Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Miten eBay VISA takaisin kun myyjänä valefirma ?

Aloittaja dragonxi, marraskuu 17, 2021, 18:22:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dragonxi

Miten eBay VISA takaisin kun myyjänä valefirma ?

Olen näköjään eBay web alustastalta (platform)
toimivan joko rosvo-/ konna / huijari/
ja tai opiskelijaporukan huijattavana.

Tarvitsisin neuvoa  ajatella kuin nuo
kieroilevat tyypit heitä viisaammin
toimiakseni ja VISA maksuni takaisin
saadakseni.

Näyttää  tällä hetkellä siltä,
eBay alustalla autonosia myyvä  firma
ilmeisesti onkin vain joukko opiskelijoita
oilta ehkä vain "I don,t understand"
saattaa jopa olla totta:

eBay platform (alusta) taas on kuin vahva
web linnake, jossa rahani tarkoin
vartioidussa holvissa - eivät ole
palauttaneet minulta perimääni VISA maksua.

Voittona tänään on se, että
eBay viimein pakotti Liettuan valefirman
tyypin lähettämään "Deutchland"
osoitteen  joka tahallaan ilmeisesti
oli sekalaista  sotkua.

Ilmeisesti fyysinen toimitusosoite on
varastorakennus Frankfurtissa Saksassa

Vaarana on että palautukseni joko jää
Frakfurtiin tai "katoaa" mstkalla Liettuasn
enkä pydty todistamaan palautustani.

Web sivut harhauttivst:
url:  https://mastedaparts.com/

Henkilöt paljastuivat valehenkilöiksi
Paul Burton <-- valehenkilö
Sales Manager Mastedaparts.com <-- peite nimike

Takaa paljastui opuskelija:
Sarunas Manciauskas <-- opiskelija Liettuassa

Olisko kokoami seuraava osoite ok:

Sarunas Manciauskas - LT30209429

ESWD Intelligente Logistik GmbH
Adam-Opel-Strasse 7-11, Tor 28-30
60386 Frankfurt  Am Main
Hessen
Germany

Pitääkö paikkansa että eBay:llä on
palautuskoodi jolloin en tarvitsisi
maksaa palautuksen lähettämistä ?

Miten palautuskoodin saa ja keneltä
kun Liettuan tyypit eivät sitä lähettäneet ?

Voiko sen saada eBayn kautta ?

Mitä kuriiria käyttää ? UPS ? muu ?

Miltä kuriirulta seurantakoodi ?

Mikäli voin todistaa että lähetin
paketin  ja että lähetin ao kaapelit ?

Miten saada eBay maksamaan ?

Miten kauan eBay todennäköisesti
yrittää viivyttää rahani palauttamista
huomioiden sen että olen todistanut
heille kirjallusesti toimineeni oikein
ja korjaamokin todistanut etteivät
kaapelit käyneet ja oluvat jopa samalle puolelke ?

Koska ja miten turvautua VISA turvaan?
URL mihin syöttää tämä case ?

"swimming with sharks still bleeding"

Jylppy

Tällaiset asiat on syytä hoitaa ja selvittää suoraan eBayn kanssa, eikä autoharrastajafoorumilla.

Kukaan täällä ei osaa, eikä voi antaa varmaa vastausta.

eBayn oma ohjesivusto:
https://www.ebay.com/help/home

Juttua aiheesta:
https://opastaja.com/ebay-suomi-ohje-ja-kokemuksia/

Ja muista, että eBayssa on toimitustakuu. Toimitustakuu eli Money Back Guarantee tarkoittaa lyhyesti sitä, että jos et saa tilaamaasi tuotetta, saat rahasi postikuluineen takaisin. Ebayssa myyjät ovat yleensä yhteistyöhaluisia toimivan palautejärjestelmän takia. Moni uskaltaakin tilata juuri eBay -verkkokaupasta Money Back Guaranteenin takia.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

