Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Kokemuksia Almeroista

Aloittaja Saniainen, tammikuu 20, 2008, 17:59:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Saniainen

Millaisia kokemuksia teillä on Almeroista yleisesti ottaen? Onko paljon ruostevikaa? Onko jotakin tyyppiongelmaa joihin kannattaa varautua? Myin 22 vuotta vanhan Sunnyni, kun olis tyyris remontti ollut edessä. Merkkiuskollinen kun olen pysyin Nissanissa ja ostin tilalle vm -99 Almeran. itse ainakin tähän mennessä tyytyväinen ollut, näin viikon Almeran omistaneena :)

Zih

Itse olen todella tyytyväinen omaan alluuni, ruostetta löytyy kaarien sisäpuolelta, mutta tehän on aika odotettavaa. Polttimoita toi polttaa ihan sikana, täytyy sekin ihmetellä viel jossain vaihees, en vaan onneks tajua mitään sähkö jutuista ni isoveli pistetään siis asialle ;D

Flame

Ittellä on kokemuksia kyllä noista alluista, mutta en yhtään ole omistanut niitä. Oon kuitenkin ajanu 1.6 sr ja gti n15 almeraa sekä 1.8 sport n16 almeraa. n15 oli mielettömän hyvä jarrutuntuma, varsinkin kun verrokkina on oma -88 sunny. Ruostevikaa on mikäli on pidetty kehnosti, mutta hyvin pidetyissä yksilöissä ruosteet on aika minimissä. Suosittelen lämpimästi pohjan massausta,mikäli sitä ei ole vielä tehty. Sisälokasuojat on kans hyvä ostos ainakin taakse. Ihan loistava käyttisauto se allu on.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

ひゃ く あ hyakuA sataA

N16 uutena ostettu oli meillä melkein 3 vuotta.  Viime viikolla vaihtui toiseen merkkiin. 1,8 koneella luxury varustetasolla. Ei mitään valittamista. Hyvä käyttöauto.
Noissa 1,8 koneissa vaan on ollut sitä öljynkulutusta, eikä takuu korvaa ellei kulutusn ole vähintään 0,5 litraa/1000 kilometrillä.
kannattaa tuo 1,8 koneen öljynkulutus kyllä tarkistaa, mikäli sillä koneella ajattelee ostoa. Pahimmillaan on jollain syönyt lähes litran öljyä tuhannella kilometrillä. Takuukorjauksen jälkeen on saattanut olla aisoissa jonkin aikaa, mutta öljynkulutus on alkanut pian uudestaan. Syitähän tuohon öljyn kulutukseen on mainittu mm. huonot männänrenkaat, soikeat sylinterit, liian ohuen sylinterinseinämät ym.
Omamme kulutti noin 1-4 desiä 15 tkm:n huoltovälillä, ei häirinnyt.
Kaikenkaikkiaan ihan hyvä käyttöauto. Ihan auton näköinenkin, verrattuna noihin Nissanin uusiin mexiko malleihin verrattuna. ;D
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

eetu

Almera N15 on hyvä ostos ;) ainakin 1.6 koneella oleva,  meillä on vuoden 2000 malli ja ainuita vikoja on ollut töötin johto oli hapettunnut poikki ja nyt keväällä sitte eka kertaa takajarrut oli jumissa :-X muuten kaikki on pelannu moitteettomasti
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Aku_81

105tkm tuli ajettua vm.97:lla diesel almeralla kolmeen vuoteen, kerran ei lähteny käyntiin kun akku oli kuollu kovalla pakkasella. Laturi 180tkm kohdalla meni ja pyyhkijän vivuston joutui uusimaan. Melko vähällä sillä selvis. Öljypohja ja pohja rupes vaan ruostumaan siihen malliin että piti päästä eroon ja pikkasen muutakin remonttia pitäny tehdä. Hyvä auto oli omasta mielestä. Taakse en vaihtanut kuin rekisterikilven polttimot mutta eteen ajovalopolttimoita useampia.