Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Classic Motorshow Lahdessa 7-8.5

Aloittaja mortica, huhtikuu 09, 2011, 23:20:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mortica

Suomen monipuolisin vanhojen ajoneuvojen näyttely

Classic Motorshow toukokuussa Lahden Messuhallissa 8-9.5. Tänä vuonna ohjelmistossa mm. automuotoilu  ja molempina päivinä paikalla vierailee automuotoilun legenda Tom Tjaarda. Teemaosastolla Amerikkalaiset ajoneuvot Suomessa, näytösajossa 60-luvun rata-autot jne.

Lisätietoja tapahtumasta järjestäjän sivuilta: http://www.classicmotorshow.fi/

OHJELMA
Lauantai 7.5.
klo 09:30 Lipunmyynti alkaa pysäköintialueella
klo 10:00 Näyttely aukeaa
klo 17:00 Näyttely sulkeutuu

Sunnuntai 8.5.
klo 09:30 Lipunmyynti alkaa pysäköintialueella
klo 10:00 Näyttely aukeaa
klo 17:00 Näyttely päättyy

NCF esittäytyy osastolla B14. Tervetuloa!
410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

100Afarmi

Aiotteko tykillä pyörittää datsun videoita osastolla?
Multa löyty valkokangas jos tarvetta.Joutas lainaan Classicin ajaksi jos tarve.
Datsun 100A(e10)75-78 6kpl,Datsun 100A(e10)-72 2kpl(2-ov ja 4ov),Datsun 100A farkku(WLE10)-74,Datsun 120A Coupe(KPLE10),Datsun-Nissan Violet(A10)-80,-00,Nissan Microbi 1.5D(K11)(Tuning)

mortica

LainaaAiotteko tykillä pyörittää datsun videoita osastolla?
Multa löyty valkokangas jos tarvetta.Joutas lainaan Classicin ajaksi jos tarve.

Vastailin yv:llä.
410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

HV

LainaaAiotteko tykillä pyörittää datsun videoita osastolla?
Multa löyty valkokangas jos tarvetta.Joutas lainaan Classicin ajaksi jos tarve.
Mää voisin vaikka lahjoittaa kerholle yhden valkokankaan jos tarvetta... ;)
MR B110-72,VPL510-70,N12-84(2x klb110 2d coupe 70,71, E10-72) ex-MR N12-82 aut. MR B310-81, MR E10 -77, 7x 100A E10 -75-76-77-78-79, stw -74, 120Y-77, 2x 120A-79, 140A-81 ja 150A-82 0400662655

mortica

#4
Lainaa
Mää voisin vaikka lahjoittaa kerholle yhden valkokankaan jos tarvetta... ;)
Kerho vastaanottaa mielellään lahjoituksia  :).
Tänä vuonna ei tosin NCF:n osastolla Classicissa tarvetta valkokankaalle.


Näyttelyn ohjelmatiedot:

OHJELMA
Lauantai 7.5.
klo 09:30 Lipunmyynti alkaa pysäköintialueella
klo 10:00 Näyttely aukeaa
klo 11:00 Höyryjuna Heinolaan lähtee Salpausselän seisakkeelta
klo 12:00 60-luvun ratakilpa-autojen Gulf-näytösajo I
klo 14:00 Tom Tjaardan automuotoiluesitys osaston C3 esiintymislavalla
klo 15:00 Parhaan kerho-osaston palkitseminen osaston C3 esiintymislavalla
klo 16:00 60-luvun ratakilpa-autojen Gulf-näytösajo II, Höyryjuna Heinolaan lähtee Salpausselän seisakkeelta
klo 17:00 Näyttely sulkeutuu

Sunnuntai 8.5.
klo 09:30 Lipunmyynti alkaa pysäköintialueella
klo 10:00 Näyttely aukeaa
klo 11:00 Höyryjuna Heinolaan lähtee Salpausselän seisakkeelta
klo 12:00 60-luvun ratakilpa-autojen Gulf-näytösajo I
klo 14:00 Tom Tjaardan automuotoiluesitys osaston C3 esiintymislavalla
klo 16:00 60-luvun ratakilpa-autojen Gulf-näytösajo II , Höyryjuna Heinolaan lähtee Salpausselän seisakkeelta
klo 17:00 Näyttely sulkeutuu

LIPUT
Pääsyliput 15 e, alle 12 vuotiaat ilmaiseksi aikuisen seurassa.

410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

mortica

Tiedote järjestäjän puolelta:

NÄYTÖSAJOJA JA HÖYRYJUNAKYYTIÄ CLASSIC MOTORSHOW'SSA

Toukokuun 7. ja 8. päivinä Lahden Messukeskuksessa järjestettävä Classic Motorshow tarjoaa ohjelmaa myös itse näyttelyhallien ulkopuolella. Jo perinteeksi muodostuneeseen tapaan järjestetään tänäkin vuonna vanhojen kilpa-autojen ajonäytös Messukeskuksen kupeella. Tarjolla on myös höyryjunan kyytiä messualueelta Heinolaan ja takaisin.

Ajonäytöksessä ovat tällä kertaa vuorossa 60-luvun rata-autot. Suomeen saatiin ensimmäinen tarkoitusta varten rakennettu moottorirata kesällä 1966, jolloin Keimolan "moottoristadion" avattiin. Jo vuotta myöhemmin vihittiin käyttöönsä Ahvenisto Hämeenlinnassa. Näiden lisäksi kilpailtiin noihin aikoihin myös Artukaisten lentokentällä sekä katuradoilla muun muassa Ounasvaaralla ja Puijolla.