shamrock

Fakta nyt on se, että olet saanut tuotteen, joka kuitenkin oli väärä, joten eBayn ja Paypalin toteuttama Money back guarantee ei välttämättä päde. Kuten itsekin toteat, eBay on tässä vain alusta, ja ongelma on sinun ja myyjän välillä. Katsoitko tilatessasi, mikä on myyjän "return policy"? Sen mukaan toimitaan, eikä eBaylla ole tämän kanssa enää mitään tekemistä. Mitään palautuskoodia eBaylta et ule saamaan, sellaista ei ole olemassakaan. Myyjä voi sellaiseen hyvää hyvyyttään antaa, mutta tuskin. Jos et katsonut sillon, katso nyt se ilmoitus uudestaan, ja toimi ilmoituksessa mainitun palautuskäytännön mukaan. Enpä usko, että tässä on mitään valemyyjää tai salaliittoteoriaa.

EU:n alueella on voimassa se 14 vkr palautusoikeus verkkokaupassa, muttei mitään velvollisuutta korvata palauttajan postikuluja, eikä eBay, ainoastaan välikätenä ja alustana mitään tällaista tarjoa. Se on puhtaasti sun ja myyjän välinen asia, ja se sun pitää katsoa myyjän ilmoituksesta. Ja olla yhteydessä sen mukaisesti suoraan myyjään. eBayn voit tässä kohtaa tyystin unohtaa.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: shamrock - marraskuu 17, 2021, 20:03:09
Fakta nyt on se, että olet saanut tuotteen, joka kuitenkin oli väärä, joten eBayn ja Paypalin toteuttama Money back guarantee ei välttämättä päde.

Omalla kokemuksella PayPal palauttaa sulle fyrkat mukisemati jos saitkin täyttä kuraa tilaamasi tuotteen sijaan :)

No tässä kohtaa vastaavasti Visa on luottokorttiyhtiö, jota suomessa edustaa Nets ja jonka palautuspollitiikka on about samaa. Kerrot heille joutuneesi moisen huijauksen kohteeksi ja voipi olla että he palauttaa fyrkkasi ja tuo huijari jää lopulta ns. nuolemaan näppejään 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08

shamrock

Pikkasen kun selvittelee asioita, niin korjataan muutama asia tuossa. Kyseessä ei ole mikään valeyhtiö eikä huijaus. Kun noita Finderin tyyppisiä sivustoja löytyy muualtakin ja tieto on julkista, selviää että kyseessä on vajaa viisi vuotta vanha firma, joka pyörittää 1.5 miljoonan liikevaihtoa. Palautearvo eBayssa näyttää olevan rapiat 9500 positiivista, positiivisten osuus 98,3%. Ilmoituksista näkee että 30 päivän palautusoikeus, postikulut maksaa ostaja.

Jos et ole vielä kuitannut eBayssa tavaraa vastaanotetuksi, sieltä omista tiedoistasi löytyy se mahdollisuus "Open a case". Siihen ei kukaan voi url:ia sinulle antaa, koska se löytyy omalta tililtäsi, kyseisen ostoksen kohdalta.

Firman toimintatapa vaikuttaa aika tavanomaiselta, eli pyörittävät itse vain tuota myyntipuolta, ja ovat ostaneet varastointi/toimituspalvelun logistiikkayritykseltä. Eli eipä sinua kukaan ole tietoisesti huijannut, kuten jo aiemminkin epäiltiin niin toimittajien sopivuustaulukoiden ym perusteella noita ilmoittelevat ja myyvät, eihän kukaan voi tuntea maailman jokaista autoa ja tietää sopiiko osa siihen oikeasti vaiko ei. Näin toimii Suomessakin jokainen varaosaliike. Ja onhan tuota ihan itsellekin Motonetissa sattunut, tehtaan pakkauksessa oli väärän puolen osa, sitä joukolla ihmeteltiin tiskillä, hyllystä toinen samanlainen laatikko, samalla koodilla ja siellä olikin se oikea.

