Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Kokemuksia 2,0dci vs 2,2dci vs bensakoneet

Aloittaja Desperate child, elokuu 10, 2019, 23:29:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Desperate child

Laitanpa piruuttani aiheen pystyyn millaisia kokemuksia ihmisillä on noista Nissan-Renaultin 2,0dci koneista?
Tässä välillä enemmän ja vähän miettinyt auton vaihtoa (vasta noin 5 vuotta  ;D ) ja järkevyys - ominaisuudet kompromissi osuu lähimmäksi n.2003-2010 nelikko x-trailissa tai qashqaissa.. Välillä skippaan suoraan noi dieselit ja välillä laskeskelen että aika sama se on näillä kilsoilla kummalla ajaa ( jos noi ilmoitetut kulutukset myynti-ilmoituksissa pitää paikkaansa..)
Mutta ensiksi kuinka kestäviä noi diiselit on? Tuolla 2,0dcitä kohtaan mulla on heti ennakkoluuloja koska on renault sukua ja tuntuu että noita ei hirveästi ajettuna edes ole myynnissä ja juuri noilla koneilla myytävät ovat halvempia, onko noissa jotain tyyppivikoja, millaisia kilometrimääriä nuo koneet kestävät? Kulutus vs teho suhde noissa olisi aivan ylivoimainen (mikä sekin herättää heti epäilyksiä  ::) )

2,2dci:stä olen muutamia tarinoita kuullut että ei nekään ainakaan vanhan ajan diiselin tapaan kestä? Eikös varsinkin jossain 2,5 YD25 koneissa ollut (King Capissa..) melkoisen heikkoja laakereita? Miten toi 2,2 tai Pathfinderin 2,5, onko ne parempia?

Entäs sitten bensakoneiset, käyttisprimeran QR20DE on luotettavaksi havaittu joskin janoinen mylly, mites toi x-trailin QR25DE? entäs uudempien/qashqain MR20DE?

Ei noista mistään nopeasti samanlaista negatiivista infoa löytynyt mitä esim. QG18DE koneen öljynsyönti/jakoketju murheet..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

HiTec

Itsellä oli aikanaan Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150 ja kyllähän tuo aika loistava diesel oli :) Auto ylitti käytössäni 200tkm "rajapyykin", vaikka toki niitä omia km ei tuosta ollut kuin osa, vaan silti todella miellyttävä tapaus tuo oli. Kovillakin pakkasilla tolpatta laakista tulille, ilman perinteistä savutuprautusta vaikka tuossa ei vielä DPF ollutkaan ja käynti oli heti kylmästäkin todella sivistynyttä ilman varsinkaan pakkas-kylmän dieselin ronksutuksia. Vitjanokkaisenakin vieläpä todella huoleton matkakumppani. Sen verran tykästynyt tuohon olin, että seuraavaksi vitjanokkaiseksi tuli Renault Master 3.0dCi 140 -alustainen as.auto taloon, eikä tuokaan todellakaan ollut mikään pettymys. Auto liikkuikin kuin unelma, ei todellakaan oltu mitään teiden tukkoja. Ja edelleen tuon jälkeen niitä hyviä Renaultin vitjanokkaisten diesel-kokemuksia on kerätty nykyisellä Nissan Qashqai 1.6dCi 130. Ihan samalla tavalla tuo on ollut todella loistava matkakumppani, erittäin sivistynyt ja luotettava diesel-moottori. Nyt as.vaunun kanssa on myös tuota 1800kg vetokykyäkin koeteltu ja hommahan pelittää ihan oikeasti, eikä tässä yksilössä oleva nelivetoisuus ei sekään ole mikään paha asia ollut mm. märiltä nurmikentiltä tuota yhdistelmää pois nyppiessä. Pikkasen saattaisi jopa tuo päivitys nykyiseen FL-malliin 1.7dCi 150 kiinnostaa, sillä siinä saisi jo pyöreät 2000kg tuota vetokykyäkin 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

datsunpower

YD-moottorit ovat kyllä Nissanin parhaita Dieseleitä.. mekaanisella puolella ei muuta vikaa kuin mahdollisesti n.400tkm kohdalla lohkosta läpi tuleva kiertokanki  ::)
Jos ko. moottoreihin tekee kiertokankien laakeriremontin ja samalla vaihtaa vaikka ARPin pinnapultit kankiin ja korjaa mahdollisesti falskaavan öljypumpun imusihdin liitoksen niin luultavasti ollaan lähellä ikiliikkujaa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 11, 2019, 09:11:07
YD-moottorit ovat kyllä Nissanin parhaita Dieseleitä.. mekaanisella puolella ei muuta vikaa kuin mahdollisesti n.400tkm kohdalla lohkosta läpi tuleva kiertokanki  ::)

Juu, tarkemmin 413tkm meni ennen kun tämä tuli eteen.

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 11, 2019, 09:11:07
Jos ko. moottoreihin tekee kiertokankien laakeriremontin ja samalla vaihtaa vaikka ARPin pinnapultit kankiin ja korjaa mahdollisesti falskaavan öljypumpun imusihdin liitoksen niin luultavasti ollaan lähellä ikiliikkujaa.

Plus turbovikojahan näissä on ollut, imupuolen siivistä irtoaa paloja - mikä todennäköisesti oman primeran kohdalla oli syy tuohon kiertokanki-öljypohjasta-läpi -ongelmaan.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

datsunpower

Siivikoiden mureneminen kuulostaa kyllä ahtimen ylikierroksista johtuvalta ongelmalta, joka taas johtunee ainakin VNT ahtimen ollessa kyseessä niiden VNT siipien jumittelusta.
Minulla oli alkuperäinen ahdin vielä täysin kunnossa kun möin auton pois ~41Xtkm ajettuna. Itse olin ajannut edelliset 80-90tkm. Tosin olin puhdistanut sen VNT siivikonkin melkein heti yhteisen taipaleen alussa.


Mutta joo, onhan niitä(kin) mennyt näissä, mutta on monessa muussakin merkissä.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.