Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Mitä öljyä Primera QG18DE moottoriin ja paljonko

Aloittaja Volvomania, lokakuu 13, 2019, 18:27:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Volvomania

Moro,
Laskin justiinsa öljyt ulos vaimokkeen 1.8 vm -2005 Primerasta. Suodatin oli jo hankittuna ja katsoin öljypurkkeja, niin Shell Ultra 5w-40 purkki löytyy hyllystä. Siinä on specsit A4/B4.
Ohjekirja sanoo, että 5W-30 olisi sopivampaa ja luokitus ACEA B3 tai B4. API SG, SH tai SJ. Öljynmäärä suodattimen kanssa 2,7litraa (??!!)
Olis tarkoitus aamulla käydä hakemassa öljyt, tai laittaa Sheliä.  Mitä öljyä suosittelette / olette käyttäneet ? 
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

Desperate child

Minä laittaisin varmaankin tuota Shelliä, muistelisin että Shell Helix Ultra 5w40 oli merkkiliikkeenkin huollon öljyhanassa aikana jolloin primerat oli uusia.

Tuolta Teboilin öljyohjeistuksesta lainattua mikä oli tuonne toiseen öljytopicciin linkattu: "A3/B3: Kevyen kaluston bensiini- ja dieselmoottoreihin suunniteltuja öljyjä moottorivalmistajien pidennetyille öljynvaihtoväleille.
A3/B4: A3/B3 -luokkaa vastaavia, mutta lisätty vaatimuksia suoraruiskutusdieselmoottoreille. Voidaan käyttää ajoneuvoissa, joissa vaatimus A3/B3."
Eli siltä pohjalta se Ultra olis sopivaa.

Omaan 2 litraseen (tosin eri moottoriperhettähän se on, QR20DE) oon pääsääntöisesti laittanut Mobilin Peak Lifea oliko se nyt 5W50 sitten viskositeetiltaan, 15tkm vaihtovälillä joutuu yleensä kerran lisäämään. Ainakin itse oon uskotellu itelleni että se on sopivaa.

Ja joo taisi olla sen 2,7 litraa QG koneen öljytilavuus..

Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

mertsi1

On ihan samaa minkä sorttista öljyä vanhaan moottoriin kaataa, kunhan se on 5W. Taatusti on parempaa kuin vanha eikä varmasti hajoa kone ainakaan sen takia.

Volvomania

Shellin 5w-40 ultraa on nyt laitettu ja määrä reilut 2,7litraa. Vielä ainakin käy ja kukkuu..
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.