Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Kardaanikunkku 2008, Kaanaassa

Aloittaja valpas, heinäkuu 27, 2008, 20:26:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

valpas


BA

Tuossa sitä on itsekin opeteltu ajamaan, ilman mitään lupaa ja Teiskon Poliisi oli aina kohta komentamassa ja uhkas soittaa kotio. Vaan ei oo enää teiskossa poliisia, ja moottorikeskuksellakin on päivystys ja isot puomit ettei kakarat tuu soheltaan.  :P

valpas

#2
Hirvonen lähti niin, että Aki Karttunen (sittemmin Kardaanikunkku 2008) jäi jälkeen....


Ulkopuolelta kunnon pusu takanurkkaan (ei ollut vahinko), niin Hirvosesta ei ollut enään vastusta  :-[.

Minun silmissäni Karttusen voittopinnat putosivat melko lailla, vaikka taitavasti kaveri muuten ajoi. Saihan Karttunen toki mustavalkoisen lipun tuosta Mikon pökkimisestä, mutta se rangaistus ei tuntunut missään.
Finaalissa ykkösenä olleen peräänajoa ei Karttunen oikein voinut välttää.

Hirvonen etukäteen sanaili, että olis kiva, kun ei kisa ratkeaisi niin, että joku pukkaa pihalle. Kävi just, niinkuin Hirvonen ei ollut toivonut.
Hieno homma Jokkiksen suhteen, että tuollainen Rallikuski tulee ajamaan.

Siittä MunaperseVolvon kaadosta on mulla hyvä kuvasarja.

Volvo on ihan toisella tasolla, kuin muut  ;D. Yhteensä viis kertaa ympäri nokan, perän, ja katon kautta.
Sekin pökättiin takakulmasta lentoon (tuo sininen auto pökkäs).

Kaikki kuuluu Jokkiksen luonteeseen...?
Oli mielenkiintoista kuunnella katsomossa rahamiesten juttuja ostohommeloista. Tuntuu nyt siltä, että säännöissä olis vähän hiomista?

Täytyy sanoa, jokkiskuskien on nieltävä aika paljon. Pettymyksiä tulee melko helposti.

Värikästä tapahtumaa koko ajan, tässä vain muutama otos.
Hienoa katseltavaa  ;D.

AKNE_1200

Olin kans katsomas!!Hienot kisat ja hieno keli!!!Ja vielä hirvosen nimmari lippalakkiin :o :o :o
Datsun Finn sedan  2kpl                                                      Datsun 1600 SSS 510 3kpl

ILVES-Joe

Olin ajamassa tuolla -94 (vai mitä se oli...) ja totesin että hitaasti lähtevällä autolla paras lähtöpaikka oli ulkoreuna, siinä vaiheessa kun sisäkaarteen hemmot painoi jarrua sai ulkona heitellä isompaa vaihdetta pesään, parissa lähdössä sieltä ulkokautta muutaman pykälän paransin sijoitustani, samaten uudelle kierrokselle mennessä ulkolinjalla sai vetää kauemmin kaasupohjassa kuin kaiteen reunaa nuollen.

KRC-kisoja pari olen tuolla ajanut ja radasta tykkäsin.

Odotetaan josko ensi kesänä tuonne ehtisi, joko ajamaan tai katsomaan...

Asiasta kirveenvarteen... tuolla jokkiksessa tuntuu olevan liikaa niitä sen lajin pussihousuja, sääntöjä ei saisi muutella, radat pitää olla kapeita ja mutkaisia että niissä pärjää parhaiten takamoottorisella autolla jolla ajetaan suorat täysillä kiihdyttäen ja kurvit hiljaa sisäkurvissa peitellen...

