Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Moderointi ja ylläpito

Aloittaja ひゃ く あ hyakuA sataA, maaliskuu 01, 2010, 21:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ひゃ く あ hyakuA sataA

Olen käsittänyt, että mode ja ylläpito statuksen omaavat ovat foorumilla tavallaan  töissä ja hoitavat sivustoa (lue käyvät lähes päivittäin täällä). Olenko väärässä, meinaan vaan, että eräs tittelin omaava on viimeksi käynyt foorumilla pian 3 kuukautta sitten????? :-/
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

Wildchild-

Ei täällä moderointi pelaa vaikka se yksikin olisi päivittäin paikalla.

Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

OH2KV

#2
LainaaOlen käsittänyt, että mode ja ylläpito statuksen omaavat ovat foorumilla tavallaan  töissä ja hoitavat sivustoa (lue käyvät lähes päivittäin täällä). Olenko väärässä, meinaan vaan, että eräs tittelin omaava on viimeksi käynyt foorumilla pian 3 kuukautta sitten????? :-/

Ei kai noista moderaattorin tehtävistä palkkaa makseta täälläkään, joten lienevät vapaa-ajalla hoidettavia vapaaehtoisesti omalle kontolle sälytettyjä "nakkeja" tai joillekin voi olla kutsumusharraste, ei kuitenkaan työ.

Voisi kai täällä olla moderaattoreita kokopäivätyöhön, 4 henkilöä pitäisi palkata 3-vuoroduuniin, ja palkkaa niille 27000€ / vuosi. Tekee ilman sosiaalikuluja siis 108000€ + sosiaalikulut.

20€ jäsenmaksulla tarvitaan siis 108000€/20€ jäsentä, eikä edes riitä vielä. 5400 jäsentä? mistä löytyy? Ja kuka suostuu 27000€ vuosipalkalla töihin?

Tuli vähän kärjistettyä tarinaa, mutta tarkoitus on osoittaa, että puhutaan nyt harrasteesta.

Harrasteessa on suvantovaiheita, suotakoon se moderaattoreillekin. Siksi heitä onkin enemmän kuin yksi.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

cedricfan

LainaaEi täällä moderointi pelaa vaikka se yksikin olisi päivittäin paikalla.
Vieläkös jotain mättää moderoinnissa?
Tuossa vuodenvaihteessahan oli yksi melkoisen iso ongelma joka ei netin moderoinnilla tokeentunut...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ILVES-Joe

#4
LainaaEi täällä moderointi pelaa vaikka se yksikin olisi päivittäin paikalla.
Voisitko tarkentaa mistä on kysymys jos et uskalla julkisesti niin laita YV jollekkin moderaattorille.

Hyvin hoidettu moderointi ei aina näy ulospäin.

Vaikka moderaattorina toimin en koe olevani millään tavalla töissä tällä foorumilla tai velvollinen olemaan tiettyä aikaa joka päivä tällä foorumilla, paikalla olen silloin kun viitsin/ehdin ja silloin "kirves heiluu" jos tarvetta on niillä topiceilla joita luen, en lue läheskään kaikkia topicceja tai viestejä vaan ne jotka minua kiinnostaa tai joihin osaan jotain vastata, esimerkiksi kysymyksiä automalleista joista itselläni ei ole kokemusta luen hyvin harvoin.

Jäsenten osastolla on topicci:
Moderoinnista jäsenten kesken"
Siellä voi keskustella paremmin asiasta.

Harrastustahan tämä on...
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Wildchild-

Sääntöjen noudattaminen esinnäkin. Myynti/osto topiceissa upitaan päivänä välein. Ei nyt joka ikisessä mutta monissa. Ja tuohon uppimiseen voisi tehdä muutoksen, että kahden viikon välein saa uppia. Nyt kun ei saisi ollenkaan  :o

Sitten täällä on muutama henkilö jotka taas kommentoi ihan turhaan "joka" topicciin. Eräältä ainekin omasta mielestä tulee vittuilua aika lailla.