Kaiken lisäksi esim jenkkimarkkinoiden ulkopuolella Pathfinderia on markkinoitu Terranona (kuten taitaa olla juuri sinunkin), joten näistä yhteensopivuuslistoista voi löytyä täysin harhaanjohtavaa tietoa, kun eri puolilla maailmaa Terrano on ollut aivan eri auto. Kun katson sinun ihan ensimmäisten viestiesi linkkiä, jossa on mukana sinun auton tiedot, eBay itseasiassa ilmoittaa että osa ei sinun autoosi sovi. Tilasit kuitenkin ...

Onneksi kuitenkin eBay on yksi luotettavimpia kauppapaikkoja näiden suhteen. Itse olen jokusen sata ostosta tehnyt tuon kautta, muistaakseni kolme kertaa olen joutunut turvautumaan tuohon "Open a case" vaihtoehtoon. Yhden kerran kyseessä oli selvä huijaus, tässäkin tapauksessa samantien ostoksen jälkeen sain eBaylta viestiä, että myyjän toiminnassa on jotain epäilyttävää, ja ilmoittivat samantien että case on jo luotu, ja päätetty minun hyväkseni. Jos tavara ei saavu, ilmoitat vaan niin homma selvä. Kahdesti tavara ei koskaan saapunut. Aina olen saanut rahat takaisin.

Kysyit miten pitkään eBay sitä sinun rahasi palauttamista viivyttää? Eivät ollenkaan. PayPalin kautta kun olen omat ostokseni tehnyt, kaikissa näissä tapauksissa rahat ovat olleet tililläni seuraavana arkipäivänä casen päättymisestä.

AnttiA

Minulla on hyviä kokemuksia PayPalista, ainakin kun tuotetta ei tule lainkaan.
Sain jopa kiitokset huijarin paljastamisesta, firma hukkui netistäkin, no ehkä jo uudella nimellä touhuavat,
siinä koijarit olivat jenkkilästä ja leikkivät puolalaisia.

En osta suoraan luottokortilla mitään maailmalta, vain Paypalin kautta.

shamrock

Pikkasen kun ruksin vaihtoehtoja tuosta sun itse linkkaamasta ilmoituksesta, totesin että ihan suoraan kertovat että nuo vaijerit ovat 2.7 TD:n jarruihin. Ja ilmoittavat ettei sovi sinun autoosi. 2.7 TD:ssä on takana rumpujarrut, joten ihan tietoisesti, ilmoituksen tiedoista välittämättä tilasit levyjarrulliseen autoon rumpujarrullisen vaijerit.

Case closed.

masiina80

On tullut viimiset 15 vuotta tilailtua tavaraa ympäri maailmaa tuhansia erilaisia tuotteita auton ja puhelimien varaosista meikkeihin asti ( ei itselle  ;D ).

Koskaan ei ole Ebay/Aliexpress/Paypal/perus latvian/saksan osaliikkeet/ Rock-auto/pienemmätkin " kivijalka " puljut tuottaneet ongelmia rahanpalautus eikä tavaranpalautus asioissa.

Myyjällä on täysi oikeus pyytää tuote takaisin ennen täyttä rahanpalautusta. Usein käynyt jopa niin että Ebay/Ali palauttanut rahat ja tavaraa ei ole edes tarvinnut palauttaa.

Nyt muutaman kk aikana törmännyt erilaisiin kusetus sivustoihin mitkä näyttää todella aidoilta, mutta kun olet ostoksen tehnyt tavaraa ei tule ja yhteyttä myyjään et saa.

Näissä 3 tapauksessa 2x Paypal palautti rahat ja kerran Nordea kun maksoin Visa Electronilla. Kyseessä ei ollut mitään isoja summia, joten moni jättää valitettavasti asian siihen ja huijarit kiittää.

