Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

En pääse tänne Foorumiin!!!

Aloittaja pikkutyttö, maaliskuu 03, 2007, 09:18:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pikkutyttö

Olen kolmena perättäisenä iltana yrittänyt noin 18:sta aikaan päästä tänne. Ei onnistu, kone lataa liian kauan, ts. etsii verkkoyhteyttä. Onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa?
Näin aamuisin ei mitään ongelmia, ainostaan iltaisin... :-?
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

team_apina


PeteZX

Ihan toiminut OK. Mulla oli vastaavaa vaivaa n. vuosi sitten, niinkin iso vika kuin rikkinäinen modeemi.
Datsun 280ZX -82 (harraste)
Volvo 740 2.3 farkku -89 (ikiliikkuja)
Tunturi-polkupyörä (se käyttis)
http://s1304.beta.photobucket.com/user/PeteZX/library/#/user/PeteZX/library/?&_suid=1352568211321049

pikkutyttö

LainaaIhan toiminut OK. Mulla oli vastaavaa vaivaa n. vuosi sitten, niinkin iso vika kuin rikkinäinen modeemi.



:oKyllä tää mun kone muuten toimii suht ok...olisiko tiettyinä aikana niin paljon käyttäjiä, etten siksi pääse foorumiin?  :-/
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

sanifani

Lainaa



:oKyllä tää mun kone muuten toimii suht ok...olisiko tiettyinä aikana niin paljon käyttäjiä, etten siksi pääse foorumiin?  :-/

Onko sulla laajakaista vai lankapuhelinliittymä + modeemi?

Jos lankapuhelinliittymällä otat yhteyksiä, niin uskon että yllä oleva teoriasi pitää paikkansa.

Itekin laitoin vasta viime syyskuussa laajakaistan ja sanoin samalla lankapuhelinliittymän irti. Aikaisemmin saattoi olla, ettei päässyt aina joillekin sivuille vaikka halusi. Ja pankin ja Veikkauksen sivuista piti valita tekstiversiot, kun sivut olivat niin "raskaat", että oli tosihidasta käyttää.

Nyt normaalikäytössä (kun ei mitään isompia tiedostoja lataile) ei juuri 1 M laajakaistalla huomaa eroa työpaikan kiinteään yhteyteen verrattuna.

jake666

kyllä itse uskoisin että käyttäjämäärä vaikuttaa vaikka olisikin laajakaista. emäntä kiroaa ht-nettiä koska ei illalla kävijämäärän vuoksi suostu joko lataan ollenkaan sivuja tai sitten toooooosi hitaasti. ja meganen kaista löytyy täältäkin 8-)

sanifani

#6
Lainaakyllä itse uskoisin että käyttäjämäärä vaikuttaa vaikka olisikin laajakaista.

Jossakinhan se "pullonkaula" tulee tietysti vastaan  :D

Lankapuhelimella + modeemilla se tuli vaan vastaan jo aiemmin. Ja jos isoja tiedostoja lataa (tai pelaa verkossa), niin 1M ei sitten enää riitäkään.

Ei muuten oo enää lankapuhelinta + modeemia ikävä  ;D ;D

jake666

Lainaa

Jossakinhan se "pullonkaula" tulee tietysti vastaan  :D

Lankapuhelimella + modeemilla se tuli vaan vastaan jo aiemmin. Ja jos isoja tiedostoja lataa (tai pelaa verkossa), niin 1M ei sitten enää riitäkään.

Ei muuten oo enää lankapuhelinta + modeemia ikävä  ;D ;D

joo 1 megalla pärjää muuten ihan ok mutta jos pelejä meinaa alkaa pelaamaan niin kannattaa suosiolla hommata ainakin 2M liittymä.
se modeemin valintaääni jotenkin aina sorvasi korvaa kun se alkoi ottamaan yhteyttä 8-) vaikka saihan sen kuitenkin hiljennettyä valikosta.. ;)

Spoeghe

#8
Lainaa

joo 1 megalla pärjää muuten ihan ok mutta jos pelejä meinaa alkaa pelaamaan niin kannattaa suosiolla hommata ainakin 2M liittymä.
se modeemin valintaääni jotenkin aina sorvasi korvaa kun se alkoi ottamaan yhteyttä 8-) vaikka saihan sen kuitenkin hiljennettyä valikosta.. ;)

Nojaa, harva peli niin paljoa roinaa siirtää, että pelkästään pelaillessa yli megan kaistaa tarvisi, oheistoiminnot sitten erikseen. Ennemminkin etsiä alueen matalaviiveisin palveluntarjoaja.


