Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Moderointi ja ylläpito

Aloittaja ひゃ く あ hyakuA sataA, maaliskuu 01, 2010, 21:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

BA

Paskat.

Tässä tulee itsellä nyt kymmenen vuotta täyteen tätä sirkusta. Ensin toki muutama vuosi sivusta seuraamista, mutta sitten siihen paljonpuhuttuun sisäpiiriin täysin vahingossa ja väärässä kohtaa päätä aukoen päätyen. Jossain kohtaa mitta jo ajat sitten täyttyi, ja nyt valuu yli aika helposti.

Tätä touhua pyöritetään edelleen 110% huvikseen, eikä tästä mitään kenellekään käteen jää. Omat tappiot jo rahallisesti kerhon eteen on tonneja, puhumattakaan että aikaa on mennyt tuhansia tunteja. Sen lisäksi vähintään kerran kuussa asiasta kuulee pelkkää suoraa v*ttuilua. Talvikaudella tosiaan kiihtyvään tahtiin.
Jos kerran kahteen vuoteen joku puolikas kiertäen osoitettu kiitos kuuluu niin siinä se.
Vuosikokoukset on valintojen osalta väkisinmääräämistä tai vanhojen jatkamista. Kun ei halukkaita ole. Ollut moneen vuoteen enää.

Tätäkin kirjoitan autotallista, kerhon varaosa-ostosta inventoiden ja paperille listaten. Tällä hetkellä noiden myyntiin saannilla ei todellakaan ole kiire. Huomenna taas käytän valtaosan päivästä Echon talviteloille toimittamiseen.

On tässä toki hauskaakin ollut joka vuosi, ei sitä voi kiistää ja jokuhan tässä touhussa puoleensa vetää. Ilman säännöllistä vittuilua tää olisikin ihan kivaa.



Herra joka leviksissään huutelee, ole hyvä vaan, kyllä sullekin joku toimi keksitään. :)

take

Tsun-Tee jo kirjoittikin sen saman mitä itselläkin mielessä liikkunut. Taidanpa liittyä seuraan. Kiitos ja näkemiin.

AkiH

Toivoisi toki näihin lähtöilmoituksiin viitaten, että vuosien positiiviset kokemukset nousisivat satunnaista veetuilua vahvemmiksi tuntemuksiksi. Kai täällä kaikesta huolimatta hyviäkin hetkiä on ollut?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

valpas

Noniin,
Jospa sittenkin jotain tähän laittaisi.
Ja sitten, kun kaikki ovat saaneet kaiken tekemisen haukuttua yhden kettumaisen syyksi, niin vois alkaa miettimään, miten tähän on tultu, ja onko itse tullu toimittua oikein.
voisin laittaa tähän ensimmäiseltä Someron FinnJaelta videoita, kun kaikki oli vielä hyvin, kun Autobodypartsilta ei ollut osia vielä osteltu, ja salaa haettu, Apa ei ollut myynyt vielä Norjalaisten puskuria, eikä ottanut Naisille saunaa seinäjoella, Alfa oli vielä kerhossa, jne.
Silloin olin kiinnostunut ihan oikeesti hallituksesta, mutta en mahtunut.
Joulukalenterin puskurikin oli vain lisäke orkkis puskuriin se tuli sitten myöhemmin.....
Asiat olisivat varmasti olleet ainakin avoimemmin tiedotettuja koko jäsenistölle, jos olisin mahtunut. Ja uskon, että mitään kerhoa repivää erottamisleikkiä tuskin olisi tapahtunut.
Tämä on vähän niin kuin huonosti sammutettu tulipalo. Kytee, ja leimahtaa aina silloin tällöin.
Oli hienoa aikaa silloin. Apa, ja Alfa(velipoikansa kanssa) järjestivät jos jonkinmoista tapahtumaa.
Joidenkin kirjoituksia on poisteltu, ja voimaan on jäänyt monesti yksipuolinen näkymä foorumille. Siinä tapahtuu se, mikä sodassakin. Totuus katoo ensimmäisenä. Ja syyllinen on vain yks.
Niinkiun Aki kirjoitti, että pitäis koota rivit, ja ajatella välillä vain niitä hyviä hetkiä.
Jos minullakin olis tu XP vielä toiminnassa, ja olis nyt enempi aikaa (ja haukkumisia tulis vähän vähemmän), niin laittaisin noita kivoja videoita kehiin.
Olis ehkä kumminkin parempi, että tämäkin jutustelu olisi tuolla jäsenten puolella, mutta kun tämä on tänne kaikkien nähtäviksi aloiteltu, niin menköön vaan. On suurellakin yleisöllä jotain BB:tä vastaavaa seurattavaa.....
Jollain saattaa olla asioista toinen näkemys, mutta niin kuin aina. Totuuksia on monia, mutta mikä niistä on oikea?

