Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Qashqai 1. 6 öljynkulutus

Aloittaja Murray, lokakuu 01, 2019, 14:46:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cedricfan

Sulla ei taida olla hajuakaan siitäkään, mitä tuo MR16DTT tai HR12 tarkoitaa?
MR16DTT oli Qashqai-J11 moottori: 1,6 mutta turbolla. Sitä ei ollut J10-kopassa, ja J11 koppaankin se tuli myöhemmin kuin 2013, eli 2014. Ei yhtäläisyyttä HR16DE-moottoriin. HR12 saat itse selvittää, multa loppui juuri rautalanka.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Volvomania

Mulla oli aikoinaan yhden miehen toimisto Pitäjänmäellä. Viereisessä huonessa oli nippu Venäläisiä, joilla oli kuulemma jokin ihmeaine. Olivat louhineet sitä jostakin Uralin takaa ja siitä sai aikaiseksi sellaista tuotetta, joka korjasi väljät moottorit uuden veroisiksi.
Myöhemmin sitä, tai vastaavaa olisi myyty kalliilla ja kovin ylistyssanoin. Tätä mömmöä ovat kaataneet loppuunajettuihin moottoreihinsa ja moottori on alkanut pörisemään sen jälkeen kuin uusi.
Motonetkin kuulemma myy tällaista tuotetta. Itse olen tyytynyt vain lisäämään öljyä, köyhä kun olen ja vielä sen verran luonnevikainen, enkä usko tällaisiin ihmeaineisiin. 
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: Volvomania - lokakuu 11, 2019, 18:06:37
Mulla oli aikoinaan yhden miehen toimisto Pitäjänmäellä. Viereisessä huonessa oli nippu Venäläisiä, joilla oli kuulemma jokin ihmeaine. Olivat louhineet sitä jostakin Uralin takaa ja siitä sai aikaiseksi sellaista tuotetta, joka korjasi väljät moottorit uuden veroisiksi.
Myöhemmin sitä, tai vastaavaa olisi myyty kalliilla ja kovin ylistyssanoin. Tätä mömmöä ovat kaataneet loppuunajettuihin moottoreihinsa ja moottori on alkanut pörisemään sen jälkeen kuin uusi.
Motonetkin kuulemma myy tällaista tuotetta. Itse olen tyytynyt vain lisäämään öljyä, köyhä kun olen ja vielä sen verran luonnevikainen, enkä usko tällaisiin ihmeaineisiin.

RVS taitaa olla tuotteen nimi ;D
Kokeiltiin pikkuveljen kanssa yhteen E30 koriseen bemariin joka oli varustettu M40 moottorilla joka on tunnettu siitä että se syö nokka-akseleita ja venttiilikoneisto pitää helvetillistä ääntä ehjänäkin.

Lyhyesti sanottuna, jotakin se teki kun ääni vaimeni. En tiedä mitä, mutta kone kuulosti paljon mukavammalta. Enempää kokemuksia ei ole, että tieto toimivuudesta ei ole luotettavaa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

flanders

Eipä tämmönen pula-aikainen kone ole niin nuuka mitä öljyä laittaa, kunhan sitä on riittävästi.

shamrock

saattaa olla pikkasen off-topiccia, mutta cedricfankin muistanee kun tästä on aikanaan sitruunapatongilla väännetty. Kun se uusi öljy ei välttämättä ole sun motille mitenkään parempi. Jos sun kone on suunniteltu aikana joilloin ei edes olut 0w-öljyjä, älä kuvittele että ne tuo siihen mitään parannusta. Ota öljn valinnassa se maalaisjärki käteen. Mitä siihen sun mottiin on tarkoitettu? Ja jos on kilsoja takana, ehkä pikkasen öljynsyöntiä, niin sitten siitä haarukasta ehkä sitä paksumpaa päätä. Muttei ainakaan ohuempaan suuntaan IKINÄ alle valmistajan suositusten, vaikka mainosten mielestä se oiskin niiin tätä päivää.

Vaari 68

oli cedfrican mitä mieltä hyvänsä, laitan edelleen kaskaihin castrol 5w30 edge öljyä. Tosin vihan sinne laittaa muutakin mutta tuolla mennään.Kait se motti on kohta piloilla tuolla huonolla öljyllä.No ei se mitään vaihdetaan kässryä, ei ole tarkoitus minään ikuisuuskamppeena autoja pitää.

Volvomania

Mulla vaimokkeen Primera 1.8 koneessa kului 5w-30 öljyä jonkin verran. Käytin Motonetin Motoxia. Tänä syksynä kun vaihdoin Primeraan öljyt, oli  mulla "hyllyssä" Shellin 5w-40 öljyä ja laitoin sitä. Olin säästänyt sitä mun Volvooni. Vähän harmitti, kun oli kallistakin.
Kuinkas kävikään, nyt on öljy pysyneet sisällä jo reilut 2500km!.  Enää ei harmita, kun ei tarvitse läträtä öljyjen kanssa.   
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

mertsi1

Eri öljymerkkien ja viskositeettien ym. vertaileminen on ihan sama jos alettais vertailemaan uskontoja. :D

cedricfan

Vaatimuksien, luokituksien ja viskositeettien vertailu saattaa maallikolle tuntua uskonnolta, mutta kyllä se on ihan silkkaa tekniikkaa.
Merkit onkin sitten kokonaan toinen asia, niissä sitä uskontoa riittää niin, että naurattaa ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Vaari 68

Minulla on ollut tapana laittaa sitä öljyä mitä ohjekirjassa suositellaan.Keskustelupalstojen öljysuositukset jätän omaan arvoonsa.

mies51

Jännää, ettei keskustelun aloittaja ole kommentoinut mitään. Sensijaan muut ovat käyneet innokasta väittelyä laidasta laitaan.