Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

XXXX Talwiajot 9-10.2.2013

Aloittaja ILVES-Joe, joulukuu 21, 2012, 22:40:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ILVES-Joe

Onkos 40v juhla ajoon lähdössä Datsuneita?
http://www.ksmobilistit.fi/XXXX%20Info%20web.pdf

Viime talvena oli kerholaisilta hyvä edustus.

Oma osallistuminen vielä epävarmaa ja ehkä merkkikin vaihtuu viime vuodesta samoin istumapaikka toiselle puolelle autoa kartturiksi.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

HV

Tässä yksi kuva viime talven kylmimmältä päivältä  ;)
MR B110-72,VPL510-70,N12-84(2x klb110 2d coupe 70,71, E10-72) ex-MR N12-82 aut. MR B310-81, MR E10 -77, 7x 100A E10 -75-76-77-78-79, stw -74, 120Y-77, 2x 120A-79, 140A-81 ja 150A-82 0400662655

MK510

Kyllä kai sitä on taas lähdettävä ajelemaan  :)
1300-L510, 1600-PL510, 1800SSS-HL510

hmr66

ei tarvi lähteä taaskaan, työkeikkaa pukkaa nääsvilleen koko viikonlopuksi. >:(
monimerkkiongelmainen moottoriurheilun sekakäyttäjä

ILVES-Joe

Kävin hakemassa juomista ennen lähtöä 2012 ajoon samalla kun tankkasin, onneksi oli tarjolla sopivaa juomaa kun Sunnyssä oli niin hyvä lämmityslaite.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

OH2KV

Tähän aikaan yöstä nään mitä sattuu, mutta lukeeko tuossa "Gold drinks" En nestemäisenä kaataisi kurkuuni kultaa, on sen verran hottia.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

valpas

Pitääpäs sitten harkita lähtöä, mutta sitten lähempänä tapahtumaa. Ei tiedä vielä.

ILVES-Joe

#7
Mikäli lähden niin Starletin apukuskin paikalla istuen.
Vielä on matkassa pari muuttujaa.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

BA

Saatanpa tullakin.  ;)
Osuu kyllä just talvilomaviikolle, joten voi olla muutakin menoa...

ASaari

Täältä tullaan, tosin merkki vielä epävarma. Joko Tonni tai -59 Camino.
Datsun L510 -69 L16 (projekti)
Datsun 1000 Van -68
Chevrolet El Camino -59
Astra 2.0 16v ryhmä F
Kawasaki ZX10 -88
Datsun 120Y L18 JM
Fiat Ducato 2.5 TD -97
Chevrolet Opala Caravan 3.8 -78

ILVES-Joe

Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Pastori

(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

cedricfan

Onkos nyt poistettu se rajoitus siitä museoautopakosta jollei ole ikivanha? En meinaan nähnyt dokumenteissa enää moista. Jos ensi vuodeksi laittaisi talviteloille niin että saa liikkeelle kesken talvenkin ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ILVES-Joe

Tänä vuonna ei ollut MR-pakkoa uudemmilla autoilla, ainakaan siitä ei mitään löytynyt.
Olisikohan sen vuoksi että juhla-ajoon saadaan mahdollisimman paljon osallistujia.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

HV

#14
Ei tänä vuonna ollu MR-pakkoa kun vaan vähintään 30vuotta vanha kulkuneuvo.. :)
MR B110-72,VPL510-70,N12-84(2x klb110 2d coupe 70,71, E10-72) ex-MR N12-82 aut. MR B310-81, MR E10 -77, 7x 100A E10 -75-76-77-78-79, stw -74, 120Y-77, 2x 120A-79, 140A-81 ja 150A-82 0400662655

cedricfan

#15
Ei, vaan ilman MA-statusta piti olla vähintään 40-vuotias ajoneuvo. Nuoremmille riitti MA-status, eli mukana olevat 30-40 vuotiaat oli MA.

Edit: jopa enemmän kuin 40-v :o En nyt heti löytänyt kuin 2007 Automobiilin, jonka kutsun mukaan laskien 44 vuotta ja uudemmat = vain MA. Ja vuosi sitten systeemi oli vielä sama, asiasta keskusteltiin täälläkin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

HV

#16
Juu  vanhaa tietoa. joka tapauksessa paikalle mennään jollai rimpula finnillä.. ;)
MR B110-72,VPL510-70,N12-84(2x klb110 2d coupe 70,71, E10-72) ex-MR N12-82 aut. MR B310-81, MR E10 -77, 7x 100A E10 -75-76-77-78-79, stw -74, 120Y-77, 2x 120A-79, 140A-81 ja 150A-82 0400662655

OH2KV

Jos uusin käyttöauto on yli 30 vuotias, ja alle 40 vuotias, ei tuonne ole asiaa?

Tunkin saavat pitää.
(micro menee armypojalle)
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

HV

LainaaEi, vaan ilman MA-statusta piti olla vähintään 40-vuotias ajoneuvo. Nuoremmille riitti MA-status, eli mukana olevat 30-40 vuotiaat oli MA.

