Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

nissan sunny1,6 slx nykii tasakaasulla?

Aloittaja sunonmun, tammikuu 06, 2008, 23:12:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sunonmun

hei ncf.läiset.tuli ostettua sunny 1,6 slx vuosimallia 89.tosi kohtuu kilsoilla.on vaan mennyt vuosia diesel autojen maailmassa .olisi muutamia kysymyksiä kyseisestä autosta?vaihteisto öljynmäärä ja mitä öljyä?.mistä löytää suomen kielisen korjausoppaan ?muita syitä nykimiseen kuin liian laiha seos mitattu päästömittauksella!kaasarin laipan vuoto!sytytysennakko arvot? näin niin kuin alkajaisiksi kiittäen vastauksista jo etukäteen

matti.l

en nyt muista paljon laatikkoon menee öljyä koska ylimääränen tulee ulos täyttö propun reiästä ,tietenkin olettaen että siinä sellanen on .öljy laaduksi parasta synteettistä mikä talvellakin toimii.
nykimiseen kannattaa katsoa ensiksi kaikki alipaine letkut ja vasta sen jälkeen katsoa muut ,esim tulpat ,johdot ,kannen kunto.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

take

Tuo liian laiha seos voi kertoa monesta asiasta. -89 on ilmeisesti multivalve koneella. Noissa aika usein alipaineletkujen lisäksi vuotaa kaasuttimen ja imusarjan välinen tiiviste. Liian laiha seos aiheutaa juurikin tasakaasulla nykimistä. Myös nuo "tosi kohtuukilsat" kertoisi että auto on saattanut seistä pitkiäkin aikoja. Omakohtaisesta kokemuksesta voisin kertoa että jos auto seisoo pitkään taivasalla niin kaasariin kertyy vettä ja roskaa. Vaatii perusteellisen puhdistuksen. Myös tankista voisi päästää roskat ja vedet pois.

Vaihteistoon menee karvan vaille 3 litraa. 2,8 tai 2,9 taisi olla oikea lukema. API GL-4 SAE 75W-90 tommoset merkinnät kun löytyy purkista niin hyvä. Itse olen laittanut täyden 3 litraa. 5.vaihteella vedätys rikkoo 5.vaihteen ja laakeritkin tuntuu vähän arkoja olevan niin jos tuo pieni ylittäyttö suojelee sitä 5.vaihdetta tai laakereita niin ei siitä haittaakaan ole. Mittarinvaijerin paikasta kun irrottaa sen käyttörattaan niin on hyvä kaataa aineet sisään.

sunonmun

jep!kiitos löysinkin itse vielä eilen illalla nuo letkupropleemat ne täytyy käydä heti läpi kun kerkiää?muut on jo vaihdettu eli perushuolto on tehty kiitos määristä niin ei turhaa ostele ylimääräisiä purkkeja lojumaan nurkkiin !niin auto on multivalve eli ilmeisesti 12 v.lämpenemis ongelma on ilmeisesti ominaisuus .eli pahvia eteen kovilla pakkasilla ni saa vähän lämpöäkin .katselin motonetin sivustoilta ,ettei sais tohon kun 88 asteisen termarin jos katoin oikein ???

M i g i

ihan kun nää liittyis toisiinsa.. ainakin otsikon perusteella..http://www.ncf.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?num=1182368187/0

Kettuiluako ;) käyttäkää hakua/suorita..

sunonmun

kiitos "migille" vinkistä mistä haku löytyy näistä kun ei paljon itse ymmärrä ennen kun joku ystävällinen "sielu" vähän vihjasee!!!!!!!