Mä haluan jo periaatteen puolesta kaikki takaisin. Mutta just näin kannattaa ottaa asioista selvää ennen tilausta. Itse tilasin juuri Chrysleriin pyörän laakerin halvalla Ebaystä. Myyjä

oli sitä mieltä että osa ei kävisi mun autoon vin numeron perusteella, mutta itse olen 99% varma kuvien ja tuotenumeron perusteella että se käy. Otan tässä siis täysin tietoisen riskin, ja laakeri

lähtee eteenpäin jos ei käykkään mun autoon. 30pv aikaa palauttaa mutta tuskin näen vaivaa. Tämän kuun aikana selviää käykö  ;)

tino45

Lainaus käyttäjältä: AnttiA - marraskuu 18, 2021, 10:49:45
En osta suoraan luottokortilla mitään maailmalta, vain Paypalin kautta.

Olen ostanut Paypal/Ebay kautta vuosia. Olen tallettanut pienen summan aina Paypal-tilille ja maksanut sieltä.
Mutta nyt kun laitoin pankkitililtä rahasumman Paypal-tilille, palauttivat rahan minulle. Paypal tili on nollassa.
Eli en voi ostaa antamatta luottokorttitietoa Paypaliin. Onko samanlaista kokemusta.

masiina80

Mä en ole koskaan tallettanut rahaa Paypal tilille. Olen syöttänyt vaan kortin numeron Paypal sivustolle ja rahat lähtee automaattisesti tililtä. Ja jos tilillä ei ole katetta

ostos ei mene läpi. Rahanpalautusta olen joskus saanut suoraan omalle tilille joskus Paypal tilille. Silloin olen vaan jättänyt rahat sinne ja maksanut sitä kautta seuraavan ostoksen.

toukopouko

Vähän liikaakin tullut kaikkea tilailtua maailmalta - suurelti osin hyvällä menestyksellä, mutta viime keväänä moni Kiinan tilaus katosi johonkin. Seurantakoodissa näkyy, että ois lähteny kohti suomea, mutta sitten ei mitään. Yksi maaliskuussa tekemä tilaus tuli syyskuussa ja oli kesän myötä muuttunut ALV-verolliseksi. Tullauksessa meni täysin arpomiseksi, kun ei ollut aavistustakaan mikä niistä keväällä tilatuista tuotteista oli sitten nyt tullut perille asti. Tuurilla siitäkin selvittiin. eBayssa kun tuppaavat noi seurantakoodit katoamaan ostalistauksesta tietyn ajan jälkeen ja usein seurantakoodi on eri mitä posti loppuviimein käyttää.

Lisäksi toi palautus/rahat-takas-aika on kait 60 päivää ja pikkunippeleissä menee välilllä sen yli saapua Suomeen vaikka myyjä olisi sen seuraavana päivänä pistänyt matkaan. Ja kun lähettää kysymyksen, että missä paketti viipyy, niin tulee vastaukseksi please wait.

Pitäs varmaan laittaa kalenterimuistutus 59 päivän kohille ja tehä sitten reklamaatio. Sais rahat takas ja ehkä tuurilla tuotteenkin joku kaunis päivä.
Tai sitten vaan tilaan jatkossa EU:n alueelta, niin ei mee häsläämiseksi. 
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
B310, f-astra

HiTec

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - marraskuu 19, 2021, 09:14:47
Tai sitten vaan tilaan jatkossa EU:n alueelta, niin ei mee häsläämiseksi.

Tämä on siinäkin mielessä helpompaa, ettei tulliposti myöskään ole tuossa sähläämässä välissä omine lisämaksuineen :)

Hyvänä esimerkkinä kun emännän kanssa tilattiin pari identtistä pakettia samana päivänä tuolta Brexit-maasta, niin omassani kesti 2pv pidempään ennen kuin posti alkoi huutelemaan tulliselvitysten perään. No molemmat hoidettiin tuo samaan aikaan, samalla kertaa ja näin paketit vapautuivat. Vaan tuosta eteenpäin kesti lähes 1vko pidempään, ennen kuin tuo emännän paketti saapui noutopisteeseen, missä lie posti sitä sitten ikinä hillonutkaan :o