Sori vaan... Tuli nyt vähän nopeesti kirjoiteltua, kun pitäis nyt mennä Datsuneita harrastamaan, ja vaihtaa autojen paikkaa hallista talliin, ja päinvastoin.

BA

No miksi tätä sitten silti edelleen tehdään? Vaikkei touhusta aiheudu kuin kuluja ja harmia?


Yhtälailla "salaa" (salaa=hallituksen päätöksellä) on ostettu ABP:n lisäksi n.30 osakasaa. Miksi ihmeessä niistä kaikista pitäisi tiedottaa etukäteen? Että nopeimmat voivat ensin käydä keräämässä itse tarvitsemiansa päältä ja kerholle jää niitä stanzan ovipahveja tuhat mitkä hakuvaiheessa enää on jäljellä?
Ai niin. Tiesithän että ABP:ltä osia osti myös muut, ei pelkästään NCF vaan täysin ulkopuolisetkin tahot, romutorimyyjät ja varaosakauppiaatkin. Loput oli sitten julkisessakin myynnissä, ja silloinkin siellä oli vielä Datsunin osia jäljellä. Niitä välistä vedettyjä. Listat oli netissä.

ABP:n osista nousseen hälyn jälkeen jätettiin monta erittäin hyvää osakasaa kokonaan ostamatta ja jopa ilmaiseksi hakematta. Koska taas olisi syytetty välistävetämisestä. Menköön paaliin.


Viimeisin kasa pötköttää meidän autotallin lattialla, mutta parasta olisi varmaan työntää se nyt ainakin stenalle.

Joulukalenteri.  ;D ;D ;D Voi jessus...
Se ei ollut edes millään tapaa yhdistyksen sponsoroimaa vaan yhden ainoan ihmisen pyörittämää hupia. Silloin saa jakaa pisteet ihan miten haluaa, oli se epäoikeudenmukaista tai ei.
Jos joku vapaaehtoisesti jotain tekee, kannattaisi miettiä kannattaako alkaa vänkäämään jostain turhasta pisteiden jaosta vastaan.

Kuvaa koko toimintaa muuten täydellisesti, teki niin tai näin, hervannasta tulee aina ohjeet, pyytämättä, miten asiat oikeasti kuuluisi tehdä ja suututaan vielä jollei niin tapahdu.

Meillä on 400 jäsentä. Kaikiltako pitäs aina kysyä että laitetaanko lehteen nyt kansikuvaksi sininen vai punanen datsun? Ja tiedottaa että ostinpa 500 kirjekuorta jäsenkirjeitä varten?

Minä en lähde yhdistyksestä ketään erottamaan, itseäni lukuunottamatta. Sen aika alkaa olla hyvin lähellä.

cedricfan

LainaaOli hienoa aikaa silloin. Apa, ja Alfa(velipoikansa kanssa) järjestivät jos jonkinmoista tapahtumaa.

Jaa niin mitä? Apa kyllä touhusi yksin, ja niin yksin, ettei edes lupaa kysellyt keltään, mutta laskuja tippui jälkikäteen, enemmän kuin isoistakaan tapahtumista. Mutta mitä Alfa järjesti? Olihan se mukana juu, mutta yleensä rutisijan ominaisuudessa enemmän kuin tekemässä jotain konkreettista. Veljensä järjesti ohjelmaa, joka kylläkin oli K-18 tasoa. Jos siis saapui paikalle, ja oli edes sen verran selvä, että oli hereillä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

cedricfan

PS: Ja nyt on jo syytä sanoa, että HERÄÄ PAHVI JA PAINU H*****TTIIN TÄÄLTÄ vai montako hyvää ukkoa pitää lähteä ennen?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ILVES-Joe

Lainaa
Oli hienoa aikaa silloin. Apa, ja Alfa(velipoikansa kanssa) järjestivät jos jonkinmoista tapahtumaa.
Anteeksi huono muistini mutta olen ollut foorumilla/kerhossa ennen kyseisiä hemmoja mutta en muista kuin kaksi tapahtumaa jotka nuo ovat järjestäneet, Botniameet 2010 Apa sekä Alfa yhdessä ja 2011 Apa yksin.
Laittaisitko vaikka YV:llä ne minulta ohi menneet tapahtumat tai sitten tuolle jäsenien sivulla tapahtumat-topicissa voisi juttua jatkaa siitä mitä he ovat järjestäneet.

Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

valpas

Lainaa
Lainaa
Oli hienoa aikaa silloin. Apa, ja Alfa(velipoikansa kanssa) järjestivät jos jonkinmoista tapahtumaa.
Anteeksi huono muistini mutta olen ollut foorumilla/kerhossa ennen kyseisiä hemmoja mutta en muista kuin kaksi tapahtumaa jotka nuo ovat järjestäneet, Botniameet 2010 Apa sekä Alfa yhdessä ja 2011 Apa yksin.
Laittaisitko vaikka YV:llä ne minulta ohi menneet tapahtumat tai sitten tuolle jäsenien sivulla tapahtumat-topicissa voisi juttua jatkaa siitä mitä he ovat järjestäneet.



Mitä niitä salailemaan, laitan niistä muutaman tähän perään.
Apa järjesti kaikki Maalismiitit, muta oli vissiin liian kivaa, kun sekin saatiin katkeamaan. Muistaakseni ajettiin samoilla autoilla karttinkia sinunkin kanssasi, en nyt mene sanomaan, kumpi meni 0,02 sekunttia nopeemmin, mutta tiukkaa taistoa oli. Vimpelin, tai Alajärven rattimiehet sen kisan yleensä aina voitti, kun jätin Vimpelin kuskillekkin tilaa, enkä kiilannut seinään (voitto ei ollut pääasia, vaan jalo kilpa). SIIS OLI MUUTEN KIVAA SILLOIN, ainakin Hervannan Finniharrastajayhteisöllä!
Enempikin tarkoitin niitä (tapahtumia tapahtumien sisällä) Lentopallo, ja köydenvetojuttuja, joissa NCF tahtoi olla voiton puolella joka kerta kerhojen välisissä koitoksissa. Oli muuten iloista meininkiä silloin (muistaakseni eka kerta Somerolla?), Minulla oli videokamera silloin just hankittuna, ja tuli kuvailtua aikas paljon. Pääosissa miltei kaikissa otoksissa on joko alfa (tai alfan velipoika  ;D), tai Apa. Aikansa kutakin tietenkin, mutta sellaista fiilistä ei ole sen jälkeen ollut, paitsi nyt parina kesänä Kangasalla (kiitos siittä kokoajan asiallisena pysyneelle BA:lle !). Seuraavana kesänä olen ajatellut tällä tietoa pysyä Silloinkin Hämeenkyrössä Hallillani Datsunia rakentamassa. En viitti tulla sinne nimiteltäväksi, kun ette kumminkaan tule kanssani toimeen  ;D, niin kuin hallituksen kokouksessa mainitsin. Jos olisin tullut hallitukseen, niin olisin varmaan jo nyt Alfan kanssa kohtalotoveri, niinkuin joku siellä kokouksessa kuiskasikin. (tämä viimeinen lause on tarkoitettu kevennykseksi, vaikka sekin kyllä jonkun mielessä kääntyy ihan muuksi). Ei saa päästää hommaa liian vakavaksi....
Toivotaan, että ens kerralla sääntöjen mukainen ilmoitus poistuu vasta, kun siellä otsikossa lukee, että saa poistaa, eikä aleta moderaattorien puolelta vihjailemaan enää salaliitoista, varsinkaan kun ei ole itse viestiäni ollut poistamassa.
Minä yritän tästä lähtien olla kommentoimaatta, elleivät ne ole jotenkin loukkaavia juttuja. sitten saatan taas pari sanaa laittaa. Ja kaikki vanhat tietää, mitä siittä seuraa.
Hallitus on nyt ihan hyvällä kokoonpanolla, joten jatkakaa.
Jos joku halua noista vanhoista jutuista tarkennuksia minun näkövinkkelistä, niin niitä pitää alkaa sähköpostin kautta kyselemään. Täällä niihin en enää palaa. Ja piste. Ellei taas joku  ala nimitteleen. :)

Datsu93

Minähän en tiedä tästä vuosia kyteneestä riidasta eikä se minulle kuulu, mutta jos jotkut hallituksen jäsenet päättävät nyt kerran hylätä vuosia tukemansa ja ylläpitämänsä harrastayhteisön niin voisitteko edes purra sitä hammasta vielä sen verran, että auttaisitte niitä joilla vielä on mieltä yhdistyksen ylläpitämiseen jotta saadaan mahdollisesti korvaajia auttaamaan kerhon ylläpitämisessä.