Autojen osto-oikeus vain kisassa hyväksytysti mukana olevilla (ja vähintään yhden lähdön ajaneilla) tai sitten auto ei saa vaihtaa omistajaa kuin kilpailuissa. Noilla loppuisi ylihintaisten autojen bisnes.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

seppo

[

Autojen osto-oikeus vain kisassa hyväksytysti mukana olevilla (ja vähintään yhden lähdön ajaneilla) tai sitten auto ei saa vaihtaa omistajaa kuin kilpailuissa. Noilla loppuisi ylihintaisten autojen bisnes.[/quote]
moi !!
jokkis kilpailussa on liijan isot /suuret palkinnot !!!!
voitosta pytty kouraan ja ei muuta niin pysyis jokkis idea semmoisenakin kun se on tarkoitettu !!!!  8-)
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

ILVES-Joe

Lainaamoi !!
jokkis kilpailussa on liijan isot /suuret palkinnot !!!!
voitosta pytty kouraan ja ei muuta niin pysyis jokkis idea semmoisenakin kun se on tarkoitettu !!!!  8-)
Annetaanhan Endurancessakin pelkkiä pokaaleja eikä se yhtään heikennä lajia, jos pelkät pytyt jotakuta jurppii niin menköön ajamaan vaikkapa Super touringia tai vastaavaa.
Harrastelajeissa vain pokaaleja ja "ammattilajeissa" rahaa, niin sen pitäisi mennä.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

ひゃ く あ hyakuA sataA

Lainaa
Annetaanhan Endurancessakin pelkkiä pokaaleja eikä se yhtään heikennä lajia, jos pelkät pytyt jotakuta jurppii niin menköön ajamaan vaikkapa Super touringia tai vastaavaa.
Harrastelajeissa vain pokaaleja ja "ammattilajeissa" rahaa, niin sen pitäisi mennä.

Jep samaa mieltä. Eipä Seinäjoellakaan Vauhtiajojen luokka voittoihin ym sijoittuneet saaneet pyttyjä kummempia palkintoja. Ei sielläkään rahaa ja muita palkintoja jaeta. Sm pisteet ja trophy pisteet on rahaa tärkeämpiä. Jokkis on kyllä ihan pilalla noiden palkintojen suhteen.
Pitäisi palata ihan tuohon endurance meininkiin jokkiksessakin. Samoin on pilattu monet muut urheilulajit, kuten on käynyt  vrt. hiihto, yleisurheilu. Pitää kai sitä joku palkka taso urheilijoilla olla, mutta että pitää sen takia doupata itseään, että voittaa ison tukun mammonaa. ei perhana. :-/
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

pekko

Kyllähän toki mustavalkoinen lippu vaikutti nro.57,ei saanut tulla toista samanlaista.Palkinnoista sen verran että ne hommataan(pitäisi hommata) kisassa tulleilla ostotarjousrahoilla!(tarj.3672kpl) Kannattaisi tulla katsomaan paikanpäälle esim.kardaanikunkkua ja todeta itse ajotapahtumat yms.tilanteet.Samoin esim.liigafinaaliin ym.jolloin näkisi meneekö takamoottoriset hiljaa kurveissa.

pekko

Ai niin ja sama lähtö,välierä nro 48,kilpailija nro 3 Hirvonen mustavalkoinen lippu,syy kiilaaminen,jostain syystä nimimerkki RKa unohti kirjoittaa sen.

MK510

Onhan asia näin että niin kauan kun jaetaan isoja palkintoja niin myös autoista maksetaan ylihintoja, mutta kyllähän se mieltä lämmittää kun saa tulla kisoista kotiin taulu-tv:n tai uuden peräkärryn kanssa +tietysti ison pokaalin ;)
1300-L510, 1600-PL510, 1800SSS-HL510

