CO 5,45 (Sallittu 0.50)
HC 253  (Sallittu 100)

Yli 2000 1/min oli ok.
CO 0.06
HC 34

Onko syyllinen kenties ilmamäärämittari (halpa ) vai joku tunnistin.
:'( :'(
Kiitos jo etukäteen vinkeistä.

voi hitto liityin vasta ja sen mitä kerkesin katella niin löytyy paljon samoja vikoja mitä itellä ollut. mutta nyt töppäsi tänää katsarilla samanlaisesta hommasta ja on pompannu aiemminki mutta sillon oli putki puhki ku pörisiki mahtavasti ;D itellä oli kylläkin nuo HC arvot tyjäkäynnillä 178 ku olis saanu olla 100 ja CO arvo oli 3,05 ja olis saanu olla 0,50 kun taas kahen tonnin kierroksilla ne oli sillee että Hc oli 0,26 ja olis saanu olla 0,30 ja sitte CO oli 40 ku maksimi oli se 100. sitte lampda oli 1,01 ja se maksimi oli 1,03.. mutta tähän lisäksi liittäsin että tahtoo olla semmosta hämminkiä että humpaa jännästi lämpimänä kierrokset ku tulee esim liikennevaloihin jossai 1500-2000rpm ja sitte se saattaa itestää tippua norm tyhjäkäynnille eli sinne mitä se nyt on 800rpm. eli siis voiko näillä olla syy yhteys jollai muulla oli tehny samaa mutta siitä ei ollu sen kummenpaa vastausta että msitä johtuu.. tulpat kylläkin on vaihettu joskus en muista edes.. olisko mittarissa olli 314 ja nyt on mittarissa 351.. ja ilmanputsari joskus sitä en varmasti muista.

Alppu

Lainaa
voi hitto liityin vasta ja sen mitä kerkesin katella niin löytyy paljon samoja vikoja mitä itellä ollut. mutta nyt töppäsi tänää katsarilla samanlaisesta hommasta ja on pompannu aiemminki mutta sillon oli putki puhki ku pörisiki mahtavasti ;D itellä oli kylläkin nuo HC arvot tyjäkäynnillä 178 ku olis saanu olla 100 ja CO arvo oli 3,05 ja olis saanu olla 0,50 kun taas kahen tonnin kierroksilla ne oli sillee että Hc oli 0,26 ja olis saanu olla 0,30 ja sitte CO oli 40 ku maksimi oli se 100. sitte lampda oli 1,01 ja se maksimi oli 1,03.. mutta tähän lisäksi liittäsin että tahtoo olla semmosta hämminkiä että humpaa jännästi lämpimänä kierrokset ku tulee esim liikennevaloihin jossai 1500-2000rpm ja sitte se saattaa itestää tippua norm tyhjäkäynnille eli sinne mitä se nyt on 800rpm. eli siis voiko näillä olla syy yhteys jollai muulla oli tehny samaa mutta siitä ei ollu sen kummenpaa vastausta että msitä johtuu.. tulpat kylläkin on vaihettu joskus en muista edes.. olisko mittarissa olli 314 ja nyt on mittarissa 351.. ja ilmanputsari joskus sitä en varmasti muista.

Joskus tulee sellainen tunne että autoa ei huolleta mitenkään ja sitten itketään kun pomppaa katsastuksessa...  ::)  ;)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.