Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Qashqai -14 J11 kierrokset soutaa ajossa

Aloittaja Tommipk5680, elokuu 01, 2019, 19:51:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tommipk5680

eli seuraavanlainen ongelma

ajossa kierrokset soutaa + - 800?!? kun ajaa tasaista vauhtia joko pitämällä kaasupolkimen paikallaan tai vakionopeudensäätimellä
eli auto ikäänkuin moottorijarruttaa ja painaa kaasua ja sama soutaminen jatkuu loputtomasti, vähän sama kun ite kiihdyttäisi ja päästäisi kaasusta ja taas kiihdyttäisi

vaikutusta ei ole ajaako ns manuaalilla vai automaatilla, autossa siis automaattilaatikko
manuaaliasennossa on kokeiltu kaikkia "vaihteita" ja tekee samaa jokaisella nopeudesta riippumatta,, ehkä vähemmän kun vauhtia on yli 100km/h
vapaalla kierrokset pysyy tasaisesti paikallaan eikä elä

ohessa video havainnollistamaan asiaa

mistähän lähtisi vikaa haarukoimaan?, vikakoodit on luettu ja mitään koodeja ei ole.

https://youtu.be/qdwwKsqi_JU



HiTec

Marmorille ja aski saa uutta softaa sisäänsä. Jos ei auta, niin sitten kouraiseekin jo syvältä lompakosta kun askia lähdetään uusimaan, ei olisi meinaan tosiaankaan eka kerta :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

Tommipk5680

aivan, eli näissä on vaihteisto joka kestää 100000km ja sitte vaan ostellaan uus?
tuosta luin jo itsekkin että noissa on laatikoissa ollu jotain murheita ja vähän tuo vika on samantapaista mitä on kuvailtu

se että auton vaihteisto hajoaa noilla kilsoilla ja tolla iällä ei vaan oo normaalia

cedricfan

Niinpä, valitettavasti tuo CVT vaan on tuollainen pommi. Laiha lohtu, mutta noita on mennyt liki uusistakin autoista.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Tommipk5680 - elokuu 01, 2019, 20:50:20
se että auton vaihteisto hajoaa noilla kilsoilla ja tolla iällä ei vaan oo normaalia

Sorry, ei ole tarkoitus kiertää veistä haavassa, mutta tuohan taas riippuu ihan siitä miten määritellään "normaali". Esim. VAG tuntuu käyttävän määritelmää öljykulutuksesta litra per 1000km on normaalia, muilla autoilla tuollainen olisi jo aika merkittävääkin öljyn syöntiä, eikös. Näissä askeissakin Nissan on siten ollut aika nihkeä vastaantulija ja siksi ihan on kuluttajan omasta pussista korjauksen hintaa silloin kaivettu. Jos auton eliniäksi lasketaan 200tkm, niin 100tkm on jo puolessa välissä => kuluttajariitakunnankin suositus on tällöin max. 50% kuluista. No mikä tuo hinta sitten milloinkin on, koskeeko se työtä, osia vai kaikkea, jne. niin lopputulema on kuitenkin aikalailla +/- nolla. Jos nyrkkipaja saa askin puoleen hintaan ja laskutuksenkin tuntihinta on puolet marmorin käyttämästä, niin vaikka kuinka 50% pitäisi vastaan tulla, niin se laskun loppusummahan ei siitä tällöin muutu centtiäkään, eikös. Vain korjaamon voit valita, onko se nyrkkipaja vaiko marmori, laskun suuruus on sama - siis jo aihan lähtöajatuksenakin jos Nissan ylipäätään noita suosituksia edes näiden askien kanssa noudattaisi :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

Tommipk5680

kyselin forssan suunnalta noihin laatikoihin erikoistuneelta korjaamolta arviota, reilu tonnilla saa jonkun ohjausboxin vaihdon jossa vika saattaa olla... ja jos ei niin sitten ite laatikko avataan ja tutkitaan mitä on vaihdettava

kuntoon kun saa ni äkkiä eroon moisesta laitteesta :)

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: Tommipk5680 - elokuu 03, 2019, 10:59:01
kuntoon kun saa ni äkkiä eroon moisesta laitteesta :)

Osta tilalle sitten VAG:n tuotos, jossa TSI-moottori ja DSG-laatikko.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

HiTec

No itsellä nuo as.vaunun vetohommat "pelasti" tuolta aut.askilta, sillä ainoastaan tuo 1.6dCi 130 man on vetokykyä 1800kg, kaikkien muiden jäädessä tuon alle. Ja nelikkona jarrutontakin saa nyppiä täydet 750kg. No nyt moottoriuudistuksen jälkeen 1.7dCi 150 man saa nyppiä jopa 2000kg = kalustopäivityksen paikkako ;)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: Jylppy - elokuu 03, 2019, 13:27:55
Lainaus käyttäjältä: Tommipk5680 - elokuu 03, 2019, 10:59:01
kuntoon kun saa ni äkkiä eroon moisesta laitteesta :)

Osta tilalle sitten VAG:n tuotos, jossa TSI-moottori ja DSG-laatikko.

Ne DSG:n kytkinviat olisi helposti korjattavissa informoimalla kuluttajaa sen vaihteiston käytöstä, niillä ei kannata ryömittää autoa eteenpäin kuten momentinmuunninautomaatilla..
On toki niissä muitakin yleisiä vikoja..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Tommipk1980

Nyt on tämä romu kunnossa
Venttiilikoneisto uusittiin ja kaksi kartiorullalaakeria, nämä laakerit oli paskana ja se rikkonut venttiilikoneistoa

Laakereiden hinta 80€ eli jos vähän valmistaja miettisi osien laadunperään ni tältäki oltas vältytty

Halvaks ei tullut, 3600€ kokonaiskustannus josta noin puolet työn osuutta


Homman teki autogear oy jota voin suositella jos on noitten laatikoitten kanssa ongelmaa

Eka ja vika tällänen paska jonka tuun hankkimaan!