Edit: Niin, ei mulla ainakaan ole tänne pääsyssä häikkää ollut, tosin viime viikolla paljoa kerinnyt yrittääkään...
JPL-710 -73 ((iki?)projekti)
Mazda 6 2.0TD farkku (rouvan käyttis)
Skodillac Fabia RS 1,9TDI -04 (työmatkayksiö)

Mies

Kyllä tää foorumi megasella mulla välillä aavistuksen tökkii...tosin kaikenlaista sälää pyörii taustalla torrentti yms.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

pikkutyttö

 :)Tää meidän kone on modeemi +puhelinyhteys ja tää kun on ilmainen, koska asun VTS:n asunnossa,  (suomennos muille: Tampereen Vuokratalosäätiö) Ja kyseinen vuokranantaja tarjoaa tän yhteyden. :P Oon kyllä toisinaan kun oikein tökkii, niin ajatellut maksullista yhteyttä! ;D
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

take

Ootte te sitte kans. Noin keskustassa asutte että megan kaistan saa ja silti ei riitä. Tänne korpeen ei saa kuin 512 yhteyden ja kyllä joskus tökkii vaikkei mitään pyöri taustalla. Ja se 512 kt/s näyttää olevan samanlainen mainosluku kuin N13 sunnyn 5,7l/100km kulutus. ;D Todellinen siirtonopeus näkyy jäävän sinne 40-50kt/s kun latailee jotain. Oikeen tuurilla aamuyöllä voi siirtonopeus lähennellä jopa 60kt/s. Onneks ei tarvi sentään vanhalla 56k modeemilla sentään leikkiä enää. Tommosen yhteyden kun sais kun esim. AMK:lla on se yhteys. Vauhtia piisaa vähän eri tavalla. :)

Jyan

LainaaOotte te sitte kans. Noin keskustassa asutte että megan kaistan saa ja silti ei riitä. Tänne korpeen ei saa kuin 512 yhteyden ja kyllä joskus tökkii vaikkei mitään pyöri taustalla. Ja se 512 kt/s näyttää olevan samanlainen mainosluku kuin N13 sunnyn 5,7l/100km kulutus. ;D Todellinen siirtonopeus näkyy jäävän sinne 40-50kt/s kun latailee jotain.

tuo 50kt/s on ihan normaali nopeus 512:lle. Meillä 768:n yhteys ja maksimini latausnopeus menee jossain 80-90kt/s. Normaalisti 80kt/S

Jylppy

#13
LainaaJa se 512 kt/s näyttää olevan samanlainen mainosluku kuin N13 sunnyn 5,7l/100km kulutus. ;D Todellinen siirtonopeus näkyy jäävän sinne 40-50kt/s kun latailee jotain. Oikeen tuurilla aamuyöllä voi siirtonopeus lähennellä jopa 60kt/s.

Eikös nuo liittymien nopeudet ilmoiteta kbit/s? -Ja tuo mitattu nopeus on kt/s? -Kaksi eri yksikköä.

1 tavu = 8 bittiä.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

BA

Lainaa:)Tää meidän kone on modeemi +puhelinyhteys ja tää kun on ilmainen, koska asun VTS:n asunnossa,  (suomennos muille: Tampereen Vuokratalosäätiö) Ja kyseinen vuokranantaja tarjoaa tän yhteyden. :P Oon kyllä toisinaan kun oikein tökkii, niin ajatellut maksullista yhteyttä! ;D


Kokemusta on samasta systeemistä, kuukauden jälkeen otin oman maksullisen nettiliittymän kun koskaan ei meinannut toimia.

take

Lainaa

Eikös nuo liittymien nopeudet ilmoiteta kbit/s? -Ja tuo mitattu nopeus on kt/s? -Kaksi eri yksikköä.

1 tavu = 8 bittiä.
Aivan. Tuossa menee aina sekasin. Ei ollu eka kerta. No kerrotaan tähänastinen ennätys 61kt/s 8:lla = 488kbit/s. Se tavallinen 45*8=280kbit/s. Melkein puoleen jää ilmoitetusta silti.

Spoeghe

Lainaa

tuo 50kt/s on ihan normaali nopeus 512:lle. Meillä 768:n yhteys ja maksimini latausnopeus menee jossain 80-90kt/s. Normaalisti 80kt/S

Täyttä kaistaahan teillä siis liittymät toimii, tosiaan 1 tavu = 8 bittiä, siihen vielä päälle ns. "overhead"-liikenne, jolloin liittymän markkinanopeuden saa jakaa raakasti 10:llä jos haluaa todellisen maksimisiirtonopeuden kilotavua/sekunti.
JPL-710 -73 ((iki?)projekti)
Mazda 6 2.0TD farkku (rouvan käyttis)
Skodillac Fabia RS 1,9TDI -04 (työmatkayksiö)