Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Tampereen XXXX Pistejäärata 7.3.2012

Aloittaja valpas, helmikuu 24, 2010, 22:18:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

valpas

2010 oli Näsijärven Santalahdessa, Paasikiventien varressa, aallonmurtaja-alueella.
Järjestäjä TamUA.
Perinteisesti siellä on ollut yks valkoinen 100A mukana.

valpas

#1
Kopsalla oli satkun kanssa tosi huono päivä.
Ensin ei turvavöiden kaikista naruista löytynyt lappua, sitten ekassa lähdössä penkkaan. Toisessa lähdössä paukahti molemmat vetonivelien akselit poikki!
Elikkä tarvetta olis uusille N10:n vetoakseleille, joissa on satkuun sopivat nivelet.Rata oli hyvässä kunnossa, mutta sinne johtava väylä ei. Liki 20 cm vettä.
! Joka toisen auton sai hinata.
Takavetonen voitti! Etuvetoset teki hienoja ohituksia mutkissa, mutta lähdöissä ne ei pärjänneet.
Parempaa keliä ei voi toivoa.  :)

Mitenkähän Orivedellä meni? Jos ei Kopsa olis ajanut pistejäärataa, niin olisin suunnistanut orivedelle.

mikan

#2
Moro!

Menikö vetarin nivel poikki siis ihan pyörännavasta, eli se spooriosuus? Ilmeisesti, koska auto hinattiin pois ilman eturenkaita. Just oli Hanskin kanssa juttua, että vetarit ovat kestäneet hyvin. Ilmeisesti sitten nyt oli voimaa ja pitoa sen verran paljon, ettei ne enää kestäneetkään.

Keli oli tosiaan mainio, muutama aste pakkasta ja aurinkoa taivaan täydeltä. Väkeä oli todella mukavasti paikalla ja makkara teki kauppansa. Oikein mukava tapahtuma, vaikka itse tykkään enemmän Pyynikin radasta.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

valpas

LainaaMoro!

Menikö vetarin nivel poikki siis ihan pyörännavasta, eli se spooriosuus? Ilmeisesti, koska auto hinattiin pois ilman eturenkaita. Just oli Hanskin kanssa juttua, että vetarit ovat kestäneet hyvin. Ilmeisesti sitten nyt oli voimaa ja pitoa sen verran paljon, ettei ne enää kestäneetkään.
Siittä pyörän navasta. Meni samalla ne jarrusatuloiden kiinnityslevyt, ja kaikkea muutakin.
Näytti siltä, että väsyminen oli edennyt, ja siten pienentänyt poikkipintaa. Pyysin pistämään katkenneet osat talteen, että saan katsottua tarkemmin. Äkkiä katsoen näytti siltä, että noin 80% oli pinta-alaa jäljellä, mistä katkeaminen tapahtui. Pelkällä voimalla ei ehjä akseli mene poikki.
Varmaan Sinkkosenkin kannattas vaihtaa uudet nivelet, ettei tule vahinkoa. Se väsyminen ei näy, kuin särötarkastuksella. Se Boorin loppumiskohta on se kriittisin kohta, ja etenkin se, missä ura tulee täys syväksi. Kannattais kiillottaa uusista nivelistä (vanhoissa se ei auta, kun särö on jo ydintynyt). Kestäis ainakin kymmenen/sata kertaa pidempään.
Akselin päässä olevaa mutteria ei kannata ylikiristää (varmuuden vuoksi), koska se lisää jännitystilaa akselissa. Sitä ei missään tapauksessa myöskään saa jättää löysempään, koska silloin tulee akselille vaihtokuormitusta enemmän.
Tais mennä jo vähän ohi otsikon.  :-[

mikan

Ohi otsikon ehkä, mutta ihan hyviä ajatuksia. Mulla on jemmassa uudet vetarit, mutta ne menee omaan autoon. Täytyykin katsoa kriittiset kohdat ja miettiä tuo kiillotushomma.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

valpas

Tänä vuonna tuo pistejäärata on pyynikin urheilukentällä tänään, klo 18.
Pitää mennä katsomaan, miten Kopsan käy.

valpas

LainaaTänä vuonna tuo pistejäärata on pyynikin urheilukentällä tänään, klo 18.
Pitää mennä katsomaan, miten Kopsan käy.
Ihan finaaliin asti Kopsa ei päässyt, mutta lähelle.
Pari kertaa satku lähti viivalta niin, että escortitkin jäi taakse. Ekassa mutkassa vaan aina joku pukkas ohi.
Escortilla kisa voitettiin.
Viis kilpasatkun omistajaa oli jutturingissä yhtä aikaa  (vain yks kerholainen).
OT. Nokka-akselitietämystä tuli oikeen roppakaupalla lisää, ja monta mielenkiintoista tuttavuutta.

mikan

Oltiin perheen kanssa hieman pohjosemmassa hiihtoloman vietossa, niin jäi kisat valitettavasti väliin. Hannun sijoitus oli lopulta kahdeksas.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

valpas

Tampereen XXXX Pistejäärata

ke 7.3.2012 klo 18.00
Pyynikin Urheilukentällä
TamUA:n suorastaan kulttimaineen
saavuttanut autojen jääspeedway
ajetaan nyt jo 40. kerran.
Ja suorituspaikkana se ainoa "oikea"
areena, Pyynikin Urheilukenttä.

