Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Sunny N13 1.6 vm-88-89

Aloittaja Henri95, lokakuu 24, 2019, 09:42:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Henri95

Kyseessä nissan sunny glx 1.6 kaasari, sellasta häikkää että nousee kylmänä
ja vähän lämpimänä kierrokset aika korkeelle tyhjäkäynnillä johtuisko sähköryypystä? Ja toinen vähän kiusallisempi, kuumalla koneella ajaessa kun kiijdyttää ja vaihdetta vaihtaessa painaa kytkintä jää kierrokset leijaamaan johonkin 2500-2800 alueelle ennen kun laskevat, joten saa vaihtaessa odotella kierrosten laskua ettei aina paukauta vetareita vastaan korkeilla kierroksilla. Onko muilla ollu vastaavaa? Jos jotain ehdotuksia, kiitos valmiiksi  :)

mies51

Mulla oli Sunny N14 1.4 sähkökaasarilla eli GA14DS. Kaasutin ilmeisesti muuten samanlainen, mutta kaasuttimessa KATin tarvitsema polttoaineensäätö-sähköventtiili.
Kylmänä ihmettelin uudesta asti, miksi sähköinen ryyppy teki sen, että käynnistyksen jälkeen ikkunoita raaputtaessa kierrokset nousivat tosi korkeaksi (ei kierroslukumittaria). Lämmettyään kierrokset kyllä tottelivat kaasupoljinta 270tkm ajan, paitsi alipaineletkuvuotojen aikana.
Kaasutin-N13 ja -N14 malleista tulee mieleen 4 polttoainepuolen vikaa:
- Polttoainepumppu. Noissa se on mekaaninen ja erittäin varma. Ei vikaa, kun käynistyy heti.
- Alipaineletkut. Jokaisen letkun on oltava tiivis. Jos yhdenkin pää halki, sotkee käynnin. Kaasuttimen toisiokurkkukin toimii alipaineella. Vois olla myös joku alipaine tukos letkustossa, kun kierrokset laskee hitaasti. Vai miksi ei päästä kaasuläppää palautumaan.
- Rikastin eli ryyppy. Sähkövastus lämmittää ryypyn pois päältä. Toimiiko se? Tai joku mekaniikkavika ryypyssä, ettei palauta kunnolla.
- Joku mekaaninen vika kaasuttimen vivustossa jarruttaa nopeaa toimintaa.


Henri95

Kiitos vastauksesta! lähden selvittämään näitä vaihtoehtoja. Alipaineletkuja jo pari uusinkin tossa aiemmin ku oli vähä haperia muutama.

Nippo

Voitele pakkasen kestävällä öljyllä kaikki liikkuvat osat kaasuttimen ja sähköimukotelon välillä. Kuivuvat ja takertelevat ajanoloon.