valpas

#11
LainaaAi niin ja sama lähtö,välierä nro 48,kilpailija nro 3 Hirvonen mustavalkoinen lippu,syy kiilaaminen,jostain syystä nimimerkki RKa unohti kirjoittaa sen.
Ai se Mikko sai siittä kiilatuksi tulemisen jälkeisestä kohelluksestaan lipun (syytä olikin). Se jäi minulta kuulematta, kun pelkkien kuulutuksien varassa olin. Ei olis tarvinnu koheltaa, jos olis päässy siististi ykköseksi heti alkuun, niinkuin minun mielestäni olisi kuulunut.
Mutta taaskin. Kaikki kuuluu jokkikseen.... ;).
Mikkokin laitteli aika pehmeitä kommentteja Telkkarissa. Kymmenen pistettä Mikolle.
Jokkista en ole ihan tarkasti aikoihin seurannut, mutta näyttää olevan paljon asioita, jotka olisi hyvä saada kuntoon, lajin mielekkään jatkuvuuden vuoksi. Niistä varmaan pitäisi pistää lisää Jokkis-foorumilla.
Kaikesta huolimatta hienoa katseltavaa, varsinkin nuo kardaanivehkeiden kisat.

veivikaula

#12
LainaaHirvonen lähti niin, että Aki Karttunen (sittemmin Kardaanikunkku 2008) jäi jälkeen....


Ulkopuolelta kunnon pusu takanurkkaan (ei ollut vahinko), niin Hirvosesta ei ollut enään vastusta  :-[.

Minun silmissäni Karttusen voittopinnat putosivat melko lailla, vaikka taitavasti kaveri muuten ajoi. Saihan Karttunen toki mustavalkoisen lipun tuosta Mikon pökkimisestä, mutta se rangaistus ei tuntunut missään.
Finaalissa ykkösenä olleen peräänajoa ei Karttunen oikein voinut välttää.

Hirvonen etukäteen sanaili, että olis kiva, kun ei kisa ratkeaisi niin, että joku pukkaa pihalle. Kävi just, niinkuin Hirvonen ei ollut toivonut.
Hieno homma Jokkiksen suhteen, että tuollainen Rallikuski tulee ajamaan.

Siittä MunaperseVolvon kaadosta on mulla hyvä kuvasarja.

Volvo on ihan toisella tasolla, kuin muut  ;D. Yhteensä viis kertaa ympäri nokan, perän, ja katon kautta.
Sekin pökättiin takakulmasta lentoon (tuo sininen auto pökkäs).

Kaikki kuuluu Jokkiksen luonteeseen...?
Oli mielenkiintoista kuunnella katsomossa rahamiesten juttuja ostohommeloista. Tuntuu nyt siltä, että säännöissä olis vähän hiomista?

Täytyy sanoa, jokkiskuskien on nieltävä aika paljon. Pettymyksiä tulee melko helposti.

Värikästä tapahtumaa koko ajan, tässä vain muutama otos.
Hienoa katseltavaa  ;D.
Parempi kun et arvostelisi tilannetta yhtikäs mitään,kun et asiasta perillä ole! Hirvonen lähti yrittään heti ensimmäiseen kurviin liikaa,ja auto lähti taittuun vasemmalle,vaikka kurvi taittuukin oikealle.Siinä vaiheessa Karttusen etukulma osuu Mikon perään,koska hän ei ehtinyt siinä kohtaa jarrulle.Näin Hirvonen pyörähtää.

Mikko vielä itse myönsikin että hänellä oli liikaa yritystä!

Ja mitäs tällä finaali jutulla tarkoitat että perään ajoi mukamas siinäkin?

Tää on onnneks tuttua että KATSOJAT asioista jaksaa mollata...

T:Autolla nuorissa ajanut..

Ja tuossa vielä videoo pv:n kaadosta,jonka voi tulkita monella tavalla.
http://www.youtube.com/watch?v=eVEbPCMrg7U

valpas

#13
Lainaa
Parempi kun et arvostelisi tilannetta yhtikäs mitään,kun et asiasta perillä ole! Hirvonen lähti yrittään heti ensimmäiseen kurviin liikaa,ja auto lähti taittuun vasemmalle,vaikka kurvi taittuukin oikealle.Siinä vaiheessa Karttusen etukulma osuu Mikon perään,koska hän ei ehtinyt siinä kohtaa jarrulle.Näin Hirvonen pyörähtää.

Mikko vielä itse myönsikin että hänellä oli liikaa yritystä!

Ja mitäs tällä finaali jutulla tarkoitat että perään ajoi mukamas siinäkin?

Tää on onnneks tuttua että KATSOJAT asioista jaksaa mollata...

T:Autolla nuorissa ajanut..

Ja tuossa vielä videoo pv:n kaadosta,jonka voi tulkita monella tavalla.
http://www.youtube.com/watch?v=eVEbPCMrg7U

Ennenkuin kauheasti kieltelet kertomasta tilanteista, niin tule ensin katsomaan videoltani 0,04 sekunnin välein virheetöntä pysäytyskuvaa tarvittaessa. Ja kaikki näkyy paremmasta kuvakulmasta, kuin se ammattikuvaajan otokset siellä suoran päässä.
Ja minulla on puolueettomat lasit päässäni.
Eikä tuossa sitten sen enempään.
Huomaan nyt, että Mikot näyttävät suhtautuvan asioihin, niinkuin kyseessä olevissa tilanteissa pitääkin ;) ;D.

ILVES-Joe

Totuushan on se että parhaat kuskit ovat aina katsomossa... mutta katsomosta katsellen usein on kokonaistilanteesta parempi kuva kuin auton sisältä jossa keskitytään 100% siihen omaan ajosuoritukseen, auton sisältä katsoen tilanne omasta mielestä usein näyttää hieman erilaiselta kuin todellisuudessa on.

Omana esimerkkinä ulosajoni Rengonkylässä sprintissä, kaadon jälkeen joku sanoi että miksi en painanut jarrua kun olin pellolla, autoon ei olisi tullut mitään jälkeä, kommenttia ihmettelin mutta jälkiä tutkiessani asia selvisi.
Olin ollut pellon puolella noin pari metriä ja sieltä yritin takaisin tielle, itse tilanteen hahmotin sellaiseksi että toisen puolen pyörät vain tippui ojaan...

Yhdessä jokkiskisassa tuli kuskien välillä väittelyä että "miksi kiilasin vaikka olin selvästi ainakin puoli auton mittaa edellä..." tyyliin, kuskille näytettiin kuvaa tilanteesta ja hän ihmetteli että olikos se sittenkin noin, autot olivat tasan rinta rinnan...

Muistakaa että asialla on usein monta puolta.

Kaikesta huolimatta penkalta on helppo arvostella ja siihen joka ikinen meistä "sortuu"... ;)
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

156_V6

[
Omana esimerkkinä ulosajoni Rengonkylässä sprintissä, kaadon jälkeen joku sanoi että miksi en painanut jarrua kun olin pellolla, autoon ei olisi tullut mitään jälkeä, kommenttia ihmettelin mutta jälkiä tutkiessani asia selvisi.
Olin ollut pellon puolella noin pari metriä ja sieltä yritin takaisin tielle, itse tilanteen hahmotin sellaiseksi että toisen puolen pyörät vain tippui ojaan...

Muistakaa että asialla on usein monta puolta.

Kaikesta huolimatta penkalta on helppo arvostella ja siihen joka ikinen meistä "sortuu"... ;)[/quote]


No selvishän tuokin, mäkin olen ihmetellyt että miksi Ilvesjoe pitää kaasun pohjassa vaikka Finn on kokonaan pellolla, välillä pyörillään ja välillä sitten katollaan :D...vai menikös se nurin asti, ei jaksa muistaa ja onhan siitä aikaakin jo...12 vuotta? :o

ILVES-Joe

Joo, aikaa lienee sen verran kulunut... tarkoituksenani silloin oli kokeilla miten lähelle Matikaisen aikaa pääsen ja niin kauan kuin nokka oli menosuuntaan pidin kaasun pohjassa, ajattelin että kyllä se vielä ojasta nousee mutta... kun auto tippui ensimmäisen kerran maahan totesin että enää ei taida auttaa kaasun painaminen...

Kaksi ja puoli kierrosta se rullasi, siellä ojan pohjalla oli joku kivi jonka kyllä väistin mutta jonnekin muualle se sitten otti enemmän.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/