Nuo kaksi asiaa ei mitään kauheita puutteita ole mutta tämmöiset olen huomannut. Ja ei, en lue sääntöja kuin piru raamattua ;D
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

Jylppy

Tuo myynti-ilmoitusten uppaus on ärsyttävää. Moderaattorithan niitä pitäis poistella, mutta kun sen saa tehdä miltei jokaiseen ilmoitukseen, niin alkaa mielenkiinto lopahtaa jossain vaiheessa.

Olis vaan niin paljon helpompaa, kun jokainen lukisi ne ilmoitusohjeet - myös osa jäsenistä. Jos kaupattavan tuotteen hinta muuttuu, niin se muutetaan siihen ekaan postaukseen (kerrottu ohjeissa), eikä laiteta uutta viestiä (=uppaus). Ja annappa olla, jos meet poistamaan jonkun tällaisen hintamuutosviestin, niin johan menee myyjällä herneet nenään.

Natsiviikot olis varmaan paikallaan. Taas.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

ILVES-Joe

Minä poistan noita uppauksia ja ohjeiden vastaisia ilmoituksia muutaman kpl viikossa, muiden moderaattorien/valvojien poistomäärää en tiedä, oletan samaa luokkaa sen olevan.
Aluksi laitoin joillekin postaajille viestiä poiston syystä mutta vuoteen-pariin en ole enää sitä viitsinyt tehdä, poistettu mikä poistettu.

Itsesensuuria jokaiselle, mieti ainakin kaksi kertaa onko kommentti hyödyksi keskustelulle vai onko se omaksi iloksi.
Myös se kannattaa muistaa että "lähetä" nappia ei ole pakko painaa vaikka kenttään kirjoittaakin.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

mortica

#8
Kerhoa pyöritetään vapaaehtoistyövoimalla eivätkä siis moderaattori tai ylläpitokaan saa korvauksia tehdystä tai tekemättömästä työstä.

Omasta mielestäni meillä on foorumilla moderointi suht hyvällä tasolla siinä mielessä, ettei olla turhan tiukkoja. Vai olisiko tarpeen tiukentaa moderointia?

Turhan tiukka moderointi taas aiheuttaa sen että kuka minkäkin viestin katsoo asiattomaksi ja monissa tapauksissa vasta jonkun närkästyminen tai olen eri mieltä kommentit herättää keskustelun. Peeloilu on sitten taas asia erikseen ja tälläisistä toistuvista tapauksista voi joko ilmoittaa modeille tai itsekin huomauttaa asianomaiselle suoraan foorumilla.

Jäsenmaksuilla ylläpidettävä foorumin pääasiallinen tarkoitus on kuitenkin herättää keskustelua sekä kasvattaa tietoutta niistä merkeistä joita edustamme. Monesti mielenkiintoisimmat asiat tulevat jonkun jutun ns. sivutuotteena ja tiukalla moderoinnilla kuoletettaisiin sekin anti.

Mitä tulee osto- ja myynti-ilmoituksiin niin uppaaminen yleensäkin on huono konsti myydä mitään. Tehtiin sitä sitten kerran päivässä tai parin viikon välein. Jos myynti-ilmoitus ei tietyssä ajassa tuota toivottua tulosta niin aina voi myynninedistämiseksi laittaa otsikkoon voi poistaa tekstin ja laatia uuden ilmoituksen kun vanha on poistunut. Toki ei mielestäni ole kauhea rikos jos on myynyt tavaraa esim. hinnalla 100€ ja parin viikon päästä "uppaa" ilmoitusta ilmoittamalla hinnaksi 20€. Ei sieltä vanhasta ilmoituksesta kukaan osaa enää myöhemmin käydä katsomassa onko hinta laskenut (tai noussut! Näitäkin on nähty.).

Turhan pitkäksi kasvaneita osto/myynti-ilmoituksiakaan on turha pitää varsinkaan jos niitä ei muista päivittää ajan tasalle. Silti esim jos tavaraa on paljon, niin mielestäni on ihan ok ilmoittaa joskus "uppaamalla" esim. että tavaraa lisätty jos on lisännyt alkuperäiseen ilmoitukseen esim 10 kpl uusia E10:n takapuskureita.
Ei jokaisesta nippelistä kannata kuitenkaan omaa ilmoitusta tehdä.

Puhtaasti siis maalaisjärjen käyttöä niin ilmoitusten laatijoille kuin moderaattoreillekin.

Myönnän että olen itse katsonut monesti "sormien lävitse" sellaisia "vajavaisia" ilmoituksia missä on myyty esim jotain "harvinaista herkkua" tai muuten harvoin myynnissä olevaa. Itse tarkoitus ei kuitenkaan ole olla diktatuurinen ja vaikeasti lähestyttävä foorumi vaan sitä mihin kerho on alunperin tarkoitettu.

Mutta jos uppaaminen sallittaisiin säännöissä esim. parin viikon välein niin kuka jaksaa käydä lukemassa tekstejä joissa on erittäin mielenköyhästi nostettu ilmoitus pelkästään "up"-tekstiä käyttämällä.

Kuten Ilveskin mainitsi niin itsesensuuri on hyvä konsti ja se pitäisi löytyä jokaiselta.

No, kaikista asioista voidaan olla montaa mieltä mutta en silti näe että meidän tulisi radikaalisti aloittaa moderoinnin lisäämistä, ihan terveellä pohjalla täällä loppujen lopuksi kuitenkin ollaan. Vai höh  ;)?



410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

OH2KV

Lainaa. ...CLIP.... Toki ei mielestäni ole kauhea rikos jos on myynyt tavaraa esim. hinnalla 100€ ja parin viikon päästä "uppaa" ilmoitusta ilmoittamalla hinnaksi 20€. Ei sieltä vanhasta ilmoituksesta kukaan osaa enää myöhemmin käydä katsomassa onko hinta laskenut (tai noussut! Näitäkin on nähty.).

Turhan pitkäksi kasvaneita osto/myynti-ilmoituksiakaan on turha pitää varsinkaan jos niitä ei muista päivittää ajan tasalle. ...CLIP...
Ei jokaisesta nippelistä kannata kuitenkaan omaa ilmoitusta tehdä.

Puhtaasti siis maalaisjärjen käyttöä niin ilmoitusten laatijoille kuin moderaattoreillekin.

...CLIP... ihan terveellä pohjalla täällä loppujen lopuksi kuitenkin ollaan. Vai höh  ;)?

Foorumin toiminta on ollut esimerkillistä moneen muuhun verrattuna. Muualla nimenomaan näkee pelkkiä UP! viestejä.
Mä olen joskus muokannut joitakin ostoilmoituksia, ja kirjoittanut uuden viestin, kun tarpeet ovat lisääntyneet, mutta osa alunperinkin tarvittavista ovat edelleen puutoslistalla.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Tearcandy

Wildchild-, sen verran ajattelin sanoa, vaikkei nyt varsinaisesti moderointiin liity kun löyhästi, että se "joka" topicciin turhan kirjoittelu ja kevyt kenttävittuilu tuo yhteisöllisyyttä. Ei kukaan jaksa lukea täyttä asiatekstiä foorumin täydeltä. Itse myönnän auliisti hörähtäneeni kerran jos toisenkin lukiessani nasevia kommentteja yhdeltä jos toiseltakin ihan siitä aiheen vierestä.
Ja itsehän enemmänkin "opiskelen" foorumin avulla, joten kevennykset ovat tervetulleita taukoja ja niitä asioita, joiden avulla asioita jää mieleen. Kuivaa teoriaa riittää kirjoissakin, foorumi on ihmisten välistä kommunikaatiota, melkolailla tervettä sellaista.

(Juu, mode ei aina kerkeä joka paikkaan, mutta hyvinhän tää on rauhottunu näin peruskäyttäjän silmissä tosta muutaman kuukauden takaisesta.)

Wildchild-

En mä nyt tarkota et pitäis olla totista tekstiä, itsekkin jauhan välillä ohi aiheesta mutta eräs vaan pistäny silmään kommenteilla muita enemmän.
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

mikko1200

Lainaa
(Juu, mode ei aina kerkeä joka paikkaan, mutta hyvinhän tää on rauhottunu näin peruskäyttäjän silmissä tosta muutaman kuukauden takaisesta.)

Näin on, modet ei ehdi joka paikkaan eikä muutenkaan lue jokaikistä viestiketjua.
Sitä "Ilmoita ylläpidolle"-nappia (tai jotain sinnepäin, en muista tarkkaan kun ei näy mulle) saa käyttää jos huomaa jotain törkeitä epäkohtia kirjoittelussa. Sitä varten se on.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

M i g i

Lainaa

Näin on, modet ei ehdi joka paikkaan eikä muutenkaan lue jokaikistä viestiketjua.
Sitä "Ilmoita ylläpidolle"-nappia (tai jotain sinnepäin, en muista tarkkaan kun ei näy mulle) saa käyttää jos huomaa jotain törkeitä epäkohtia kirjoittelussa. Sitä varten se on.
Varoita moderaattoria nappi siis oletan...

mitäs täällä nyt on oikeen ollu kun ei mulle oo ainakaan silmään sattunu mitään ihmeellistä..

Spoeghe

#14
Lainaaettä eräs tittelin omaava on viimeksi käynyt foorumilla pian 3 kuukautta sitten????? :-/

Terve, taitaa tarkoittaa minua.

Sanonpa suoraan että ei ole napannut notkua täällä, kun ei tänäkään kesänä taida keretä kuin käydä katsomassa koko harrastepirssiä, saati että ehtisi sitä tehdä valmiimmaksi.

Laiminlyönyt siis olen kaikki oikeuteni ja velvollisuuteni paitsi jäsenmaksun, tuon sähköpostilootan sentään sillointällöin (liian harvoin senkin) olen käynyt tonkimassa.

Ihan "kylmiltään" sitten ei viitsisi ruveta moderoimaankaan jos tässä nyt sattuisi aktivoitumaankin, pitäisi ensin sen verran vaellella ympäriinsä että saisi yleiskuvan nykylinjasta.

Kiitos ja anteeksi  ;)
JPL-710 -73 ((iki?)projekti)
Mazda 6 2.0TD farkku (rouvan käyttis)
Skodillac Fabia RS 1,9TDI -04 (työmatkayksiö)

valpas

Kukahan poisteli just muutaman viestin. Kiinnostaisi tietää.
Tai ei tartte, arvaan kyllä kuka.
Se Botnian ratavarauspäivä vois jossain olla näkyvillä. Se meni siinä samalla.
Toki sen voi kukin katsoa Botniaringin sivuilta.

valpas

Meikäläisen asiallisia kirjoituksia taas eräs henkilö poistelee, mutta mobilisteja mollaavat kirjoitukset saa taaskin jäädä, ja kaikki näyttävät hyväksyvän sen tällä foorumilla. Tietojen jemmaamisesta vois syytellä ihan jotakin muuta!
(Samaa touhua, kuin joku väittää olevan AKK:ssa)

ILVES-Joe

LainaaMeikäläisen asiallisia kirjoituksia taas eräs henkilö poistelee, mutta mobilisteja mollaavat kirjoitukset saa taaskin jäädä, ja kaikki näyttävät hyväksyvän sen tällä foorumilla. Tietojen jemmaamisesta vois syytellä ihan jotakin muuta!
(Samaa touhua, kuin joku väittää olevan AKK:ssa)
Vihjaat suoraan minuun mutta valitettavasti ohi meni, oletan arvaavani mistä taas on kysymys, jutellaanko edes kerran asiasta silmätysten, Botniameetissä olisi sopiva tilaisuus?
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

valpas

Lainaa
Vihjaat suoraan minuun mutta valitettavasti ohi meni, oletan arvaavani mistä taas on kysymys, jutellaanko edes kerran asiasta silmätysten, Botniameetissä olisi sopiva tilaisuus?
Sinä kerroit asian just, niinkuin se on. (ja niin pitääkin)
Käytiin sitä vain vertauksena tässä jutussa. (on samoja piirteitä).
Meidän sääntöjen mukaan ei saisi mollata ketään.
En haluaisi että tässä kerhossa mollataan mobilisteja, edes jäsenten  sivuilla, saati sitten yleisellä puolella. Se haittaa yhteistoimintaa.
Ainakin Tampereella on enempi toimintaa mobilisteilla, kuin NCF:llä.
Arvakkaas kiinnostaako osallistua vuosikokoukseen? Periaatekysymys.