Ainakin yks satku on kutsuttuna.  ;D

mikan

Kalenterissa on merkintä ja kännykässä muistutus.
Lehtitietojen mukaan saattaa muuten olla viimeinen kerta kun ajetaan Pyynikin kentällä.
Liput 20€ ja alle 12v vanhempien seurassa ilmaiseksi.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

peter brock


ILVES-Joe

Hyvin näkyy livenä, ehdottomasti kannattaa katsoa.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

ILVES-Joe

Kopsa 100A:lla otti lähtövoiton ja saman lähdön kiihdytyksessä Corollasta kone porsi kunnolla, koneen osia pitkin lähtösuoraa.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

MK510

Tiukat oli kisat ja tilanteitakin oli :)
Ihan hyvin toimi live-lähetys netissä.
1300-L510, 1600-PL510, 1800SSS-HL510

peter brock

Oletin että näkyisi netistä huonommin.
Kyllä tuli mieleen, kun tuolla itse luisuttelin vuonna 2000,  L-18 koneisella 310 sunnyllä.
Ikään en unohda lähtö voittoa tuolta kisasta tai lähinnä sitä yleisöstä lähtenyttä huutoa/taputtelua/kannustusta, jonka varikolle ajaessani sain. 
Olisikohan kellään kuvia tuolta vuoden 2000 pistejääradalta?
   

mikan

Hello!

6.3.2013 klo 18 ajetaan taas Tampereella jäärataa. Paikkana legendaarinen Pyynikin urheilukenttä. Toivotaan pakkasta, jotta jää on ajokunnossa.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

mikan

Hello!

Kiireiden vuoksi jäi sitten kisat näkemättä. Toisaalta, eipä siellä tänä vuonna ollut Datsuneitakaan. Kopsan aikataulut oli sellaiset ettei pystynyt osallistumaan 100A:lla. Harmi, koska muuten on kulkenut hyvin.

1.    (15.) Ari-Pekka Pylväs    LemUA           Ford Escort RS 2000      12
2.    (5.) Petro Koski              LemUA          Opel Kadett Coupe         13
3.    (1.) Mikko Kortesuo        NokUA           Ford Escort RS 2000      10
4.    (6.) Jukka Liflander          ImUA             Honda Civic                    12
5.    (7.) Jarkko Koskimaa      ÄhtUA            VW Golf                        9
6.    (13.) John K. Westman   KokUA           Volvo 240                       9
7.    (3.) Jari Koskimaa           ÄhtUA           Opel Corsa B                 8
8.    (2.) Mikko Salo              JaMoKe/UA     Toyota Corolla Coupe     8
9.    (14.) Jari Kohonen           RiiUA             Peugeot 306 S16           6
10. (9.) Aleksi Lähdesmäki     AL-Härmä        Ford Escort MK1           5
11. (10.) Jorma Laakso          HyUA              Nissan Sunny GTI          5
12. (11.) Jarno Hakala            SAU               BMW325i                      5
13. (12.) Petri Juupajärvi         ParkUA           Subaru Impreza WRX     5
14. (16.) Ville Kiviharju            KankUA         BMW E 30                     5
15. (8.) Tero Toivonen              YlöUA            Ford Escort RS 2000      4
16. (17.) Jari Kuikka                KangUA         Honda Civic TypeR         3
17. (4.) Sami Saari                  TamUA          Volvo 242                      1
18. (18.) Timo Pitkäniemi         AAU              Honda Integra TypeR       0

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

samikar

vähän oli ehkä tylsähköt kisat tänä vuonna, mutta toi tapahtuma on aina kyllä paikanpäälle menemisen arvoinen  :)

mrgallop

Oulussa oli Kopsan satikka pistejääradan finaalissa 8.3, Salo voitti Corollalla, Pylväs toinen, Satiaisella ei natsannut tälläkertaa.
1600SSS(PL510) jokunen
1800SSS(PL510) rallye/h
1600SSS(PL510) rallye/h
1600(PL510) muuan
1600(PL510) 2-dr se ainut suomikilpi
260z(s30)
Exät:
1600(VPL510)VAN
Maxima -87 3.0
King Cap 4WD 720
K11 -02

mikan

Joo, pikkasen vaihtelee sijoitukset. Oulussa viimeinen ja Seinäjoella toinen sija!

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita