Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

osio joka vain jäsenille.

Aloittaja u11 SGL, marraskuu 03, 2010, 20:56:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

u11 SGL

Osio joka on vain jäsenille.

kysyisin viisaammilta että mikä on tämmöisen funktion tarkoitus..pidättekö jotain salassa ja miksi haluatte pantata asioita muilta? kehitetäänkö autoharrastusta näin oikeaan suuntaan?

Ps. ei herneitä :)

cedricfan

Jäsenille on tälläkin forumilla enemmän luettavaa kuin satunnaisille vieraille. Esimerkiksi kerhon asiat, kerhon tuotteet yms. Ja kerholaiset esittelevät omia autojaan mieluummin muille jäsenille kuin kenelle tahansa netin käyttäjälle.
Toisaalta pääsetkö ei-jäsenenä minkään muunkaan autokerhon jäsentapahtumiin? Nettiaikaan nykymaailmassa kehitys on sitä, että netissä on erikseen jäsenosio.
Ei herneitä, vaikka itse taisit ottaa hieman provosoivalla viestilläsi ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

Suoraan sanottuna ei edes kiinnosta enää yrittääkään auttaa kenenkään ns. random-kirjoittajan ongelmissa julkisella puolella. 95% tekstistä julkisella puolella on mutu-pohjalta kirjoitettu, vailla minkäänlaista perustetta. Puhdasta arvailua käytännössä kaikki. On sitä puutaheinää suljetullakin puolella, mutta huomattavan paljon asiallisemmassa muodossa...

Kahella kympillä vuodessa saa niin paljon muutakin hyvää, ettei se liian suuri sijoitus ole kenellekään.

Yhdistyksen toiminta, ja esimerkiksi nämä sivutkaan ei ihan ilmaista ole. Ei haittaisi lainkaan kunnon päivitys itse pääsivuille, ja koko foorumin sulkeminen ennen jäsenmaksun suorittamista.

ひゃ く あ hyakuA sataA

LainaaSuoraan sanottuna ei edes kiinnosta enää yrittääkään auttaa kenenkään ns. random-kirjoittajan ongelmissa julkisella puolella. 95% tekstistä julkisella puolella on mutu-pohjalta kirjoitettu, vailla minkäänlaista perustetta. Puhdasta arvailua käytännössä kaikki. On sitä puutaheinää suljetullakin puolella, mutta huomattavan paljon asiallisemmassa muodossa...

Kahella kympillä vuodessa saa niin paljon muutakin hyvää, ettei se liian suuri sijoitus ole kenellekään.

Yhdistyksen toiminta, ja esimerkiksi nämä sivutkaan ei ihan ilmaista ole. Ei haittaisi lainkaan kunnon päivitys itse pääsivuille, ja koko foorumin sulkeminen ennen jäsenmaksun suorittamista.


Itsekin kannatan täysin tuota suljettua foorumia. Foorumi näkyy vain jäsenmaksun suorittaneille.
Ei siitä haittaakaan ole ja saa tälläiset hula hula kirjoittelut pois.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

u11 SGL

no joo, ihan asiaa. Nyt kun tarkemmin miettii(tosin asiaa auttoi toi vietien luku  ::)   )

Ei ollut tarkoitus tehdä tuosta "hula hula"viestiä..
Ihmettelin vain asiaa..
Itse omistan satunnaisen määrän eri harrastepelejä, siitä tämä ihmetys..

"hula hula" viesteistä olen samaa mieltä..ketuttaa ne itseäkin jossa kysytään puuta heinää mutta kun saa kasan vastauksia niin sitten ei vaivauduta edes kertomaan että miten kävi   :-?


OH2KV

#5
Jäsenpuolella on samat aiheet, kuin yleiselläkin, jaoteltuna pienempiin osa-alueisiin, esim tekniikan osalta. On sähköt, alusta, jousitus, moottori, entisöinti ja esim jarrut omissa osioissaan.
Auttaa lähinnä sinua päättämään, mitä haluat lukea.
Tuolla pieni kuvakaappaus foorumin sisällöstä jäsenille, en PC-vammaisena saanut näkymään enempää.
http://i7.photobucket.com/albums/y287/OH2KV/NCFkuvakaappaus2.jpg
Ja tuolla yleisen puolen "viivan yllä" on kuva koko jäsenfoorumista, mutta se on vuodelta vanha, sisältö on muuttunut tuon julkaisun jälkeen.