cedricfan

Jos sulla menee hyvin Treen mobilistien kanssa niin ole tyytyväinen.
Mutta minä en ala paapomaan näitä paikallisia, vaan tuon kyllä niiden ongelmat julkisuuteen. Kehuja saa se joka ansaitsee, kuten AHS.
TSMn jäsenmäärä ei ole pitkään aikaan ollut nousussa (yllätys?) ja on nykyisin pienempi kuin NCFn. Tampereella lienee suurin piirtein samoissa lukemissa? Mutta NCF on valtakunnallinen joten ei varmasti voi olla samaa paikallistoimintaa. Jollei sitten joku paikallinen ole valppaana innostamassa ja järjestämässä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

valpas

Ongelmat saa minun mielestäni julkistaa, mutta asioina, ei nimittelemällä.
TMS on valtakunnallinen. Keski-ikä vain on aika korkea, joten jäsenmäärä varmaankin alenee jatkuvasti, varsinkin, kun ei ole jäsenyyttä tehty nuorille paremmin räätälöidyksi, ja haluttavaksi. Mutta tästä voisi jatkaa muussa topiikissa.
Minun katsantokantani varmaan tuli nyt selväksi.

mortica

Voi hyvää päivää taas vaihteeksi!

NCF:n ja Mobilistien toiminnan vertaaminen keskenään lienee hieman kaukaa haettua?

Olisi ehkä valppaankin syytä osallistua NCF:n vuosikokoukseen ja tuoda hammaskolossa kaivertavat asiat esille suoraan siellä (jos siellä nyt jotain on) ja lopettaa täällä foorumilla tämä ainainen rutina ja hyökkäily tiettyjä henkilöitä kohtaan.

Myös moderaattoreilla ja ylläpidolla on oikeus ilmaista omat mielipiteet asioista jos siltä tuntuu. Nähdäkseni tässä tapauksessa on ollut kyse puhtaasti mielenilmaisusta ja varmaankin aiheellisesta kritiikistä.
410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

valpas

LainaaOlisi ehkä valppaankin syytä osallistua NCF:n vuosikokoukseen ja tuoda hammaskolossa kaivertavat asiat esille suoraan siellä (jos siellä nyt jotain on) ja lopettaa täällä foorumilla tämä ainainen rutina ja hyökkäily tiettyjä henkilöitä kohtaan.

Myös moderaattoreilla ja ylläpidolla on oikeus ilmaista omat mielipiteet asioista jos siltä tuntuu. Nähdäkseni tässä tapauksessa on ollut kyse puhtaasti mielenilmaisusta ja varmaankin aiheellisesta kritiikistä.

Ei ole tarkoitus ketään henkilöä kohtaan mitään. Pelkästään kirjoituksiin, ja niissä nyt nimittelyihin, joka ei ole mielestäni sopivaa.  Niin, ja vielä yleisellä puolella.
Ei näytäny nytkään menevän katsantokantani perille. Asiat näytetään käsittävän helposti väärin.
Jospa nyt menis perille, että haluaisin vain nuo nimittelyt pois tältä foorumilta. (se vain ei ole näköjään mahdollista).

Ja näyttää siltä, että joidenkin palaute leimataan ainaiseksi rutinaksi? Taitaa kalikka silloin kalahtaa?

BA

Lainaa
Arvakkaas kiinnostaako osallistua vuosikokoukseen? Periaatekysymys.

