Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Foorumin muuttuneet käyttöoikeudet

Aloittaja Uusi Nissanisti, huhtikuu 17, 2007, 23:33:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Uusi Nissanisti

Mihin on kadonnut koko KORJAAMO-MOKKULA?  :-[

edit: muokkasin otsikkoa t:mikko

Spoeghe

#1
Huomaappa yläbannerissa roikkuva "viikko 16 on keväthuoltoviikko", täältä voipi kurkkia mitä NCF ry:n jäsenen etuihin kuuluu foorumilla verrattuna "foorumin käyttäjään".
JPL-710 -73 ((iki?)projekti)
Mazda 6 2.0TD farkku (rouvan käyttis)
Skodillac Fabia RS 1,9TDI -04 (työmatkayksiö)

pikkutyttö

 [smiley=happy.gif]Hyvä ajatus ja toteutus: Mitä selaisin tuolta aiemmin nk. "jäsenluetteloa, niin alkoi jäsenet käydä vähiin ja käyttäjät vallata alaa. Kuka tahansa 'Von Leka' (no, mä vähän dramatisoin) voi rekisteröityä maksamatta penniäkään ja surfailla täällä  mielin määrin. Tavan rivijäsenenä ymmärrän sen, että tämä kun on hyötyä tavoittelematon järjestö(ry), me tarvitaan ne kakskymppiset!!! ! !!  Älkää käyttäjät rutisko, tälleen jo etukäteen sanotttuna.  Netissä on kyllä ilmaisia keskustelufoorumeja ja myös autokerhoja, joista saa ilmaisia neuvoja.  ::)
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

Hanhi

#3
Anteeksi malttamattomuuteni mutta eikö enää normi tallaaja (lue "ei jäsen") pääse kuin tällä hetkellä näkyviin topicceihin käsiksi vai onko huolto vielä keeeesken  :-/
...alkaa kylmä kalkkuna iskeä päälle  ;D
ps. Luin kyllä tuon Spögen linkin ylempää...

mikko1200

Kyllä täältä ilmaisia neuvoja saa edelleenkin. Tuonne "Vierasalueelle" voi vapaasti kirjoittaa myös ne jotka eivät ole NCF ry:n jäseniä. Parhaat herkut on säästetty jäsenille. Näin se oli ennenkin, mutta nyt asiaa on viety pidemmälle. Samalla jäsenille pystyttiin antamaan enemmän toimintoja käyttöön (mm. kuvien liittäminen suoraan viestiin) kun heille on omat alueet. Foorumin olemassaolo maksaa ja ne rahat tulee jäsenmaksuista. Jäsenmaksuille enemmän vastinetta ja toisaalta ilmaiseksi ei tarvi saada ihan niin paljon.
Ei täällä kuitenkaan ylenkatsota ei-jäseniäkään. Vierasalue on ja pysyy auki vastaisuudessakin.
Ihan kaikkista pikkujutuista ei kannata vielä huolestua, säätäminen jatkuu koko viikon 16 eli remontti kesken.  
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

TatXa

Eli on pysyvää huomattavasti rajoittuneempi käyttö. No ei sitten muuta, kuin tavataan tapahtumissa. ;) Foorumilla jaksa sitten pyöriä...

Tonde79

#6
LainaaEli on pysyvää huomattavasti rajoittuneempi käyttö. No ei sitten muuta, kuin tavataan tapahtumissa. ;) Foorumilla jaksa sitten pyöriä...
kukaan ei rajoita vieras-alueen käyttöä ::)
hurjalla 20e sijoituksella saa edelleen vaikka mitä ;)
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

-Vonjake-

#7
Ja tekee hurjat 1.6666€/KK, maksaahan se nettikin jo muutaman kympin. Makuasiahan se on, mutta minusta ei kovin paha hinta NCF-jäsenyydestä ja siitä, että saa vapaasti pyöriä kaikkialla foorumin alueilla. DNSF tosin saattaa Taxtaa vetää puoleensa enemmän, allekirjoituksesta päätellen..  ;)
Finn Datsuns
Paskat 4motion
CfMoto

Nismotin

#8
Vai on tästäkin voorumista tehty yks tojota voorumi nettitaivaaseen lisää  :-/ :-/ Itelleenhän siinä lisää töitä teettää vaan ku joutuu nyt neuvomaan kerhon ulkopuolisille samoja juttuja mitkä löytyis noista "ulkopuolisilta" lukituista topiceista. No eipähän tuo meikäläistä haittaa, onhan noita foorumeita yms. mistä hakea tietoa. :P

T:ex foorumin käyttäjä

Tonde79

LainaaVai on tästäkin voorumista tehty yks tojota voorumi nettitaivaaseen lisää  :-/ :-/ Itelleenhän siinä lisää töitä teettää vaan ku joutuu nyt neuvomaan kerhon ulkopuolisille samoja juttuja mitkä löytyis noista "ulkopuolisilta" lukituista topiceista. No eipähän tuo meikäläistä haittaa, onhan noita foorumeita yms. mistä hakea tietoa. :P

T:ex foorumin käyttäjä
;D ;D ;D
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

Jylppy

Tätä mä en nyt taas ymmärrä ollenkaan.. Jäsenille annetaan lisää etuja, ja ei-jäseniltä niitä karsitaan. Mikä kumma siinä on, ettei sitten voi liittyä jäseneksi, jolloin kaikki osastot näkyy ja enemmänkin. Onko se 20€/vuosi tosiaan niin suuri summa? -Kuten tuossa jo on mainittukin, että maksaa se näiden sivujen ylläpitokin. Kuitenkin osa osastoista on vielä tosiaan vapaassa käytössä pelkkää foorumille rekisteröitymistä vastaan.

Ja voin varmuudella kertoa, ettei suomesta ainakaan löydy toista foorumia, josta löytyis vanhemmista Datsuneista yhtä paljon tietoa kun täältä.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

max

just maksoin jäsen maksun,Ollu toi lappu kauan jo tuossa mut saanu maksetuksi,ei tuo paljon ole jos vertaa esim:nettiliittymään joka maksaa joka kuukausi 51 euroa.......

team_apina

tässä ootellaan että rupees näkyyn kaikki alueet mullakin....

;)

ひゃ く あ hyakuA sataA

LainaaEli on pysyvää huomattavasti rajoittuneempi käyttö. No ei sitten muuta, kuin tavataan tapahtumissa. ;) Foorumilla jaksa sitten pyöriä...
Kaatuuko sun budjettisi 20:een euroon?
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

ひゃ く あ hyakuA sataA

LainaaTätä mä en nyt taas ymmärrä ollenkaan.. Jäsenille annetaan lisää etuja, ja ei-jäseniltä niitä karsitaan. Mikä kumma siinä on, ettei sitten voi liittyä jäseneksi, jolloin kaikki osastot näkyy ja enemmänkin. Onko se 20€/vuosi tosiaan niin suuri summa? -Kuten tuossa jo on mainittukin, että maksaa se näiden sivujen ylläpitokin. Kuitenkin osa osastoista on vielä tosiaan vapaassa käytössä pelkkää foorumille rekisteröitymistä vastaan.

Ja voin varmuudella kertoa, ettei suomesta ainakaan löydy toista foorumia, josta löytyis vanhemmista Datsuneista yhtä paljon tietoa kun täältä.