Lahdessa päästään näkemään iso liuta noilla areenoilla menestyneitä menopelejä. Kotimainen ratakalusto painottui hyvin vahvasti vakioautoihin, mutta myös Volkswagenin tekniikkaan perustunut Formula Vee sai täällä nopeasti jalansijaa. Teivaanmäkeen lähdetään kiihdyttämään muun muassa pienellä Fiat Abarthilla, tietenkin Mini Cooper S:llä, NSU 1200 TT:llä, Ford Cortina Lotuksella ja BMW 1800ti:llä, mutta pari erilaista Formula Veetäkin asettuu viivalle.

Autoja ajavat enimmäkseen niiden omistajat, mutta joitakin tähtivieraitakin saadaan istumaan rattiin. Fiat Abarthia piiskaa sellaisella monet Suomen mestaruudet voittanut Ahti Vaara, Mini Cooperille antaa kyytiä Matti Brännare ja Classic Motorshow'n kestovieras Simo Lampinenkin viihdyttää taas yleisöä. Simon autona on Triumph Spitfire, jollaisen prototyypillä hän voitti luokkansa Le Mansin 24 tunnin ajossa 1965.

Rata-autoja ei ole rakennettu sora-alustoja varten, joten tällä kertaa vedetään vauhdikkaasti vain Teivaanmäen nousun asvalttipäällysteinen alkuosa, johon kuitenkin mahtuu kaksi tiukkaa mutkaakin. Sekä lauantaina että sunnuntaina järjestetään kaksi näytöstä, alkaen kello 12.00 ja 16.00.



50-luvun höyryjunakyytiä

Kahdesti päivässä lähtee myös höyryveturin kiskoma juna Salpausselän seisakkeelta kohti Heinolaa. Lähtöajat ovat noin klo 11 ja klo 16 ja edestakaiseen matkaan kuluu nelisen tuntia. Junassa käteisellä myytävien menopaluulippujen hinnat ovat aikuisille €25, alle 14-vuotiaille lapsille €15 ja perheille €60.

Junan veturina on nyt Tampellan 1947 valmistama ns. Pikku-Jumbo, joka palveli varaveturina aina vuoteen 1970 saakka. Sen vetämissä puuvaunuissa pääsee hyvin aidosti 50-luvun rautatiematkan tunnelmaan. Kyydit järjestää Lahden rautatieharrastajat Topparoikka ry yhdessä veturin ajokuntoon kunnostaneen Haapamäen Museoveturiyhdistyksen kanssa.

410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

mortica

Classic Motorshow 7.-8.5.2011
MAAILMAN ENSIMMÄISEN AUTON KOPIO ESILLÄ CLASSIC MOTORSHOW'SSA

Lahden Messukeskuksessa 7. ja 8. toukokuuta järjestettävässä Classic Motorshow'ssa on kävijöillä mahdollisuus ihmetellä, minkälainen oli maailman ensimmäinen polttomoottorikäyttöinen ajoneuvo. Tarkka kopio Carl Benzin 1886 patentoimasta ajokista on esillä Suomen Mercedes-Benz Klubin osastolla.

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 125 vuotta tuon keksinnön toteuttamisesta, joka oli muodostava perustan kokonaiselle liikennejärjestelmälle. Kaikkien myöhempien aikojen autojen voi sanoa olevan enemmän tai vähemmän johdannaisia tästä Benzin niin kutsutusta "patentwagenista". Suomen Mercedes-Benz Klubi haluaa juhlistaa asiaa esittelemällä merkin maahantuojan Vehon omistaman replikan siitä.

Carl Benz harrasti aktiivisesti pyöräilyä ja sovelsi siksi kolmipyöräisessä "patentwagenissaan" paljon polkupyörästä itselleen tuttuja rakenteita. Tästä koitui se etu, että ajokista saatiin varsin kevyt: sen kokonaispaino voimanlähteineen on vain 265 kiloa. Yksisylinterinen nelitahtimoottori asennettiin istuimen alle.

Benzin auto ylsi 12 km/t nopeuteen ja kulutti bensiiniä noin 10 litraa sadalla kilometrillä. Suunnilleen tuon mittainen matka sillä taivallettiin 1888 Mannheimista Pfortzheimiin. Benzin keksintö ei heti patentoinnin jälkeen kuitenkaan pystynyt herättämään kovinkaan laajaa huomiota.

410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

Arnolds

Eiköhän sitä sunnuntaina tule Lahteen päin lähdettyä. Jos saisi samalla reissulla vanteet ostettua.
Datsun Cherry N10 -80.

ひゃ く あ hyakuA sataA

Olisiko ketään kerholaista Järvenpäästä? Olisi pyyntö, että hakisi Dnsf:n jäseneltä Kennedyltä mulle tulevan dvd soittimen ja läjän elokuvia. Jos saisi ne sitten jonkun kyytillä kulkeutumaan Lahden classiciin, niin kulkeutuisivat sieltä vaikka Hv:n kyytissä pohjanmaalle.?

Ilmoitukset vaikka mulle yv:nä.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

100Afarmi

Datsun 100A(e10)75-78 6kpl,Datsun 100A(e10)-72 2kpl(2-ov ja 4ov),Datsun 100A farkku(WLE10)-74,Datsun 120A Coupe(KPLE10),Datsun-Nissan Violet(A10)-80,-00,Nissan Microbi 1.5D(K11)(Tuning)