Itse liityin vuosi sitten kerhoon ja sinä aikana olen saanut tavata ja olla tekemisissä uskomattoman hienon harrastayhteisön kanssa ja olen saanut harrastukseeni enemmän tukea kuin missään muualla. Ehdin jo viime viikolla viimeksi sanoa paikallisella tepparilla kuinka hieno tämä NCF on kun porukka on aina asiallista ja homma pysyy järkevänä. Älkää antako muutaman kusipään lannistaa vaan purkaa sitä hammasta ja pitäkää tämä yhteisö pystyssä tai ainakin antakaa edellytykset ja valmiudet niille jotka ovat valmiita jatkamaan kerhoa johon te ette enää halua olla osana riippumatta syistä.

Datsu poistuu planeetalta aamukahville!
Datsun 120Y Deluxe LB210 -75
Nissan Sunny 1.6i SLX N13 -90 *SuperKissa GTi*
Nissan Sunny 1.6  SLX N13 -89
Nissan Sunny 1.6  SLX N13 -87
Nissan Sunny 1.6  SLX N13 -86

Datsuuna

Kerhotoiminta todella vaatii uutta verta kehiin uusia innokkaita harrastajia ja uuden johtoportaan siitä olen monella tapaa vakuuttunut yleisellä tasolla siis.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

matti.l

LainaaKerhotoiminta todella vaatii uutta verta kehiin uusia innokkaita harrastajia ja uuden johtoportaan siitä olen monella tapaa vakuuttunut yleisellä tasolla siis.

Kunhan nyt saataisiin virtaa näihin vanhoihinkin harrastajiin ,ja uuden johtoportaan valinta on kohtapuoliin edessä,sinällään vanhassa ei ollut mitään vikaa ,päin vastoin  parhaansa yritti ja tekikin .
Siinä tuleekin olemaan uudelle hallitukselle ohjelmaa kääntää kerhontoiminta nousuun,sitähän vanhakin yritti moneen otteeseen.
Kaikkihan varmaan muistaa miten innostuneesti reagoitiin esim kerhon vuosikokouksessa kun kysyttiin vapaaehtoisia johonkin kerhon askareeseen.
Toivotaan että tämä on nyt ravistellut vähän kaikkia ajattelemaan ,että vois ittekin tehä jotain.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Datsuuna

Eräs asia jonka olen myös huomannut osassa harrastajia on eräänlainen sisäänpäin kääntyneisyys ei helpolla tutustuta uusiin kerhokavereihin tai ei haluta tutustua. Tietysti henkilökohtaisilla luonteen piirteilläkin on vaikutusta esim. oma karjalaistausta isänsuvun puolelta vaikuttaa omaan sosiaalisuuteen varmasti myönteisesti. Meetit on hyvä tapa tutustua uusiin harrastajiin ja ihmisiin ei ne pure ja jos ei synkkaan niin sitten ei sen tyypin kanssa mutta onhan meitä joka lähtöön. Samaten oma oikea nimi ei ole todellakaan mikään salaisuus se voi tarvittaessa kertoa muillekkin vaikka foorumilla käytetäänkin nimimerkkejä.  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Antsah

Miksihän 100a etuvastus ketju on poistettu tänään sähköt osiosta? Minusta melko erikoista moderointia että jos ongelmaan kyselee asiallisesti apuja niin poistetaan koko ketju?

matti.l

LainaaMiksihän 100a etuvastus ketju on poistettu tänään sähköt osiosta? Minusta melko erikoista moderointia että jos ongelmaan kyselee asiallisesti apuja niin poistetaan koko ketju?
Eikös se siellä edelleenkin ole.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Antsah

Minun kone/selain ei ainakaan löydä ketjua??

matti.l

LainaaMinun kone/selain ei ainakaan löydä ketjua??

Tätäköhttp://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1299530983
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Antsah


Antsah

Ei aukea puhelimen selaimellakaan.

StanLaurel

Nyt pitäis näkyä, joku mode ilmeisesti piilottanut sen vahingossa? tai jotain.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Antsah


Miikka

LainaaNyt pitäis näkyä, joku mode ilmeisesti piilottanut sen vahingossa? tai jotain.

Jep, minä taisin piilottaa kun puhelimella vastasin ketjuun.
ison C:n ja pikku V:n [b]huoltopäälikkö[/b]
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

Antsah

Huomasin muuten, että osioiden alussa olevista "foorumin säännöt" ketjusta tulee sama viesti itselle, että käyttöoikeus puuttuu.