Täysin samaa mieltä, jos ei ole varaa 20 euroa uhrata vuodessa datsunien tai Nissanien vuoksi, niin tuskin voi itséään ainakaan kyseisten automerkkien harrastajaksi kutsua.
Mielestäni mikäli joku automerkki kiinnostaa harrastajaa tai on vannoutunut fani, niin sehän on jo perusedellytys harrastukseen, että liitytään kyseistä merkkiä vaalivaan merkkikerhoon.
8-)
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

Uusi Nissanisti

Tuo "korjaamo" on oikeastaan, siis oli, ainoa järkevä ja kiinnostava mokkula tällä foorumilla!  :-[
En ole niin himonissanisti että ainakaan heti liittyisin kun ei ole muidenkaan puolueiden jäsenkirjoja!  8-)

alfadatsun

LainaaTuo "korjaamo" on oikeastaan, siis oli, ainoa järkevä ja kiinnostava mokkula tällä foorumilla!  :-[
En ole niin himonissanisti että ainakaan heti liittyisin kun ei ole muidenkaan puolueiden jäsenkirjoja!  8-)
Tuossa tuli tutkailtua uuden Nissanistin profiilia,,,,
178viestiä ja aloittanut mukana pyörimisen 208päivää aiemmin ::)
Ei kai avioliittoonkaan noin pitkää harkinta-aikaa tarvitse ;)
Oikeasti,vaikka tuo korjaamopuoli olisi se ainut kiinnostavajuttu täällä minkä automerkin maksullinen huoltoneuvoja antaa yhtä pienellä rahalla vastaavan määrän tietoa kuin NCF 8-)

J-M_Kujala

no meikä kannattaa ainakin tota 20 euron maksua , sillä saa jäsenet paljon hyvää aikaan jos oikein käyttää . itse en aio liittyä ,  :D juu ja oikeastaan korjaamoa vain selasin minäkin , nissanikin löytyy taloudesta mut se ei oo intohimo  :P

cedricfan

Kuten jo sanottiin, ei tämäkään forum ole ilmainen NCF'lle. Eli forumin kulut on maksettava, ja ne maksetaan jäsenmaksuilla. On siis hyvin luonnollista että ne jotka kantavat kortensa kekoon maksamalla tätä myös saavat enemmän vastinetta. Mutta verrattuna nettiyhteyden, bensan tai vaikkapa kesässä kulutetun kaljan hintaan ei 20e ole iso sijoitus.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

pikkutyttö

Lainaajust maksoin jäsen maksun,Ollu toi lappu kauan jo tuossa mut saanu maksetuksi,ei tuo paljon ole jos vertaa esim:nettiliittymään joka maksaa joka kuukausi 51 euroa.......

;D OIKEA alan harrastaja ;D
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

pikkutyttö

Lainaano meikä kannattaa ainakin tota 20 euron maksua , sillä saa jäsenet paljon hyvää aikaan jos oikein käyttää . itse en aio liittyä ,  :D juu ja oikeastaan korjaamoa vain selasin minäkin , nissanikin löytyy taloudesta mut se ei oo intohimo  :P


:) Huom. Tässäpä rehti suomalainen miäs, sanoopi suoraan, miten asiat on, eikä suutu, kun ei pääse ilmaiseksi korjaamoon. KIITOS!
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

TatXa

LainaaJa tekee hurjat 1.6666€/KK, maksaahan se nettikin jo muutaman kympin. Makuasiahan se on, mutta minusta ei kovin paha hinta NCF-jäsenyydestä ja siitä, että saa vapaasti pyöriä kaikkialla foorumin alueilla. DNSF tosin saattaa Taxtaa vetää puoleensa enemmän, allekirjoituksesta päätellen..  ;)

Juu dnsf:llä tulee pyörittyä. Niin kauan tullut täällä pyörittyä enkä vieläkään ole keksinyt miksi pitäisi liittyä niin en pelkästä foorumista viitsi maksaa... ::)

Arvasin kyllä, että tulee kauhea poru tuosta edellisestä kommentistani. ;) Ymmärrän kyllä hyvin, että jäsenille halutaan antaa enemmän vastinetta rahoille. Tekee kyllä kerhosta vaikeammin lähestyttävän.  :-/

Tonde79

Lainaa

Juu dnsf:llä tulee pyörittyä. Tekee kyllä kerhosta vaikeammin lähestyttävän.  :-/
No kyllä se dnsf:kin on vaikea lähestyttävä ku pitää omistaa määrätyn lainen auto...
vaikka itellä onkin pihassa Turboluupää(urheiluauto ;D) jolla saisin kerhoon pääsykriteerin täyteen niin enpä oo aikonu liittyä ;)
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

Laffi

Lainaa

Juu dnsf:llä tulee pyörittyä. Niin kauan tullut täällä pyörittyä enkä vieläkään ole keksinyt miksi pitäisi liittyä niin en pelkästä foorumista viitsi maksaa... ::)


Jäsenmaksu maksaa kahvikupillisen verran kuukaudessa. Itse ainakin teen huomattavasti isompiakin ostoksia vähäisemmällä harkinnalla. Ja varmasti rahat saa turhempaankin (kuten kahvi) tuhlattua kuin harrastustoiminnan tukemiseen.

mikko1200

Mikään ei estä ketään kirjoittamasta Vierasalueelle "Datsun-Nissan-PMC" otsikon alle vaikka niitä samoja juttuja kuin ennen kirjoitti "Korjaamo"-palstalle tai melkein mille vaan palstalle. Kaikki käy kunhan pysytään aiheessa. Osto- ja myynti-ilmoitukset omien otsikoidensa alle ja tapahtumille on omansa. Tapahtumat on tarkoituksella kaikkien nähtävillä jotta kiinnostuneet osaavat tulla paikalle, ovat sitten NCF ry:n jäseniä tai ei. Tarkoitus ei ole edelleenkään millään tapaa aliarvioida tai väheksyä yhdistyksen ulkopuolisia harrastajia.
Jäsenmaksuilla pidetään pyörät pyörimässä joten jäsenmaksulle pitää olla jotain vastinettakin. Tämä foorumi on vain yksi osa NCF:n toimintaa, NCF ry ei ole mikään pelkästään netissä toimiva merkkikerho. Toki on ymmärretty, että 2000-luvulla netti näyttelee monen mielessä varsin tärkeää osaa ja siksi foorumin hyötysuhdetta jäsenmaksuun nähden parannettiin.
Yksi syy jäsenille tarkoitettujen alueiden poistamiseen julkisesta jakelusta oli se, että foorumille kerääntyi yhä enemmän ei-mua-tää-nyt-juurikaan-kiinnosta-mutta-voihan-sitä-tännekin-kirjoitella-jotain-kun-ei-muutakaan-tekemistä-ole porukkaa. Viestejä tuli paljon mutta varsinainen asiasisältö jäi köyhäksi. Tämä ei miellyttänyt niitä joille Nissan Motor Companyn tuotteet ovat enemmän kuin vaan autoja (eli juuri niitä henkilöitä joita varten NCF ry on olemassa). Maksavat jäsenet alkoivat vähentyä foorumilta ja ne jotka ovat tottuneet saamaan netistä kaiken ilmaiseksi ja ekana, valtasivat alaa. Oli aika tehdä jotain koska homma tuntui kääntyvän päälaelleen. Lisäksi yhdistys pystyy nyt helpommin esittämään pelkästään jäsenille kuuluvia asioita foorumilla. Samoin muutos helpottaa pelkästään jäsenistölle tarkoitetun materiaalin jakelua internetin välityksellä. Internet on kuitenkin oikein käytettynä erittäin hyvä media tämäntyyppisen toiminnan käyttöön.
Jos foorumin muutos ei miellytä etkä tunne enää voivasi kirjoitella tänne, internetistä löytyy varmasti joku paremmin tarkoituksiisi ja mieltymyksiisi sopiva foorumi. Itse tulkitsen asian niin, että tälle foorumille on selvä tilaus ja tätä on ainakin tähän asti pidetty hyvänä ja hyödyllisenä. Ei kai alueiden väheneminen muuten haittaisi?

Tämä ei ole suora vastaus kenenkään kirjoitukseen vaan allekirjoittaneen omin sanoin esitetty tiivistelmä siitä mikä johti tähän muutokseen ja mitä se tarkoittaa käytännössä.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

GynZi

Tossa pöydällä vieläki tammikuussa erääntyneitäkin laskuja, ei oo köyhän elämä helppoa ei.. Tiedän ainakin minkä laskun siirtää pois pinon päältä vaikka alimmaiseks, periaatteesta taitaa nyt jäädä maksamatta kun näyttää menneen näinkin pakkopullaks.. katotaan sitten ens vuoden puolella uudestaan  :-X

mikko1200

Nyt kun ei saa enää kaikkea ilmaiseksi niin ei kannata maksaakaan. Mutta kun olis saanut ilmaiseksikin niin silloin olisi voinut maksaakin? That´s highly illogical, captain.
Sinällään turha vääntää koko asiasta. Foorumilla on nyt uudet kuviot ja niin se vaan on tästä eteenpäin. Loppujen lopuksi, foorumi on niputettu "foorumin käyttäjän" näkökulmasta kompaktimpaan kokoon mutta mitä lopulta on otettu pois? Varsinkin kun muistetaan että huolto-/korjausohjeita voi edelleen kysellä "Vierasalueella" vaikka otsikko onkin nyt "Datsun-Nissan-PMC" ja pitää sisällään muitakin aiheita.
Jos ilkeitä olisi haluttu olla, ei näkyisi enää mitään alueita. Jos oikein fiksuja olisi oltu jo aikanaan, olisi käyttöä rajattu alusta asti.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

Wiro73

Ilmaisia remonttivinkkejä saa edelleen Nissaneihin antaa ja ottaa motonetin palstalla

http://www.motonet.fi/phpBB2/viewforum.php?f=24

Ymmärrän että maksaa, mutta moni foorumi on tälläset vuotuiset pikkukulut, kuten softan ja servun pystyneet keräämään kolehtina, tässäkään kasitaa kulu paljoakaan, mutta pitäkää tunkkinne  :-X

GynZi

LainaaNyt kun ei saa enää kaikkea ilmaiseksi niin ei kannata maksaakaan. Mutta kun olis saanut ilmaiseksikin niin silloin olisi voinut maksaakin? That´s highly illogical, captain.
Sinällään turha vääntää koko asiasta. Foorumilla on nyt uudet kuviot ja niin se vaan on tästä eteenpäin. Loppujen lopuksi, foorumi on niputettu "foorumin käyttäjän" näkökulmasta kompaktimpaan kokoon mutta mitä lopulta on otettu pois? Varsinkin kun muistetaan että huolto-/korjausohjeita voi edelleen kysellä "Vierasalueella" vaikka otsikko onkin nyt "Datsun-Nissan-PMC" ja pitää sisällään muitakin aiheita.
Jos ilkeitä olisi haluttu olla, ei näkyisi enää mitään alueita. Jos oikein fiksuja olisi oltu jo aikanaan, olisi käyttöä rajattu alusta asti.

Maksan kun/jos jaksan, lasku vaan siirtyi tärkeysjärjestyksessä pinon alimmaksi.

mikko1200

LainaaIlmaisia remonttivinkkejä saa edelleen Nissaneihin antaa ja ottaa motonetin palstalla

http://www.motonet.fi/phpBB2/viewforum.php?f=24

Myös suomi24.fi tarjoaa paljon eri alueita joissa voi keskustella autoista ja niihin liittyvistä asioista.


LainaaYmmärrän että maksaa, mutta moni foorumi on tälläset vuotuiset pikkukulut, kuten softan ja servun pystyneet keräämään kolehtina, tässäkään kasitaa kulu paljoakaan, mutta pitäkää tunkkinne  :-X

Haluatko tilinumeron niin voit osallistua kolehtiin?


1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510