Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

primera p10 1.6 LX kytkimen vaihto

Aloittaja Nismosti, huhtikuu 11, 2011, 23:06:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nismosti

Onko porukka ite vaihellu p10 1.6 LX primeraan kytkintä, jos on niin onko kuinka hankala homma vaihtaa?

kyseessä vuosimalli 1995 HB primera...
Muitakin ohjeita voi antaa
Autot ovat kuin naiset, kummatkin käyttävät lompakkoasi enempi kuin sinä itse!

take

Onhan tuo aika helppo vaihtaa sinänsä. Työtä vaatii jonkin verran.
1. Etupää ylös
2. Pyörät pois
3. Napamutterit auki
4. Ylätukivarsi irti olkakappaleesta
5. Vetari irti navasta
6. Lootaöljyt ulos
7. Moottorin tuenta
8. Kampea vetarit irti lootasta
9. Avaa vaihteistoa kiinni pitävät pultit ja kannakkeet
10. Kampea vaihteisto irti ja vedä pois auton alta
11. Pura kytkin

Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

Jotenkin noin pääpiirteissään. On jo jokunen aika vierähtänyt kun P10 viimeksi kytkinremppaa tein joten jotain yksityiskohtia saattoi unohtua. Uuden levyn keskittämisessä kannattaa olla huolellinen. Huono keskitys teettää julmetusti töitä kasatessa.

Nismosti

opiskelen autokorikorjaajaksi kylläkin yhen kytkinrempan tehnyt corollaan niin nyt ku tuo on vähän erilainen niin sillä ajattelin kysellä...

Ei kuitenkaan tarvihe apurunkoa puottaa eestä kuten rollassa helpotti huomattavasti...

take

Muistaakseni primerassa ei varsinaista apurunkoa ole vaan kone ja loota on ripustettu runkoaisoihin, etupalkkiin ja olikohan siellä moottorin alla joku pitkittäinen tukirauta joka olisi pulteilla kiinni? Jos on niin muistaakseni sekin on öljypohjan alla eikä vaihteiston kohdalla. Runkoaisojen katkomista en suosittele, on työläs tapa. Loota kyllä tipahtaa suoraan maahan, ei ole mitään estettä. Sillähän tuo selviää kun alkaa purkamaan. :)

Nismosti

Nyt on uus kytkin paikoillaan, 14h siinä meniki :D

Simm

Jos on moottorinostin käytössä. Miten kätevää suhteessa pelkän laatikon tiputtamiseen on nostaa koko paketti pois keulilta?