Mutta on jäsenpuolella muutakin. Pieni osa-alue on varattu säästä tai Taunuksen takaspoilerista höpisemiseen. Kuka tahtookaan, minä luen ja kirjoittelen sinnekin.
Jäsenlehti kolahtaa postiluukkuun pari kertaa vuodessa.
Joskus jaossa on ihan ilmaisia osia, tai ainakin tarvikkeita. Joskus pääsee tutustumaan maahantuojan toimintaan ja suunnitelmiin.
Tiivistettynä neljään sanaan:
Päivääkään en ole katunut.

En jättäisi pois yleistäkään osiota, kuka sitten tänne enää löytää? ja kun me kaikki jäsenet kuollaan, mitä sitten tapahtuu?
No, joku on perustanut uuden foorumin vaikka Nissan Tiida/Juke Fan Club-forumin nimeltään.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

VHi

Vaikka julkisen puolen jutun taso on välillä mitä on (ihan kuin oman jutun tasossakaan olisi kehumista) niin silti, kyllä tuo julkinen puoli on ihan hyvä asia. Minäkin olin ensin siellä, ja sitten liityin jäseneksi, juurikin tämän foorumin takia, vaikka se lehtikin on kyllä tosi jees :)
K10 1.0 GL ´85 | Myyty: K11 1.3i GX ´99 | K10 1.2 L ´92

ひゃ く あ hyakuA sataA

Pitäisikö laittaa äänestys suljetusta ja avoimesta alueesta? Itse kannatan täysin suljettua foorumia, 20 eurolla saa halvalla foorumin auki. Onhan Toyota ym kerhot jo tuossa suljetussa foorumissa. Täältä 1 ääni suljetulle foorumille.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

Timppa

itse en kyllä kokonaan suljettua foorumia kannattas nykynen minusta hyvä :)

ps.hakukoneella tämän foorumin aikoinaan löytäny..
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Tare

Lainaaitse en kyllä kokonaan suljettua foorumia kannattas nykynen minusta hyvä :)

ps.hakukoneella tämän foorumin aikoinaan löytäny..

Olen Timpan kanssa samoilla linjoilla, myös hakukoneella kerhon sivut löytäneenä. 

Ja kuka meidät sitten löytää, jos suljemme senkin oven. :-?
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

cedricfan

Korjauksena Fintoysin forumi ei ole kokonaan suljettu, vaan melkoisen samankaltaisella jaolla kuin meillä.
Ja Tarea, VHi'tä sekä Timppaa kompaten, yleinen puoli on oltava.
Kiitos OH2KV hyvästä kiteytyksestä jäsenyyden eduista.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ILVES-Joe

Nykyinen käytäntö on hyvä avoimuuden suhteen
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

d_masa

Alkuperäiseen viestiin vastaisin, että tämä on Nissan-kerhon foorumi jäsenille ja joka kaiken järjen mukaan myös maksetaan jäsenmaksuilla. Siten kaikille näkyvä osio foorumista on tavallaan kädenojennus satunnaiselle nettiä selaavalle Nissankuskille.
120Y B210 sedan

Tearcandy

Mie oon tän suhteen vähän "myöhässä", mutta joo, itsekin aloittelin julkista lueskella ja siellä kirjoitella, ja satunnaisesti silloisen miehen kautta pääsin kurkkimaan jäsen-puolta. Eipä siinä kauaa mennyt kun kaipasi sitten sen verran enemmän apua noitten autojen kanssa, että kannatti maksaa jäsenmaksu.. Halvempi ja kattavampi ratkaisu kuin pelkän huolto-ohjekirjan ostaminen. Foorumin arkisto kaikkine ihmeellisine ongelmineen on oikeasti kulta-aarre varsinkin tämmöiselle vähemmän autoista luonnostaan oivaltavalle kakaralle. Monet ongelmat on ratkaistu meilläkin sillä että on funtsittu että "heii.. Jossain kohtaa foorumia olikin se juttu..." ja sitten vaan selailemaan.
Eli ainoa netin vertaistukiryhmä jota ongelmissani käytän, on tämä  ;D

mikan

Nyt kävi niin, että maksulappu oli unohtunut lehden väliin ja jäänyt maksamatta.  :(
Oikeudet foorumille lähti ja nyt sitten pitää odotella, että maksu menee perille ja saa oikeudet takaisin.
Fiksumpaa olis lähettää maksumuistutus ja jos ei hoida asiaan vaikka viikkoon, niin sitten vasta oikeudet pois.

t. Mika, ncf-riippuvainen
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

BA

#15
LainaaKerholehden #16 välissä on jäsenmaksulaput tälle vuodelle, eräpäivä 14 vrk saapumisesta. Mikäli jäsenmaksua ei ole kirjautunut kerhon tilille 18.03 mennessä niin maksun maksamatta jättäneille lähtee maksumuistutukset ja jäsenoikeudet poistuu foorumilta. Poistettuja jäsenoikeuksia palautetaan sitä mukaa kun suorituksia on kirjautunut tilille ja niistä on tieto välittynyt allekirjoittaneelle.

