Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

N16 Etu Pyöränlaakeri

Aloittaja 1make, elokuu 19, 2019, 11:49:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

1make

Olisi tulossa etupyörän laakerin vaihto, oletteko käyttäneet, halvimpia pyöränlaakereita mitä olette löytäneet?, vai onko jotain suosituksia merkistä?, Onko japanparts laakerit ok?, ei ihan halvimmat.

Nugetti

FAG on se oma ykkösvaihtoehto. Mielestäni ajanhukkaa ostaa kympin laakeri ja vaihtaa se parin vuoden päästä uudelleen kun kolmellakympillä saa jo kestävää tavaraa.

Toki voi olla että halpa laakeri kestää sen auton loppuiän mutta pyöränlaakerit tuppaa olemaan sellainen osa joka hajotessaan saattaa aiheuttaa hengenvaaran jos sopivalla tienpätkällä menee palasiksi.

Onhan noita tunnetusti laadukkaampia merkkejä vaikka kuinka. SKF, INA, NTN ym. ym.

1make

No tuo FAG on tarjouksessa, autonvaraosat24.fi:ssä, joten ehkä tuo merkki.

mies51

SKF, INA ja FAG. Niihin minä 38 vuotta koneensuunnittelussa insinööritoimistoissa olleena luotan. Eivät oo pettäneet ikinä.

Chili

Työn osuus on sen verran merkittävä vaihdossa, että panostan aina SKFään materiaaleissa.

StanLaurel

Mä taas luotan enemmän Japanissa valmistettuun japsilaakeriin kuin esim. jossain Romaniassa/Unkarissa ym. tehtyyn SKF:ään.
Kannattaa katella sinne pakkauksen sisälle ostaessa jos mahdollista, aika harvoin löytyy sama merkki laakerista ja paketin päältä.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Nugetti

#6
Lainaus käyttäjältä: StanLaurel - elokuu 24, 2019, 23:14:38
Mä taas luotan enemmän Japanissa valmistettuun japsilaakeriin kuin esim. jossain Romaniassa/Unkarissa ym. tehtyyn SKF:ään.
Kannattaa katella sinne pakkauksen sisälle ostaessa jos mahdollista, aika harvoin löytyy sama merkki laakerista ja paketin päältä.
Joo, meillä töissä Koyo ja NSK / NTN suosiossa. Hyvin pyörii vehkeet.

Harmillisesti pyöränlaakereissa noiden saatavuus on ainakin omiin autoihin ollut kehnonlaista. :-\

mertsi1

totuus kuitenkin on, että se on ihan sama minkä laakerin sinne laittaa KUN se kestää sen 100-150 tuhatta kilometriä. kyseessä ei ole sarkasmi, mutta varmasti jokaisen täytyy ymmärtää mitä tarkoitan.

Jonttula

N16 nissanissa pidemmän vetarin puoleinen vetari on selkeesti kulutuskamaa. Niitä menee kaksi kun toiselta puoleta menee yksi jos sitäkään. Itse ostin halvimman tarvikkeet ja eipä kestänyt ku alle kaks vuotta ja alle 35tkm. Uusi laakeri oli SKF ja se kestikin sen mitä autolla ajoin ennen romutusta..

1make

Nyt on vaihdettu OE laakeri, "jurina" hävisi. Uusi huomio, saman puolen, n2v sitten vaihdettu uusi jousi poikki, onko näissä jotain tyyppivikaa etujouisien suhteen?, samalta puolelta poikki kuin n2v sitten.  Parkkipaikalle ajattessa oikealla puolella on "töyssy" joten ehkä se nopeuttaa jousen katkeamista?. Jouset on uusittu n2v sitten molemmille puolille.

cedricfan

Oikein NISSAN-paketissa ollut siis? Kenen valmiste se alkuperäisenä myytävä sitten oli?

Ei, se ei ollut kettuilua, vaan kommentti siihen, kuinka sekaisin termit on.
OE on alkuperäispaketti.
OEM ja OES on sitten niitä ns. laatumerkkejä: joko merkki, joka toimittaa tehtaalle noita, tai valmistaa tehtaalle jotain.

Jos nyt merkeistä sen verran, että SKF, FAG ja SNR ovat eurooppalaisia. SNR ranskalaisena voi olla OEM/OES Renaultin kautta konsernin yhteistyömalleissa. Mutta ihmettelen, josko FAG, INA tai SKF oikeasti valmistaisivat enää noin vanhan japanilaisen laakereita, ennemmin painattavat alihankkijalla omat leimansa, jos edes sitä.

NTN puolestaan on nykyisin kimpassa SNR kanssa, eli periaatteessa jatkossa laatikossa voi olla kumpaa tahansa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

1make


mies51

Sanoisinko tuota jousen katkeamista tyyppiviaksikaan. Almera 1.5 Sedan v.2003 ajettu nyt 284000 ja vain vasen etujousi poikki katsastuksessa 161tkm. Etupyörien laakerit vaihdettu, V + O kerran.