Edit: jopa enemmän kuin 40-v :o En nyt heti löytänyt kuin 2007 Automobiilin, jonka kutsun mukaan laskien 44 vuotta ja uudemmat = vain MA. Ja vuosi sitten systeemi oli vielä sama, asiasta keskusteltiin täälläkin.
Tossa vähän faktaa.... :-?
MR B110-72,VPL510-70,N12-84(2x klb110 2d coupe 70,71, E10-72) ex-MR N12-82 aut. MR B310-81, MR E10 -77, 7x 100A E10 -75-76-77-78-79, stw -74, 120Y-77, 2x 120A-79, 140A-81 ja 150A-82 0400662655

cedricfan

#19
LainaaOnkos nyt poistettu se rajoitus siitä museoautopakosta jollei ole ikivanha? En meinaan nähnyt dokumenteissa enää moista. Jos ensi vuodeksi laittaisi talviteloille niin että saa liikkeelle kesken talvenkin ::)

LainaaTänä vuonna ei ollut MR-pakkoa uudemmilla autoilla, ainakaan siitä ei mitään löytynyt.
Olisikohan sen vuoksi että juhla-ajoon saadaan mahdollisimman paljon osallistujia.

Niin, se tuossa jo tulikin selväksi, että nyt 2013 kelpasi ilman MA-statusta.
Mutta oliko tämä joku välivuosi, vai onko tuo MA-vaatimus nyt poistettu kokonaan?
Eli 2014 mukaan ennen 1983 autolla oli MA tai ei?
Ja onko jollain 5/2010 ja 5/2011 Automobiilia käsillä niin varmistaisi niistä ilmoituksen. Täällä aiemmin ollut keskusteluhan totesi, että 2012 piti olla MA tai ikiwanha. Omat lehteni on ulkovarastossa, jossain kohtaa kahden metrin korkuisen pinon seassa, sohvan takana :-[


*** Tarkastettu. Niin se vaan oli, että 2012 piti vielä 73-81 välillä olla museoleimassa. Vasta tuota 73 vanhemmat sai olla tavallisessa rekisterissä. ***
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ILVES-Joe

Onko sillä yhtään mitään väliä pitääkö olla MR vai ei, aivan sama. Ei siitä statuksesta kukaan tiedä ellei papereita ala penkomaan. Lienee jonkun vanhoillisen "pussihousun" vaatimus MR-status.

Pääasia että porukka ulkoiluttaa harrasteautojaan muulloinkin kuin vain kesällä auringonpaisteessa sinne jäätelökioskille ja takaisin.

Tiukkapipojen on parasta pysyä tallissa hinkkaamassa Fordolettiään ja antaa toisten ajaa.  ;)
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

valpas

LainaaOnko sillä yhtään mitään väliä pitääkö olla MR vai ei, aivan sama. Ei siitä statuksesta kukaan tiedä ellei papereita ala penkomaan. Lienee jonkun vanhoillisen "pussihousun" vaatimus MR-status.

Pääasia että porukka ulkoiluttaa harrasteautojaan muulloinkin kuin vain kesällä auringonpaisteessa sinne jäätelökioskille ja takaisin.

Tiukkapipojen on parasta pysyä tallissa hinkkaamassa Fordolettiään ja antaa toisten ajaa.  ;)

Olis kannattanu ilmoittautua aikonaan.
Tuo 25 Euron jälkiilmoittautumismaksu sen 35 Euron päälle menii vähän pitkäksi minulle tällä kertaa.
Ei silti ole vielä lopullisesti päätetty, josko kävis katsomassa, kun muut lähtee.
Datsunilla (käyttis, ei MR) on ajettu tässä parin viikon aikana toista tuhatta kilometriä, kun Volvo ei lähde käyntiin.
Kun navigaattorissa pitää samat lukemat, kuin Volvolla, niin vauhti tuntuu paljon kovemmalta. Näin talvisaikaan eivät uudemmillakaan autoilla ohittele niin, kuin kesällä, ja jää sitten eteen hiljenteleen.
Muuten pikaisella laskutoimituksella totesin, että olis paljo halvempaa ajella Datsunilla, kuin Volvolla, kun laskee kaikki kulut. Kärry vaan ei kulje, kuin tyhjänä....

cedricfan

#22
Ai jaa. Kyllä mun mielestä pitää mennä järjestäjän sääntöjen mukaan. Jo ihan senkin takia, että myös yleisö saa melkoisen fuskun kuvan museoajoneuvoista, jotka ei sitten kuitenkaan sellaisia ole.
Se on kokonaan eri juttu kuinka fiksut nuo säännöt on.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