Eli täsmälleen sama käytäntö kuin aikaisempinakin vuosina.

Jos joku ei jostain syystä ole saanut lehteä Datsunissani #16 tai sen välistä on puuttunut maksulappu tai tarra niin otathan yhteyttä kerhosihteeriin.

Lehti on siis viime vuoden numero 2/2010, joka on toimitettu viime vuonna jäseninä olleille, ei loppuvuodesta 2010 etukäteen jäseniksi vuodelle 2011 liittyneille. Vuoden 2011 lehdet ovat siis vasta työ alla.


Ja vielä tuoreempi tiedote :http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1300580617


Tässä on vuosien varrella pyydetty monen toimesta mm. kuukausia maksuaikaa kun ei tiedä haluaako olla jäsen vai ei, muttei halua oikeuksia menettää. Ei viiden sadan jäsenen kanssa valitettavasti voi enää arpoa jokaiselle erityisehtoja, valitettavasti.


Meidän lasku on kai menny perille kun on oikeudet. :)


Suurempi ongelma on se että ne jotka käyttävät lukemiseen pelkästään "100 viimeistä viestiä" -lukutapaa foorumilla, niiltä menee lähes sataprosenttisella osumatarkkuudella kaikki tiedotteet ohi!  >:(

Daset

LainaaNyt kävi niin, että maksulappu oli unohtunut lehden väliin ja jäänyt maksamatta.  :(
Oikeudet foorumille lähti ja nyt sitten pitää odotella, että maksu menee perille ja saa oikeudet takaisin.
Fiksumpaa olis lähettää maksumuistutus ja jos ei hoida asiaan vaikka viikkoon, niin sitten vasta oikeudet pois.

t. Mika, ncf-riippuvainen

Älä huoli kyllä me pärjätään. Itsekin jo maksoin kyllä  ::)
P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, Y30 Cedric SGL LD28 AT '85, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

cedricfan

Maksumuistutuksia läheteltiin alkuaikoina, ja oli melkoisen iso urakka jo pienelläkin jäsenmäärällä erikseen käsityönä plokkailla. Lisäksi se maksoi postikuluinakin paljon, etenkin kun ne jotka heräsivät karhulla olisivat heränneet muutenkin kun oikeudet poistuu tai koittaa rahansaatipäivä :-/
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

valpas

#18
Lainaa
Suurempi ongelma on se että ne jotka käyttävät lukemiseen pelkästään "100 viimeistä viestiä" -lukutapaa foorumilla, niiltä menee lähes sataprosenttisella osumatarkkuudella kaikki tiedotteet ohi!  >:(
Väärin!

Kun päivittäin seuraa, niin tulee nähtyä kaikki.
Myös ne, joissa ei oikeen ole asiantynkääkään.  ;)
Kai tätä foorumia saa lukea, kuten itse haluaa, eikä siittä saisi terävän päänkään saada mitään ongelmaa aikaiseksi.  >:(

mikan

Lainaa


Ja vielä tuoreempi tiedote :http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1300580617


Tässä on vuosien varrella pyydetty monen toimesta mm. kuukausia maksuaikaa kun ei tiedä haluaako olla jäsen vai ei, muttei halua oikeuksia menettää. Ei viiden sadan jäsenen kanssa valitettavasti voi enää arpoa jokaiselle erityisehtoja, valitettavasti.


Meidän lasku on kai menny perille kun on oikeudet. :)


Suurempi ongelma on se että ne jotka käyttävät lukemiseen pelkästään "100 viimeistä viestiä" -lukutapaa foorumilla, niiltä menee lähes sataprosenttisella osumatarkkuudella kaikki tiedotteet ohi!  >:(

En minä halunnutkaan itselleni mitään erityisehtoja.

Hei, mulla on niin lahopää että vaikka lukisin foorumilta tuollaisen viestin niin en muistaisin olenko maksanut.  :)

Sitäpaitsi Pirkolta tuli tänään maksumuistutus sähköpostilla, joten kävin toki heti hoitamassa maksun.

Tiedä sitten kumpi on työläämpi tapa:

a) suljetaan jäsenosio, lähetetään muistutus meilillä, katsotaan tuleeko maksua ja jos tulee niin avataan jäsenosio.

b) lähetetään muistutus meilillä, katsotaan tuleeko maksua ja jos ei tule niin suljetaan jäsenosio.

Itse siis ehdotin tapaa b nykyisen a:n sijaan.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

mortica

Arvatkaa huviksenne monta kuppia kahvia mulla on mennyt tämän viikonlopun aikana  ;).

Kaikille jäsenmaksunsa maksamatta jättäneille on nyt lähtenyt muistukset sähköpostilla, osa on mennyt perille osa ei. Tässä vaiheessa on hyvä muistuttaa siitä, että yhteystiedot omassa profiilissa kannattaa pitää ajan tasalla.

Nimen/tunnuksen vaihdoista kannattaa myös ilmoitella, jos jäsenrekisterissä olevilla tiedoilla ei pysty selvittämään jäsenoikeuden omaavan henkilöllisyyttä niin saattaa jäsenoikeudet poistua ko. nimimerkiltä, vaikka olisi maksanutkin.

Se miksi jäsenoikeuksien poisto tehdään tässä järjestyksessä on puhtaasti käytännön asioista riippuvainen. Jos viimeinen eräpäivä on esim. 10.3 ja viikkoa ennen sitä lähetettäisiin kaikille muistutus, jotka eivät jäsenmaksuaan ole vielä suorittaneet, muistutuksia pitäisi lähettää noin 2/3 osalle jäsenistöstä. Moni jättää maksun sinne viimeiseen asti...

Viikonlopun aikana jäsenoikeuksia ja maksumuistutuksia lähti noin 140 kpl. Jotkut heräävät vasta sitten kun oikeudet on poistuneet.

Jäsenmaksusta on kyllä toitotettu foorumilla muttei ilmeisesti koskaan tarpeeksi. 100 viimeisen viestin lukijalta tärkeät asiat tuntuu monesti jäävän huomaamatta tai sitten vastaillaan viestiketjussa asioihin joihin on jo vastaus tullut joltain toiselta.
En minä, muut kerhon toimihenkilöt tai NCF ry nimimerkki turhaan niitä tiedotteita tänne foorumille laita ja kaikki tärkeä yleensä löytyy Kerhotoiminta osiosta, ei välttämättä niistä viimeisistä viesteistä...

Mutta se siitä, jokainen lukee foorumia itselleen parhaimmaksi osoittautuneella tavalla.

Aktiivisimpia jäsenmaksujen maksajia näyttää olevan ne joilla ei ole edes tunnuksia foorumille  8-).
410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

mikan

#21
Lainaa
Jos viimeinen eräpäivä on esim. 10.3 ja viikkoa ennen sitä lähetettäisiin kaikille muistutus, jotka eivät jäsenmaksuaan ole vielä suorittaneet, muistutuksia pitäisi lähettää noin 2/3 osalle jäsenistöstä. Moni jättää maksun sinne viimeiseen asti...

Aktiivisimpia jäsenmaksujen maksajia näyttää olevan ne joilla ei ole edes tunnuksia foorumille  8-).

Niin, yleensä kait muistutukset lähetetään vasta eräpäivän jälkeen. Nythän laskussa ei ollut edes eräpäivää merkittynä, joka tietysti mutkistaa asiaa.

Aktiivisesti olen yrittänyt maksaa, ihan kerhon ekasta jäsenmaksusta lähtien (v.2002?).  :)  Nyt vaan sattui pieni moka ja unohtui lehteä lukiessa napata lasku talteen ja laittaa muiden laskujen pinoon.

t. Mika

ps. Ainiin, ne kupit. 9?
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

mortica

Eräpäiväksi laskuun oli merkitty 14 pv saapumisesta syystä, että samoja maksulappuja käytetään kätevästi koko vuoden, kun niitä joutuu tilaamaan isomman satsin kerralla. Ja toisena syynä se, että lehden ilmestyminen jonain tiettynä ajankohtana ei aina ole itsestään selvää.

Sattuuhan näitä unohduksia itse kullekin, se on ihan normaalia. Eiköhän asia korjaannu aika pikaisesti kuitenkin.