Jaa jotta miksi ihmeessä kaksi identtistä lähetystä, samalta lähettäjältä ja samaan aikaan? Kuva selittänee miksi, noilla kun oli myöskin ostorajoitus max. 2/asiakas. Yritin itse tilata 3, mutta samointein PayPal nakkasi refundin sille kolmannelle ;D
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08

dragonxi

eBay palautti rahani  (refunded ) 2.12.2021

Pankkitililläni näkyi eBay palautus seuraavasti:

December 2021
eBay 0* ...
02.12.2021

maksun viesti:
From name/bank: eBay 0*....

Tapahtumaketjuun osallistuneet:

VISA
>> https://usa.visa.com/

eBay
>> https://www.ebayinc.com/company/contact-us/
- San Jose, California
- otti vastaan todisteeni tapauksesta
- käsitteli ja ratkaisi edukseni tapauksen

eBay Luxemburg
- palautti VISA tililleni  rahat  (refunded)

eBay Germany
- alusta (platform)
- chat  keskustelut englanniksi
- tallennettu dokkareiksi älykännyyni
- totesi Liettuan myyjän (seller) käytöksen
  eBay alustalle sopimattomaksi
>> https://www.ebay.de/

Virtuaali firma Franfurtissa
Frankfurt Am Main
Hessen
Germany

Suomen posti
- oli käytettävä kun ei saanut palautuskoodia
- palautus reitittyi Saksan kautta Liettuaan

Liettuan myyjä (seller)
- ohjelmistolla (sw) toimiva virtuali firma
- sw whatsapp: "I don't understand"
- sw email: "we will refund"
- ei myöntänyt virhettään
- eBay kertoi heille että toimutus oli väärin
  saatuaan todisteeni
- ei halunnut antaa fyysistä palautusosoitetta
- eBay pakotti sellerin sen lähettämään
- ei myöntänyt vastaanottaneensa
- eBay ilmoitti heille minun palauttaneen
  oikein virheettöminä ja aikataulussa
- ei myöntynyt palauttamaan rahoja
- eBay Saksa siirsi jutun eBay USA:lle

Sain oikeutetusti rahani takaisin eBay:ltä.

Kebab

Lainaus käyttäjältä: dragonxi - joulukuu 16, 2021, 22:20:34
Sain oikeutetusti rahani takaisin eBay:ltä.
Jotenkin nyt unohdat sen seikan että itse tilasit osia jotka eivät edes olleet tarkoitettu autoosi. Myynti-ilmoituksessa ei ollut mainittu sopivuutta juuri sinun autoon vaan eri moottorilla varustettuun autoon, jossa on ihan erilaiset jarrut. Ja täällä syyllistät myyjää, joka mielestäsi lähetti "vääriä" osia kun ne eivät sopineetkaan, vaikka itse teit virheen.

dragonxi

eBay USA  (San Jose/California) tutki
sekä eBay Saksan, eBayn globaali tuen,
eBay platform asiantuntijoiden
että minun lähettämät dokumentit
ja ratkaisi asian edukseni faktojen perusteella.

Jylppy

Fakta on sekin, että tilasit autoosi väärät osat - eBaykin osaa nähtävästi tehdä vääriä päätöksiä.

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

dragonxi

eBayn päätöksen oikeellisuudesta

eBay ei tehnyt tässä tapauksessa väärää
päätöstä vaan oikean päätöksen.

olen käyttänyt sekä eBay/USA, eBay/UK
että eBay/EU platformia eikä itselläni ole ollut
moitteen sijaa eBayn päätöksissä.

eBay/USA, eBay/UK ja eBay/Saksa
tutkivat mm tietoni,  tilaushistoriani
eikä tiedoissani löytynyt mitään moitittavaa.

eBay/UK antoi tietoja muttei osallistunut
päätöksentekoon koska Brexitin takia
UK ei enää ole EU jäsen - sen verran brittien
kommenteista että käyttivät näistä
Liettuan tyypeistä termiä "less honorable
gentlemen" ja vaikutelmaksi jäi että pitivät
Iso Britannian päätöstä karkoittaa huijarit
brittein saarilta heti kun UK siihen pystyi
viisaana ja oikeana.

Niille, joilta "palaa käämit" ennenkuin edes
ensimmäisen lauseen lukevat loppuun
- olipa henkilö sitten admin /
"arvostettu jäsen" ja foorumissa
kuin foorumissa /- kehotan  lukemaan
tarkemmin ja avoimin mielin sekä
harkitsemaan ketä lobbaa.

Hyvää joulun odotusta ja joulumieltä!

Kebab

eBay teki väärän ratkaisun kun palautti rahat, kun ihan selkeästi itse ostit väärät osat. Myynti-ilmoituksessa selkeästi kerrottiin vaijereiden sopivuudeksi VAIN

TD27T Nissan Terrano I 1989/02-1996/02 WD21 2.7 TD 4WD 2664 CCM, 73 KW, 99 PS

Ymmärtääkseni sinulla on eri auto. Vaikka korimalli olisikin sama se ei tarkoita että osiltaan autot olisivat samanlaisia.

Lainaus käyttäjältä: dragonxi - joulukuu 17, 2021, 19:05:03
Niille, joilta "palaa käämit" ennenkuin edes
ensimmäisen lauseen lukevat loppuun
- olipa henkilö sitten admin /
"arvostettu jäsen" ja foorumissa
kuin foorumissa /- kehotan  lukemaan
tarkemmin ja avoimin mielin sekä
harkitsemaan ketä lobbaa.
Kehotan myös sinua vastaisuudessa lukemaan tarkemmin mitä olet ostamassa kun se tieto oli ihan selkeästi esillä, niin et tee samaa virhettä enää toiste ja turhaa pilaa hyvien myyjien palautteita.

Torspo

En ota kantaa osien sopivuuteen mutta minusta hyvä että rahat palautettiin, tuntuu olevan vaikeaa noissa ulkomaisissa verkkokaupoissa vaihtaa tuotetta oikeaan jos virhe on ostajan tilauksessa, mielellään myyvät sen oikeankin osan ottamatta väärää takaisin. Itse tilaillut Aeromotorsilta ja pari tilausta on mennyt vihkoon, jouset eivät ole vastanneet sitä mitä mm tiedoissa lukee, olivat liian pitkät ihan selkeästi ja toiset halkaisijaltaan liian kaposat, molemmat KYB merkkiä.. Nämä jäi itselle varastoon ja toki selviän niistä laikkaamalla puoli kierrettä pois, toyotan jousista saa hyvän taiteellisen koristeen, mutta eipä heidän nettisivuillaan ole asiaa korjattu edelleenkään, ei micran eikä toyotan kohdalla. Eihän noilla nyt konkurssia tee, maksoivat ykköskymppejä.
Ja tuli sieltä rekisterinumerollakin tilattuna ja varmistettuna micran jousen ylälautasen laakerit väärää mallia, en vaivautunut edes reklamoimaan 2€ asiasta.

Olipa omia tai myyjän mokia, hyvä myyjä saa aikaan kompromissin jossa molemmat osapuolet jäävät tyytyväiselle mielelle. Suomalaisessa kaupankäynnissä on totuttu siihen että asiakas on oikeassa niin kauan kuin on samaa mieltä myyjän kanssa  ;D

dragonxi

Asiallisista palautteista kiitos ja hyvää jouluun jatkoa !

Asiallistakin  ja hyvääkin palautetta,
mistä kiitos sitä antaneille ! 

Foorumille kiitos mahdollisuudesta avoimeen
keskuteluun ja ilman, että se perusteitta
katkaistaan niinkuin joissain foorumeissa.

Myyjän mahdollisuudesta puolustautua ja asia loppuu käsitelty

eBay / Saksa antoi prosessin aikana myyjälle
mahdollisuuden puolustautua ja
vedota faktoihin sovituissa aikaraameissa
ja lähetti sitten myyjän perustelut minulle
kommentoitavaksi vaatimassaan aikataulussa.

eBay yleensäkin vaatii alustaansa käyttäviä
myyjiä sitoutumaan normeihin ja
lakeihin ja tässä tapauksessa EU:n
lainsäädäntö sitoi myös eBay/Saksaa.

eBay ei anna ei ostajalle eikä myyjälle
yhtään enempää aikaa kuin mihin se sitoutuu
ja mihin EU sen velvoittaa sitoutumaan.

timeout tulee oikeutetusti vastaan sekä
ostajalle että myyjälle, minkä jälkeen
eBay tekee päätöksensä molempia
osapuolia kuultuaan ja nyt päätti oikein.

timeout minultakin - asia on loppuun
käsitelty - case is closed - keskityn
joulun valmisteluun perheen ja rakkaitteni
parissa, joihin kissanikin kuuluu.

hyvää joulukuun jatkoa niille joille se kuuluu!

cedricfan

Tuo
"ebay-sejasemaa"
on
ihan
yhtä
puppua
kuin
tämä
koko
tapaus
;D
Ebay on globaali, ja keskitetyllä asiakaspalvelulla. Tapaus saattaa mennä samalle aspan kaverille, vaikka seuraava ostaja olisi Mongoliasta eikä Suomesta. Ainoat erot on sitten siinä, minkä maiden lainsäädäntöjä noudetaan. Ja päätöksiä tehdään todella ohuin perustein. Usein se, joka osaa parhaiten kommunikaation kieltä ja perustelee asiansa voittaa, jollei jo jomman kumman palaute paina vaakaa toiseen suuntaan. Tai sitten näännyttää aspan käsittelijän tekstillään...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

AnttiA

Minusta on oleellista, että asiakas on saanut rahat takaisin sopimattomasta ostoksestaan, sen palautettuaan.
Näin myyjien pitääkin toimia.

Oleellista on myös se, että kaikilla myyjillä pitää löytyä asiallinen palautusosoite.
Jos ei ole, niin ei kannata tilatakkaan.

Hyvää ja Rauhallista Joulua kaikille.

cedricfan

Jos asiakas ihan tieten tahtoen ostaa väärän, on vika asiakkaassa, ei myyjässä.
Ja kyllä se palautusohje on ebaylla, vaikkei näkyisikään julkisesti.

Oikein hyvää joulua myyjälle, jolle tuli turjaa harmia sekä rahan menoa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

AnttiA

Eipä meillä liikaa taida vielä olla jäseniä,
koitetaan pitää heistä kohteliaasti hyvää huolta ja autetaan kukin kykyjemme ja tietojemme mukaan.

Tervetuloa uudet jäsenet.

Volvomania

Pankin kautta Visalla maksaminen toimii, sillä pankki on vastuussa rahan siirrosta. Maksu varataan, mutta se menee ostajan tililtä vasta, kun tavara on ostajan terminaalissa Suomessa (?). Tavaraa jos ei tule, niin pankki palauttaa rahat. Väärän tavaran palauttaminen ja rahan saaminen takaisin lieneekin jo hankalampaa. En ole joutunut mitään palauttamaan ja ostoksia kun on tullut harvakseen tehtyä. Helpointa on ostaa varaosia vaikka Motonetista, koska väärät tavarat on helppo palauttaa ja tavaraan voi tutustua jo etukäteen, tai ottamalla malli mukaan. Kannattaako ostaa netistä tavaraa, jonka sopivuudesta ei ole varmuutta? Palauttamaan en ainakaan väärää tavaraa lähtisi. Turha vaiva ja paha mieli ja se nähtiin tässäkin viestiketjussa. Varsinkin, kun lienee tietoisesti väärän tavaran tilannut.
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.