Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Almera N16 moottoriremontti

Aloittaja ReneV, heinäkuu 30, 2019, 16:59:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ReneV

Juu nyt ois vertaistukea vailla, elikkä tuli homattua Almera 1,8 -03, 250tkm ajettu.

Auto tuli mulle kansivikaisena ja 4-sylinteristä puuttui siis puristukset kun oli pakoventtiilistä lähtenyt palanen pois. No kansi rempattiin eli venttiilit koneistettiin, pari pakoventtiiliä vaihdettiin, säädettiin ja vent.varren kumit vaihdettiin uusiin eli kannen pitäisi kuitenkin olla nyt kunnossa ja asennuskin oikein tehty  ;D

Nyt kun on ollut hetken nipussa niin tullut huomattua järjetön öljynkulutus, vielä en ole kerennyt puristuksia mittaamaan että mikä pytty valskaa. Ja saattaahan olla että tuolla öljynkulutuksella oli jotain osuutta tuohon parin venttiilin särkymiseen...

Mutta nyt se varsinainen kysymys, eli multa löytyisi Primera P11-144 QG18DE kone, ja olen yrittänyt etsiä varmaa vastausta siihen että onko tuo Almeran lohko sama. Kannethan noissa ainakin on eri kun tuossa Allussa on se VVT-setti. Tarkoitus olisi siis kasata noista kahdesta yksi kunnollinen kone.

Järkevyydestä en tiedä, mutta tarviiko sitä näissä harrastuksissa olla ::)
Almera N16 1.8 -03

Shamsa

Lohko on sama 110004M700 numerolla oleva.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

ReneV

Kiitoksia vastauksesta! 8)

Sen verran tänään tein että mittasin tosiaan nuo puristuspaineet almerasta ja tälläisiä lukemia sain:

1-Syl: 170psi / 11,9kg/cm2
2-Syl: 180psi / 12,6kg/cm2
3-Syl: 165psi / 11,6kg/cm2
4-Syl: 165psi / 11,6kg/cm2

Selittääkö nuo öljynkulutusta? Onhan nuo nyt ihan eri kuin mitä QG18DE:lle ilmoitettu (13.24 bar, 13.5 kg/cm2, 192 psi) @ 350 rpm)
Almera N16 1.8 -03

Nugetti

Ihan ok paineet tuntuu olevan, kunhan sylinterit on suurinpiirtein samoissa lukemissa keskenään. Kakkospytty näyttäisi olevan muita vahvempi.
Maksimissaan 10% heitto on oma nyrkkisääntö ollut, tuo on siinä rajoilla.

Puristuspainemittareissa on myös keskenään eroja, itse jollain mittarilla saanut 20v vanhasta GA-myllystä reippaasti yli tehtaan ohjearvojen...

Mäntien öljyrenkaat voi olla jumissa, ei olisi ensimmäinen QG jossa kyseinen vaiva. Jotkut niitä on liotelleet erinäisillä nesteillä (esim diesel).
Venakopan kannen ja sylinterikannen välissä on sellainen neliskanttinen pieni tiiviste, kai se on paikallaan ja ehjä, eikä sellaista kovaa korppua?

ReneV

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - heinäkuu 30, 2019, 23:45:26
Ihan ok paineet tuntuu olevan, kunhan sylinterit on suurinpiirtein samoissa lukemissa keskenään. Kakkospytty näyttäisi olevan muita vahvempi.
Maksimissaan 10% heitto on oma nyrkkisääntö ollut, tuo on siinä rajoilla.

Puristuspainemittareissa on myös keskenään eroja, itse jollain mittarilla saanut 20v vanhasta GA-myllystä reippaasti yli tehtaan ohjearvojen...

Mäntien öljyrenkaat voi olla jumissa, ei olisi ensimmäinen QG jossa kyseinen vaiva. Jotkut niitä on liotelleet erinäisillä nesteillä (esim diesel).
Venakopan kannen ja sylinterikannen välissä on sellainen neliskanttinen pieni tiiviste, kai se on paikallaan ja ehjä, eikä sellaista kovaa korppua?

Voisihan tuolle jotain liuotus hoitoa vielä kokeilla..

Tarkoitatko neliskanttisella tiivisteellä tuossa kuvassa olevaa nro.11 ?

Almera N16 1.8 -03

Nugetti

^Kyllä, juurikin tuo nro 11.

Jos se on rikki, öljyä menee suoraan huohotuskanavan kautta moottoriin poltettavaksi.
Miltä tulpat näyttää, onko kaikki öljyisiä vaiko pelkästään tietyn/tiettyjen sylinterien?

ReneV

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - heinäkuu 31, 2019, 10:13:23
^Kyllä, juurikin tuo nro 11.

Jos se on rikki, öljyä menee suoraan huohotuskanavan kautta moottoriin poltettavaksi.
Miltä tulpat näyttää, onko kaikki öljyisiä vaiko pelkästään tietyn/tiettyjen sylinterien?

Tuo kyseinen kumi on tosiaan vaihdettu ja paikallaan (tuli yläpään tiivistesarjan mukana). Tulpat näyttää tältä kun tänään katsoin.

Ei taida olla tässä oikein oikotietä onneen..jotain forte tyylistä voisi vielä kokeilla jos vapauttaisi jumiutuneet öljyrenkaat mutta jotenkin en oikein usko kun öljyä menee tosiaan ihan kunnolla :-[

Almera N16 1.8 -03

mies51

Pahasti öljykarstaisen on tulpat. Jostakin saa öljyä palotilaan. Tosin Denso-merkkisiä tulppia en ole pitänyt hyvinä. Mieluummin olen ostanut NGK.

mertsi1

^
On siinä näköjään yks NGK-lainenkin. Eikö nuo kaikki Nissanin QG18-koneet ole samanlaisia savuttavia jakopäävikaisia öljysyöppöjä?

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: mertsi1 - elokuu 05, 2019, 20:18:02
^
On siinä näköjään yks NGK-lainenkin. Eikö nuo kaikki Nissanin QG18-koneet ole samanlaisia savuttavia jakopäävikaisia öljysyöppöjä?
Jotkut syö öljyä, toiset ei. Arpapeliä nykyään.

ReneV

Sori vähän on viivästynyt vastaus, mutta homma on vielä levällään kiireiden vuoksi. Tällä hetkellä on liuotus hoito meneillään, katotaan tapahtuuko mitään muutosta jos ei niin eiköhän se ole tempastava kone auki..katsoo mitä sille sitten tekee.

NGK tulppa on siellä kun yksi denso sanoi sopimuksen irti ennen kansi remppaa ja ei löytynyt jemmasta muuta kuin tuo ::) Täytyy sitten jos ja kun moottori kunnossa niin laittaa uudet NGK-tulpat.
Almera N16 1.8 -03