HV

LainaaAi jaa. Kyllä mun mielestä pitää mennä järjestäjän sääntöjen mukaan. Jo ihan senkin takia, että myös yleisö saa melkoisen fuskun kuvan museoajoneuvoista, jotka ei sitten kuitenkaan sellaisia ole.
Se on kokonaan eri juttu kuinka fiksut nuo säännöt on.
Tosiaan joo missäköhän mainoistetaan että olisivat museoajoneuvoja...
MR B110-72,VPL510-70,N12-84(2x klb110 2d coupe 70,71, E10-72) ex-MR N12-82 aut. MR B310-81, MR E10 -77, 7x 100A E10 -75-76-77-78-79, stw -74, 120Y-77, 2x 120A-79, 140A-81 ja 150A-82 0400662655

ILVES-Joe

LainaaOnko sillä yhtään mitään väliä pitääkö olla MR vai ei, aivan sama. Ei siitä statuksesta kukaan tiedä ellei papereita ala penkomaan.
Ei pitäisi hosua kirjoittaessa... elikkäs piti kirjoittaa jos auto on siisti ja kunnossa niin onko sillä väliä onko se MR-todistus hanskalodjussa vai ei?

Tänä vuonna järjestäjältä ei ole missään ollut MR-vaatimusta eli kannattaa lukea järjestäjän infot ja mennä sen mukaan.
Alunperin meilläkin oli suunnitelmissa lähteä Sunnyllä mutta kun tuota MR-vaatimusta uudemmille autoille ei ollut niin mennään Starletilla.

Mitenkä fuksun kuvan nämä sitten antaa museoautoista asiaa tuntemattomalle:
http://raggar.kuvat.fi/kuvat/2012/Talwiajot+4.2.2012/DSC_9512.JPG
http://raggar.kuvat.fi/kuvat/2012/Talwiajot+4.2.2012/DSC_9220.JPG
http://raggar.kuvat.fi/kuvat/2012/Talwiajot+4.2.2012/DSC_9213.JPG

Muutama kuva viime vuodelta.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

StanLaurel

#25
Onneks mun auto on 'pelastettu museoinnilta' niin ei saa (eikä tarvii) osallistua pussihousutapahtumiin.

Pitäis kai itse järjestää tapahtuma johon saa osallistua vaan ei museoiduilla autoilla ja pillifarkuilla.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

cedricfan

No itselläni talvirenkaiden vaihto kesken talvea on jo selvästi isompi projekti kuin syksyllä kun talli oli puolityhjä. Enkä varmaan ole ainoa, jolla talli on talvella täynnä. Ja siksi haluaisivat ennakoida.
Ja mun kriteerillä se oma auto on selvästi ei ma,  vaikkei mikään tuning olekaan. Veikkaan, että samaa haki järjestäjäkin, eli rajaa pois muun kuin selvät ma-yksilöt kun tarjontaa on ollut reilusti. Selvä peli ja jatkuvuus olisi vaan selkeämpiä kuin näin ees taas.
Mutta unohdetaan sitten tämäkin SAHKilainen tapahtuma, onhan AHSsälläkin talviajo. Jossa on reilumpi peli, sinne kelpaa Staninkin auto.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

MK510

Onpa vaikeaa joillekkin käsittää nuo säännöt, tänä vuonna kaikki ajoneuvot vm-82 asti kelpasivat mukaan ja onhan mukana myös muutama vähän uudempikin "villillä kortilla".

Ja ihme selittelyä miksi ei olla mukana, voihan talvirenkaat vaihtaa pihallakin.
Oma auto oli tallissa jonka pihaa ei ollut aurattu koko talvena, ensin parin tunnin lapiointi, sitten kesärenkailla 5km lipsuttelu kotiin ja talvirenkaat alle kotona pihassa, ei ollut vaikeaa.

Ei oo pakko osallistua jos ei taho, mutta ei tarvi turhia selitellä.
1300-L510, 1600-PL510, 1800SSS-HL510

ILVES-Joe

Reitti, aikataulu, lehdistötiedote yms. löytyy järjestäjän kotisivulta:
http://www.ksmobilistit.fi/

Kuvaajille ja katsojillekkin löytyy ohjeet hyvistä paikoista.

Vaikka Jussi "käänsi kelkkansa" vänkäämisen aikana niin kyllä tuonne olisi sillä possulla päässyt joka vaiheessa jos olisit vaan viitsinyt lähteä ja Stanin Matta-Lauri sopii tuonne paremmin kuin nenä usean naamaan.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

BA

Lainaa

Olis kannattanu ilmoittautua aikonaan.
Tuo 25 Euron jälkiilmoittautumismaksu sen 35 Euron päälle menii vähän pitkäksi minulle tällä kertaa.
Ei silti ole vielä lopullisesti päätetty, josko kävis katsomassa, kun muut lähtee.

Mulla tuli sama eteen, oli ilmottautuminen ihan liian aikasin. Viikkoa ennen olis voinut ihan hyvin ilmottaa, mutta kun siitä pitää maksaa rangaistusmaksu niin olkoon. Cherry olis kyllä ollu lähtövalmiina.  :)
No, näitä tulee lisääkin...