Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan king cap d22-99, Jarruongelma.

Aloittaja Ajokas, elokuu 01, 2019, 11:46:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ajokas

Moi, oisko kellään ehdotuksia tähän ongelmaan. Tässä uudet osat kaikki jarrusylinterit, 3 kertaa pääsylinteri, jarrulevyt/palat eteen, jarrukengät-taakse, on ilmattu 8 litraa läpi normaalisti/käynnissä ollessa, jarrupääsylinteristä paineella, ilmaus ruuvista tippakannulla pääsylinteriin, kuormajarrusäädin vaihdettu, nämä kaikki on yritetty jarrupoljin on kumimainen / käynnissä ollessa poljin vajuu hiljalleen pohjaan.Itsellä keinot loppuu oisko kellään pientäkin ehdotusta ongelmaan. 😫

Tero-75

Olisiko jossain jarruletkussa kudosvaurio joka päästää letkun paisumaan?
Sulje vaikka lukkopihdeillä yksi letku kerrallaan ja tarkasta muuttuuko poljintuntuma.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Ajokas

Ei tullut kerrottua kaikki jarruletkut on vaihdettu-uusiin, kun edestä jarrusatulat sulkee puristimilla niin poljin muuttuu normaaliksi,mutta ilmatessa ei ilmaa tule. Käytin satulat irti ja ilmasin myös eri asennoissa ei vaikutusta. Alkaa hermot mennä.

Shamsa

Oliko tässä abs yksikköä? Sinne voi jäädä myös ilmaa.
Millä olet ilmannut järjestelmää?
Suosittelen ostamaan vaikka motonetistä alipainetoimisen ilmauslaitteen, tekee elämästä helpompaa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Ajokas

Ei ole abs jarruja perinteisesti jarrupolkimella.

Ajokas

Jees käympä hommaamassa kyseisen vempaimen.

cedricfan

Kokeile ensin vanhaa kikkaa jättää jarrupoljin puoliväliin yöksi esim laudan avulla ja pääsyltyn korkki auki, suattaapi pelkkä painovoima auttaa, kun ilma pääsee yläkautta ulos reitin avauduttua ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

mertsi1

Oletko käynyt jarrupenkissä sen auton kanssa? Kävipä nimittäin joskus omassa autossani niin, että etujarrupalat jumitti ja poljintuntuma oli juuri kuvatun tyyppinen. Jarrudynossa toinen puoli jäi jälkeen oikein helvetisti, joten siltä puolelta palat irti ja vähän rälläkkää reunaan -> takaisin paikalleen , poljintuntuma oli ihan sata ja myös lukemat dynon mittareissa. Vaikka siellä nyt uudet palat onkin, ne saattaa jumittaa silti.

Ajokas

Ei jumittele laittelin uudet liukutapit, kävin Motonetistä sen ilmaus laitteen, tänään pitäis testailla tapahtuuko mitään. Tuota jarrupoljin juttua pitää myös kokeilla.

datsunpower

Sillä ilmauslaitteella ei tee yhtään mitään. Tai en ainakaan minä ole yksiäkään jarruja saanut ilmattua sellaisella, eivätkä saaneet ilmattua korjaamollakaan kun pari kertaa olen ko. operaatiota ollut todistamassa  :D

Manuaalisesti vaan polkimella pumppaamaan. Sitä nestettä saa/kannattaa punpata joku vajaa puolilitraa/nurkka ensin ja sitten aloitat uuden ilmauskierroksen heti perään.
Yleensä seuraavana päivänä joutuu vielä viimeiset kuplat pumppaamaan ulos, mutta siinä ei enää nesteitä paljoa mene.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

datsunpower

Vajaa puolilitraa... Piti kirjoittaa desi-pari/nurkka niin, että ensimmäisellä kierroksella ilmojen loputtua jarrunestettä on tullut järjestelmästä n. puolilitraa läpi.
Silloin on saatu ilmat liikkeelle "taskuistaan".
Joskus joutuu huuhtelemaan enemmänkin.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 02, 2019, 09:45:21
Sillä ilmauslaitteella ei tee yhtään mitään. Tai en ainakaan minä ole yksiäkään jarruja saanut ilmattua sellaisella, eivätkä saaneet ilmattua korjaamollakaan kun pari kertaa olen ko. operaatiota ollut todistamassa  :D

Manuaalisesti vaan polkimella pumppaamaan. Sitä nestettä saa/kannattaa punpata joku vajaa puolilitraa/nurkka ensin ja sitten aloitat uuden ilmauskierroksen heti perään.
Yleensä seuraavana päivänä joutuu vielä viimeiset kuplat pumppaamaan ulos, mutta siinä ei enää nesteitä paljoa mene.