410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

BA

Lainaa
ps. Ainiin, ne kupit. 9?


Kahvikuppejako? Voin ottaa mukaan autoon. :)

BA

#24
Lainaa
Väärin!

Kun päivittäin seuraa, niin tulee nähtyä kaikki.
Myös ne, joissa ei oikeen ole asiantynkääkään.  ;)
Kai tätä foorumia saa lukea, kuten itse haluaa, eikä siittä saisi terävän päänkään saada mitään ongelmaa aikaiseksi.  >:(


Pakko tähän on sen verran tarttua että esimerkiksi sunnuntaina 13.3 tuli kolmessa tunnissa melkein 200 viestiä. Paljonko meni ohi?

valpas

Lainaa


Pakko tähän on sen verran tarttua että esimerkiksi sunnuntaina 13.3 tuli kolmessa tunnissa melkein 200 viestiä. Paljonko meni ohi?
Ei yhtään.
100:n viimeisen joukkoon on aina mahtunut viimeinen oma viesti. Eli ei mitään tarvetta muuttaa lukutottumuksia.
On niin nopeaa lukasta, kun ei ole mitään ylimääräisiä välkkymässä, eikä tarvi hyppiä viimeisimpään näkymään.
Ainoastaan sellainen juttu on, kun monet laittaa tekstin sekaan kuva, tms. linkin, niin se ei erotu tekstistä. Vois vaikka alleviivata, jos tarkoittaa sen luettavaksi.
...... Ei helekutti, mitä minä tässä turhia selittelen. Kukin taaplaa tyylillään minun puolestani, eikä saa jäädä "päälle", jos joku tekee toisin, kuin mihin itse on mieltynyt.

EL5

Toi 100 viimeisinta kyllä bugaa ihan huolella (ja onhan foorumi softastakin tullut jo vuosi sitten uudempi versio, tieda sitten auttaisko tuohon).
Itsella tietokone kay hakemassa puolen tunnin valein automaattisesti nuo 100 viimeisinta, ja jonka takia ilmeisesti nayt taalla aina paikalla olevana, joten melkoinen viesti ruuhka saa olla etteiko kaikki mahtuisi siihen 100:n joukkoon. Silti sielta puuttuu viesteja, esim. saattaa nayttaa keskustelusta ekan viestin ja kolmannen muttei toista..

valpas

LainaaToi 100 viimeisinta kyllä bugaa ihan huolella (ja onhan foorumi softastakin tullut jo vuosi sitten uudempi versio, tieda sitten auttaisko tuohon).
Itsella tietokone kay hakemassa puolen tunnin valein automaattisesti nuo 100 viimeisinta, ja jonka takia ilmeisesti nayt taalla aina paikalla olevana, joten melkoinen viesti ruuhka saa olla etteiko kaikki mahtuisi siihen 100:n joukkoon. Silti sielta puuttuu viesteja, esim. saattaa nayttaa keskustelusta ekan viestin ja kolmannen muttei toista..
Sen olen minäkin huomannut, että joitain viestejä ketjuista puuttuu, mutta yleensä ne on tulleet esille sitten seuraavalla kerralla. Tai jos asia on kiinnostanut enempi, niin on tullut pompittua ko. viestiketjussa, kaikkien avatarien, ym. viestiin liittymättömien, näytöltä tilaa vievien juttujen keskellä.  ;)
Ja eihän täällä nyt ihan maailman tärkeimmistä asioista ole ollut juttua, eli muutama viesti sinne, tai tänne.  ;D.
Eihän kaikilla jäsenillä ole netti käytössä.
Joskus sopivaa kohderyhmää lähestytään kirjeellä, tai sähköpostilla.

OH2KV

Mä vallan kauhiasti  ihmettelen, miten yksi 20€ maksu, jolla on joka ikinen vuosi tullut jäsenetuja tai muuta kivaa postiluukusta ihan kohtuullinen määrä, voi olla niin vaikeaa suorittaa suhtkoht ajoissa.
Taisin 9.3 laittaa maksuun, joten viime tippaanhan tuo silti jäi.

Pari viikkoa kun vetää keittolounaan työpäivinä raskaan ruoan sijaan, niin tadaa! Siinäpä se puuttuva 20 € onkin, ja hyvällä säkällä elopainosta kilo tai 2 pois....
(Huumorilla tämä viimeinen..)
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

StanLaurel

Onneks ei voi unohtua toi maksu...
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321