Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

King cabin sähköt kateissa!?!?

Aloittaja kinkku, helmikuu 14, 2008, 23:03:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kinkku

Morjens. Mahtaisiko kenelläkään olla vinkkiä kyseiseen ongelmaan: -87 2.3 Dsl kinkku ja kaikki sähköt kadoksissa, tai pyyhkijät, pissapoika, hehkut/rele toimii. Vaihdettu on uusi laturi, akut, virtalukonpohja. Mahtaisiko olla joku rele paskana...??? kaikki sulakkeet ehjät. hyvin hehkuttaa ja käy mutta valot, vilkut yms. olis kiva toimia...

take

Olet tarkastanut myös sulakejohdot? Yleensä lähtevät akulta. Tosin tuosta D21 mallista en ole varma missä sijaitsevat mutta vika vaikuttaisi sulakejohdon kärähtämiseltä. Tietty toinen mahdollisuus mutta paljon harvinaisempi olisi sulakerasian syöttöjohdon katkeaminen. Jonkinlainen kytekntäkaavio olisi aika ehdoton jotta näkisi mikä olisi yhteinen tekijä näille kaikille sähkölaitteille. Eli missä kohtaa niiden virransaanti on yhdessä. Yleensä ilman kytkentäkaaviotakin onnistuu mutta vaatii melkoisen purku/selvitystyön.

Lerssinen

#2
Tervetuloa ihmeelliseen maailmaan, kinkäpin sähköt  ::)

TARKISTA EKANA SULAKERASIA!!!! Ja sinne jos tulee yleismittarilla virtaa niin se ei sano yhtään mitään, tarkista virrantulo KUORMALLA kuten vaikka 21 wattisella polttimolla etc.. JOS mittaristo ei saa virtaa (taustavalot pelaa ja kello käy kyllä ilman sitäkin) niin puoli autoa on halvaantuneena...

Kysy lisää jos kaipaat neuvoa Terveisin nimim: jaa kyllä tää vielä eilen pelas

Nyt kun luin tuon tekstin ajatuksella niin mittaristo ei saa virtaa veikkaan minä, se aiheuttaa sen että EI toimi
-Pakkivalot
-Vilkut
-Mittarit
-Ajovalomuisti
-Ykskään varoitusvalo paitsi pitkien merkkivalo
-Lataamaan ei rupea ennenkuin antaa kunnolla hanaa (kynnysjännite)


Tuon ongelman kanssa tappelin pickupissa KAUAN  >:( Korjauksena sitten sulakerasialle virtaa uudestaan vetäen virtalukosta, se mittariston sulake on oikeassa ylänurkassa jos oikein muistan.. Sitten ne lopulta toimiikin
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Cedricisti

Tästä pikaisesti arvioiden ACC virta ei pelaa, IGN kylläkin. Molemmille on oma rele sulakerasiassa, todennäköisesti ACC rele ei saa tietoa virtalukolta jolla ohjaisi ACC virrat päälle. Toki on mahdollista että tuon releen syöttö on poikki jostain kohtaa, saatikka lähtö.

kinkku

kiitoksia vinkeistä!! tätyy taas motivaation palauduttua aloittaa ihmettely tuolta sulake/rele osastolta. Tosiaan autosssa ei kello, taustavalo tai mittaristossa ylipäänsä mikään toimi...