Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

"Päivitä Sessio"-nappi

Aloittaja valpas, kesäkuu 11, 2009, 22:46:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

valpas

Minulla ei tuolla käskyrivillä ole ko nappia.
En myöskään pääse mitään viestiäni muokkaamaan.
Muokkausnapin kohdalla vaan on sellainen punainen ruksi. Jos sitä painaa, niin tulee virheilmoitus, että joku "selittämätön virhe".
Tätä viestiä pystyn näköjään muokkaamaan. Se punainen ruksi esiintyy noiden viimeisien viestien näkymässä.
Viesteissäni on alareunassa Vastaa, ja Lisää suosikkeihin nappien välillä myös punainen ruksi.

ひゃ く あ hyakuA sataA

Mulla ei näy edes koko muokkausnappia. :-/
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

valpas

LainaaMulla ei näy edes koko muokkausnappia. :-/
Se on sitä jyvät, ja akanat  ;D.

ILVES-Joe

Eipä näytä löytyvän minultakaan mutta Firefoxin selaimesta se löytyy jos tarvitsee.
Viestejä pääsee muokkaamaan, omia ja muiden...
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

valpas

LainaaEipä näytä löytyvän minultakaan mutta Firefoxin selaimesta se löytyy jos tarvitsee.
Viestejä pääsee muokkaamaan, omia ja muiden...
Eli omat viestit on aina virheettömiä, ja  valtuuksilla kehuskelua  ;) Olen tässä aikojen kuluessa oppinut lukemaan muutamien viestejä rivien välistä  ;D. (vitsi vitsi).

Siis asiaan. Kyllä tuossa Explorerissakin päivitysnappi on, mutta se ei mielestäni liity tuohon foorumilla olevaan nappiin.
Olishan se hyvä saada tietää, miksi se päivitysnappi ei näy kaikilla jäsenillä. Onhan se jäsenmaksukin kaikille sama.
Vai pitäskö minunkin ruveta ruskeakieliseksi?  8-) ;D.

ILVES-Joe

Reijo, kirjoitan yleensä (99%) siten että kaikki tieto mitä haluan antaa on siten kuin tekstissä, en harrasta rivien väliin kirjoittamista koska sitä ei kaikki sieltä löydä, ohjeeksi että lue tekstit (muidenkin kuin omani) kuten ne ovat kirjoitettu eikä kuten"piru lukee raamattua".
Jos sinne rivien väliin jotain haluan laittaa niin sen saa sitten selville kaikki.
Minun ei tarvitse kehuskella mitään koska valvoja-tieto lukee tunnuksen yhteydessä ja täydellisiä tekstejä ei löydy keltään täällä foorumissa, eikä ollut vitsiä koska haluan vitsailla pääasiassa sille kuuluvassa paikassa.


Sitten asiaa nappulan puuttumisesta.
Koska netti/tietokoneet/ohjelmistot yms. ovat insinöörien, teknikoiden ja muiden korkeasti koulutettujen henkilöiden tekemiä (pääasiassa) niin ne ovat täynnä kaikenlaisia "nörttivirheitä" joita ei olisi jos em. asiat olisi tehty käytännön henkilöiden toimesta joten kaikenlaisten nappuloiden ja tiedostojen häviäminen on normaalia eikä johdu mistään salaliitosta tiettyjä henkilöitä kohtaan.
(tuosta saa lukea tekstiä rivien välissä ja ottaa herneitä nenään haluamansa määrän... ;) ;D )
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

cedricfan

Päivitä näkyy mulla (ei mode) IEssä, motsarellassa ja nokialla jopa Ranskassa. Mutta ilmeisimmin selainjuttu, toisella forumilla katos kaikki IE-käyttäjiltä yhden ainoan muutoksen takia kun taas motsarellalla ei ollut mitään ongelmaa!
Eli Ilves puhuu asiaa, insseistäkin. Mulla on yks alaisena ja pirun hyvä teoreetikko mutta ei mikään käytännön tekijä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA



Tuon laitoin jo aiemminkin.
Jylppy mainitsi tuon nappulan käytöstä ensimmäisenä.

Aina kun avaa internet-yhteyden, vaihtuu koneen IP-osoite. Mulla on omalla koneella automaattinen kirjautuminen foorumille käytössä, ja kun foorumi muistaa vanhan IP:n, se olettaa että olen vaihtanut konetta, vaikka samalla koneen muistista tulee tiedot suoraan kirjautumiseen kun foorumin osoitteen vaan naputtelee osoiteriville.
Eli periaatteessa foorumi menee sekaisin, kun selain kirjautuu suoraan, mutta IP on taas eri kuin ennenkin?
Kuinka metsään meni?

Päivitä sessio-namiska päivittää foorumille taas sen nykyisen IP:n ja samalla avautuu omiin viesteihin poista- ja muokkaa-nappulat.
Tuosta IP-osoitteen vaihtumisesta se herjaa pitkän selostuksen kun tuosta painaa, ja kysyy salasanan. En ole koskaan jaksanut lukea. ;D

Jylppy

Lainaa
Aina kun avaa internet-yhteyden, vaihtuu koneen IP-osoite. Mulla on omalla koneella automaattinen kirjautuminen foorumille käytössä, ja kun foorumi muistaa vanhan IP:n, se olettaa että olen vaihtanut konetta, vaikka samalla koneen muistista tulee tiedot suoraan kirjautumiseen kun foorumin osoitteen vaan naputtelee osoiteriville.
Eli periaatteessa foorumi menee sekaisin, kun selain kirjautuu suoraan, mutta IP on taas eri kuin ennenkin?
Kuinka metsään meni?

Päivitä sessio-namiska päivittää foorumille taas sen nykyisen IP:n ja samalla avautuu omiin viesteihin poista- ja muokkaa-nappulat.
Tuosta IP-osoitteen vaihtumisesta se herjaa pitkän selostuksen kun tuosta painaa, ja kysyy salasanan. En ole koskaan jaksanut lukea. ;D

Kyllä IP pitäisi olla tietyllä koneella käytännössä sama koko ajan - vaikka DHCP olisikin käytössä. Mutta muuten oot kyllä oikeilla jäljillä - IP:n muutos aiheuttaa tuon napin ilmestymisen.

Mulla on semmoinen tilanne, että käytän automaattista kirjautumista sekä työpaikan koneella, ja kotikoneella (joissa luonnollisesti eri IP:t). Tuo "päivitä sessio" -nappi näkyy aina jommassa kummassa koneessa, riippuen siitä kummalla oon sitä viimeksi käyttänyt.

Eli, mun mode- ja muut muokkausoikeudet ovat voimassa vain toisella koneella kerrallaan (vaikka oonkin kirjautuneena molemmilla). Esimerkiksi tällä hetkellä mulla on kaikki oikeudet tällä kotikoneella, ja "päivitä sessio" nappia ei näy (eli oon viimeksi painanut sitä nappia tällä koneella, ja sen IP:llä). Mutta huomenna kun meen duuniin, niin siellä ei oikeuksia ole, ja nappi näkyy. Jos päivitän session duunikoneella, tilanne kääntyy päinvastaiseksi - eli siellä on oikeudet, muttei kotikoneella.

Vähän hankalasti selitetty, toivottavasti joku ymmärsi..
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

BA

#9
Koittakaas muokkausongelmaiset poistaa kaikki evästeet, väliaikaistiedot ym. selaimen muistista ja kirjautukaa uudestaan foorumille.
Joko näkyy muokkausnappula?

Varmistakaa toki ensin että muistatte kaikki tallentamanne salasanat...