Kummallinen protesti. Poissaolevia taidettiin ennenkin valita hallitukseen kun eivät päässeet vastustamaan. ;)


ILVES-Joe

Lainaa
Vihjaat suoraan minuun mutta valitettavasti ohi meni, oletan arvaavani mistä taas on kysymys, jutellaanko edes kerran asiasta silmätysten, Botniameetissä olisi sopiva tilaisuus?
Kerrankin tyytyväisenä voin myöntää että olin väärässä ja jopa pari kertaa yhtäaikaa.
Ei kohdistettu minuun kuten Reijo edellä kirjoitti ja kyseessäolevasta asiastakin olin väärässä... :o

ps: kannattaa osallistua vuosikokoukseen sillä siellä käsitellään kerhon asioita ja niitä saa kommentoida ja ehdottaa omia ajatuksia jos on parempia.
Mieleen tulee yksi valtakunnantason tapaus mutta kun politiikasta puhuminen on kielletty foorumilla niin ei sen enempää. ;)
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

valpas

#25
Eli hyväksyttävää kirjoittelua?
LainaaPitääpä tulla, nyt kun tietää koska tulla.  Pöpilistien salaseura on taas ollut liikkeellä jemmaamassa tuotakin tietoa :(
Sääntöjen pykälä 10 pitäis muuttaa, tai poistaa kokonaan, niin sitten olis asia kunnossa.

cedricfan

#26
Jäänyt lääkitys taas välistä?

Jos sua oikeesti kiinnostaa kuulla TSMn touhuilusta niin soita. Tänne en ala kirjoittelemaaan romaania toisen yhdistyksen toiminnan yksityskohdista. Mutta täällä sun on ihan turha alkaa jeesustelemaan asiasta josta sulla ei ole hajuakaan.

Ja tän aiheen puinti täällä loppuu nyt. Jos jatkuu niin alkaa ankara moderointi, palautetaan vanhat NATS-viikot käyttöön.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

valpas

LainaaJäänyt lääkitys taas välistä?

Jos sua oikeesti kiinnostaa kuulla TSMn touhuilusta niin soita. Tänne en ala kirjoittelemaaan romaania toisen yhdistyksen toiminnan yksityskohdista. Mutta täällä sun on ihan turha alkaa jeesustelemaan asiasta josta sulla ei ole hajuakaan.

Ja tän aiheen puinti täällä loppuu nyt. Jos jatkuu niin alkaa ankara moderointi, palautetaan vanhat NATS-viikot käyttöön.
Eihän mua TSM:n touhuilut kiinnosta. Pelkästään se, että moderaattori kirjoittelee sääntöjen vastaisesti, ja kukaan muu ei puutu asiaan.  :). Moderaattoreiden pitäis olla esimerkkinä tänne kirjoittelussa. En tiedä millä tämän sais menemään perille, ilman, että Natsimeiningillä uhkaillan, ja väännellään väkisin muuksi asiaksi.
Tuo kaikkia mobilisteja koskeva haukkumanimi vaan pois, niin asia on kunnossa.
Ei tämä foorumi saisi olla kanava, jonka välityksellä haukutaan kaikki, joiden kanssa menee sukset ristiin. Otaa yhteyttä suoraan asianomaiseen tahoon, eikä hae täältä myötätuntoa itselleen.

Tearcandy

Mullei oo hajuakaan mistä on kyse, ja hyvä niin. Syytä olis muistaa että joskus se "nimittely" on vaan yleistä, ei mitenkään henkilökohtaista, kohdistu se sitten mätänettiin, pöpilisteihin tai nissaNISTEIHIN. Onko joka asiasta aina saatava joku kina aikaiseks? :P Mä lähetän jokaiselle sydänpipareita jouluna ku leikitte kiltisti nyt hiekkalaatikollamme.

eepo

LainaaPitääpä tulla, nyt kun tietää koska tulla.  Pöpilistien salaseura on taas ollut liikkeellä jemmaamassa tuotakin tietoa :(

Ei kuulosta minunkaan mielestä(näin ulkopuolisena kys. kerhojen toiminnasta) kovin asialliselta kirjoittelulta julkisesti.