Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun 100A öljykanavan tiiviste

Aloittaja jylppy9, kesäkuu 05, 2019, 12:35:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jylppy9

Hei,
Teen 100A:han moottoriremonttiaja oon saanut haalittua kasaan kaikki muut tarvittavat osat paitsi öljykanavan tiivisteen.
Osanumero todennäköisesti 11045-H1000.
Tiiviste on messinkinen holkki jossa on vulkanoitu pyöreä tiiviste ja kannentiivisteessä on sitä varten reikä.
Olisko jollain mahdollisesti tuota ylimmäräisenä tai tietoa mistä kannattaa tilata?

Yritän jotenkin saada liitettyä tähän vielä kuvaa ko. osasta.


T,
Kari

jylppy9

En saa liitettyä kuvia millään.
Jos tarvitte kuvan niin laittakaa viestiä.

-Kari

Led Otsavalo

#2
Minun mielestäni kannessa oleva öljykanavan tiivisteen reikä on esim. A12-moottorissa (muista en tiedä), ei A10:ssä. Katso ettei lohkossa lue A12! Voisi olla yksi ylimääräinen, täytyy tarkastaa.
Toiveajattelua, ei löytynyt. Voi olla, että kummassakin tiivisteessä tarvitaan em. öljykanavan tiiviste. Olen aina laittanut 100A:han A12 moottorin, joten en ole paras asiantuntija.

jylppy9

Kyllä tuo mun lohko on std. A10 ja siinä on tuo kyseinen tiivisteholkki myös.
Konetta ei ole ikinä vielä ennen avattu.
Jos löydät ehjän tiivisteen niin ilmoittele.



Jylppy

Jos mä nyt oikein tulkkaan, niin 71-72 käytettiin kannentiivistettä (-H1025), jossa oli erillinen tiivisteholkki. Uudemmissa tiivisteissä (-H39XX)  holkkia ei ole/tarvita.

http://datsun1200.com/modules/mediawiki/index.php?title=Head_gasket
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Led Otsavalo

#5
Lainaus käyttäjältä: Jylppy - kesäkuu 05, 2019, 15:32:48
Jos mä nyt oikein tulkkaan, niin 71-72 käytettiin kannentiivistettä (-H1025), jossa oli erillinen tiivisteholkki. Uudemmissa tiivisteissä (-H39XX)  holkkia ei ole/tarvita.

http://datsun1200.com/modules/mediawiki/index.php?title=Head_gasket
Täällä hyvä selitys.
Katsoin vielä Haynesin oppaasta-ei ollut mainittu tätä tiivisteholkkia eikä missään kuvassa. Kuten sanottu: muistaakseni olen asentanut sen tiivisteen kaikkiin A12-kansiin- 4 kpl. Ehkä turhaan, ehkä ei.

valpas

Se pikkutiiviste tulee A10, ja A12-moottoreihin, joissa virranjakaja on lohkon päässä.
Johtuu siittä, että näissä öljykanava menee kannessa omaa reittiä. Uudemmissa se menee pulltinteikään jo lohkossa.
Näyttää vaan se oranssinen O-rengas olevan ohuempi, kuin kannentiiviste, joten onkohan sillä oikeesti mitään merkitystä? Vuotaa ne koneet monesti siittä kohtaa öljyä ulos, vaikka olis se O-rengaskin paikoillaan.
Jos uudemman kannen laittaa vanhaan lohkoon, niin pitäs lohkoon poraata öljylle reikä, että yläkerta saa öljyä.