Kyllä sillä on ilmat tullu ulos DSC-yksiköstäkin.
Oikea ilmausjärjestys on hyvä alku..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - elokuu 02, 2019, 11:19:57
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 02, 2019, 09:45:21
Sillä ilmauslaitteella ei tee yhtään mitään. Tai en ainakaan minä ole yksiäkään jarruja saanut ilmattua sellaisella, eivätkä saaneet ilmattua korjaamollakaan kun pari kertaa olen ko. operaatiota ollut todistamassa  :D

Manuaalisesti vaan polkimella pumppaamaan. Sitä nestettä saa/kannattaa punpata joku vajaa puolilitraa/nurkka ensin ja sitten aloitat uuden ilmauskierroksen heti perään.
Yleensä seuraavana päivänä joutuu vielä viimeiset kuplat pumppaamaan ulos, mutta siinä ei enää nesteitä paljoa mene.

Kyllä sillä on ilmat tullu ulos DSC-yksiköstäkin.
Oikea ilmausjärjestys on hyvä alku..
En usko ennen kuin näen itse  :o. Se on niin monesti nähty se "tällä lähtee ilmat.." ja eipä ne sitten lähteneetkään.
Ei, mutta hyvä jos sinulle on sattunut se ainoa toimiva yksilö.
Itse käytän nykyään ko. laitetta mm. roskien imuroimiseen polttoainetankin pohjalta. Että kyllä se tavallaan toimii.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

#13
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 02, 2019, 15:11:56
Lainaus käyttäjältä: Shamsa - elokuu 02, 2019, 11:19:57
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 02, 2019, 09:45:21
Sillä ilmauslaitteella ei tee yhtään mitään. Tai en ainakaan minä ole yksiäkään jarruja saanut ilmattua sellaisella, eivätkä saaneet ilmattua korjaamollakaan kun pari kertaa olen ko. operaatiota ollut todistamassa  :D

Manuaalisesti vaan polkimella pumppaamaan. Sitä nestettä saa/kannattaa punpata joku vajaa puolilitraa/nurkka ensin ja sitten aloitat uuden ilmauskierroksen heti perään.
Yleensä seuraavana päivänä joutuu vielä viimeiset kuplat pumppaamaan ulos, mutta siinä ei enää nesteitä paljoa mene.

Kyllä sillä on ilmat tullu ulos DSC-yksiköstäkin.
Oikea ilmausjärjestys on hyvä alku..
En usko ennen kuin näen itse  :o. Se on niin monesti nähty se "tällä lähtee ilmat.." ja eipä ne sitten lähteneetkään.
Ei, mutta hyvä jos sinulle on sattunut se ainoa toimiva yksilö.
Itse käytän nykyään ko. laitetta mm. roskien imuroimiseen polttoainetankin pohjalta. Että kyllä se tavallaan toimii.

Tuu Rovaniemelle kattomaan.. On tuo mulla varmaan sen 7 vuotta ollu jo, vielä toimii ;D
Omaani sen verran modasin että vaihdoin letkun siihen. Ja käytöstä sen verran, että sitä ilmausruuvia avataan vain ihan hitusen tuota kun käyttää. Kokonaan aukaisee niin saattaa vetää ilmaa kierteiden kautta. Ja painetta se 8Bar kokoajan..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunpower

Tule itse tänne esittelemään jos se kerran niin varmatoiminen on   :D


Joo, mutta eiköhän tästä asiasta vääntäminen riittäne.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

mertsi1

En tarkoittanut tuossa edellisessä viestissä liukutappeja, vaan jarrupala oli omassa autossani juntturissa sitä tukirautaa vasten mikä on kahdella pultilla kiinni siinä pyörännavassa. Mikä lie onkaan viralliselta nimeltään... kuitenkin se osa mihin jarrupalat tulee paikalleen. Palojen päistä hairas vastaan, poljintuntuma oli vittumainen ja dynon mittarit näytti ihan mitä sattui.

Ajokas

Nyt on kokeiltu sillä imulaitteella ei auttanut, on pumpattu polkimella taas muutama litra ei vain tokene, muuten käsijarrun merkkivalo syttyy ajoittain kun polkimella tekee painetta, mistähän moinen johtuu, onko anturia tuolla jarrutehostajassa. Vai mistähän tuo varoittelee.

Ajokas

Jäi vielä se valo syttyy auton ollessa käynnissä ja pumppaa jarruja.

datsunpower

Käsijarrun merkkivalo kertoo, että jarruneste on vähissä pääsylinterin säiliössä.

Häviääkö sitä nestettä jonnekin? Toisinnaan pääsylinteri alkaa vuotamaan kuljettajan jalkatilaan jarrunestettä siitä polkimelle menevän akselin tiivisteestä.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

cedricfan

Ja jos ei anna painetta pääsylinterissä kun vuotaa, niin ei saa tuntumaa jarruihinkaan.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Ajokas

Nyt selvisi miksi se käsijarruvalo palaa jarrutehostimen pumpulta tulevassa putkessa on painetunnistin joka ilmoittaa, että pumpulta ei tule tarpeeksi alipainetta täytyy tarkistaa kumpi on mennyt tehostaja vai pumppu. Onkohan kellään tietoa mikä alipaineen arvot pitäis olla, siinä putkessa on pienen letkun ulosotto josta voi sen tarkastaa alipaine mittarilla.