Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sylinterikannen irroitus P12

Aloittaja KT15, kesäkuu 14, 2019, 12:41:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KT15

Hei!
4. sylinteristä näyttää jompikumpi venttiileistä vuotavan niin pahasti ettei sylinteriin synny minkaanlaista puristuspainetta.
Niinpä tarkoituksena on irroittaa sylinterikansi, mutta olisiko minulta jäänyt huomaamatta joku sen kiinnityksistä 10 kansipultin lisäksi, sillä se ei näytä nousevan hyvistä yrityksistäni huolimatta.
Jostain syystä en onnistunut käyttämilläni hakusanoilla löytämään asiaan liittyviä vanhoja viestiketjuja, joten mikäli niitä jossain löytyy, sijainti olisi hyvä vastaisen varalle tietää.
Imuventtiilien puolella on myös säätyvä ajoitus, joten lieneekö sen takaisin laittamisessa mitä erikoista huomioitavaa?

Jylppy

Jos kyseessä on QG-kone (1.6 tai 1.8 bensa), niin jakopään puolella on neljä pienempää pulttia, mitkä pitää myös irrottaa.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

KT15

Kiitos vihjeestä, mutta auto on 7km:n päässä, joten ennen kuin menen sinne takaisin huomenna, niin kysyn vielä varmuuden vuoksi missä kohtaa nuo 4 pienempää pulttia mahtanee olla?

Jylppy

Kohdat 11-14.

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: KT15 - kesäkuu 14, 2019, 12:41:24
Hei!
4. sylinteristä näyttää jompikumpi venttiileistä vuotavan niin pahasti ettei sylinteriin synny minkaanlaista puristuspainetta.
Niinpä tarkoituksena on irroittaa sylinterikansi, mutta olisiko minulta jäänyt huomaamatta joku sen kiinnityksistä 10 kansipultin lisäksi, sillä se ei näytä nousevan hyvistä yrityksistäni huolimatta.
Jostain syystä en onnistunut käyttämilläni hakusanoilla löytämään asiaan liittyviä vanhoja viestiketjuja, joten mikäli niitä jossain löytyy, sijainti olisi hyvä vastaisen varalle tietää.
Imuventtiilien puolella on myös säätyvä ajoitus, joten lieneekö sen takaisin laittamisessa mitä erikoista huomioitavaa?
Kyllä ja purkamis vaiheessakin olisi ollut jo huomioitavaa... toivottavasti ei ole nyt vahingoittunut. CVTC-purkki olisi pitänyt kääntää tiettyyn asentoon, että sen saa lukittua siksi aikaa kun pulttia avataan nokka-akselin päästä.

Googlella olisi kannattanut ehkä etsiä Service Manual ennen purkamisen aloittamista.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

mies51

Kansi on usein ikäänkuin hieman liimaantunut, joten sitä kannattaa vähän kopautella eri sivuilta kumivasaralla tai vasaralla käyttäen laudanpalaa välissä. Kyllä se sitten lähtee. Ennen sitä pitää tietenkin purkaa jakopää pois ja nokka-akselit pois ym. Korjauskäsikirja olis pitänyt hankkia tai lainata.

jari2

Ebaystä saa muutamalla eurolla latauslinkin josta saa kattavan korjausmanuaalin, suosittelen.

datsunpower

Miksi siitä pitäisi maksaa jollekin kolmannelle osapuolelle jolla ei ole mitään laillisia oikeuksia ko. manuaaliin?
FSM löytyy kyllä googlella ja aivan ilmaiseksi.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.