Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Kylmäkäynnistys?

Aloittaja jarkko88, toukokuu 31, 2019, 15:33:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarkko88

Moro, pitäskö Almera 1.8. 2001 lähtee käyntiin kylmänä ilman kaasua? Itsellä semmonen ongelma että ei lähde käyntiin ilman kaasua. Eikä pidä kierroksia korkeemalla. Muuten auto toimii hyvin, ei ongelmia. Lähinnä kiinnostuin että onko vika vai ominaisuus.

Nugetti

Ei pitäisi tarvita kaasua... Onko vikakoodeja?

jarkko88

Vikakoodit luettu, ei muistissa mitään.

mies51

Paljonko ajettu? Huollot tehty?

jarkko88

335 tuhatta, huoltokirjan mukaan vaihdettu öljyjä, nesteitä yms. Ite vaihdoin tulpat, ilmanputsarin noin 5 tuhatta sitten. Öljyä ei syö paljoo, ehkä kerran parissa kuukaudessa joutuu lisään.

datsunpower

Kaasuläpän ja/tai tyhjäkäyntiventtiilin puhdistus.. riippuen onko vaijeri vai sähkökaasuläppä?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

jarkko88

Vaijerilla on kaasu, mikä osa on se tyhjäkäynti venttiili? Siis missä kohtaa konehuonetta?

Shamsa

#7
Lainaus käyttäjältä: jarkko88 - kesäkuu 05, 2019, 12:32:06
Vaijerilla on kaasu, mikä osa on se tyhjäkäynti venttiili? Siis missä kohtaa konehuonetta?

http://nissan4u.com/parts/almera_uk_make/el_n16e/2001_7/type_25/fuel_and_engine_control/throttle_chamber/

Kuvassa osa numero 9.
Kaasuläppäkotelossa kiinni.

Ja jos japseissa tehty sedani malli niin tuosta.
http://nissan4u.com/parts/almera_jpn_make/el_n16/2001_3/type_3/fuel_and_engine_control/throttle_chamber/
Tuossa kuvassa osa nro 13.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

jarkko88

Okei, täytyypä putsailla nuo tässä joku päivä ja katsoa auttaako. Kiitoksia tasapuolisesti avuista.

mertsi1

Lainaus käyttäjältä: jarkko88 - kesäkuu 04, 2019, 23:13:07
Öljyä ei syö paljoo, ehkä kerran parissa kuukaudessa joutuu lisään.

Ja paljonko tulee kilometrejä? Välillä nimittäin joutuu lisäämään öljyä koneeseen parin kuukauden välein vaikkei aja metriäkään.

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: mertsi1 - kesäkuu 06, 2019, 14:31:02
Lainaus käyttäjältä: jarkko88 - kesäkuu 04, 2019, 23:13:07
Öljyä ei syö paljoo, ehkä kerran parissa kuukaudessa joutuu lisään.

Ja paljonko tulee kilometrejä? Välillä nimittäin joutuu lisäämään öljyä koneeseen parin kuukauden välein vaikkei aja metriäkään.

Tätä kommenttia en kyllä ymmärrä.
Öljy ei haihdu kylmästä moottorista.
Jos joutuu lisäämään vaikkei ajettu, niin jossain on sitten vuotoa ulos.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

jarkko88

Ku en ymmärtänyt oikeen minäkään. Varmaan joku 10 tuhatta vuodessa ajan.

datsunpower

Jännityksellä odotellaan perusteluja täälläkin  ;D
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

mies51

Jos autolla ei juurikaan ajeta, öljyn väheneminen kyllä pitäis näkyä ulospäin. Esim. monesta Nissanista on öljypohja ruostunut puhki alkaen ulkopuolelta, pistemäinen reikä (Minun Sunny N14).
Tai noilla kilometreillä kampiakselin etupään stefa eli tiiviste siellä alimman hihnapyörän takana. Hihnat heittää sen öljyn konehuoneeseen ja niinsanottu tulipelti eli konehuoneen ja ohjaamon välinen seinä öljyssä.
Öljyn palaminen moottorin käydessä pitäis näkyä sinisenä savunpöllähdyksenä pakoputkesta, kun polkaistaan kaasua. 1.8-koneessahan sitä vikaa on ollut - soikea nelossylinteri tai huonot männänrenkaat tai männänrenkaat jumissa (ajettu yli 15000km vanhoilla öljyillä karstoitettu jumiin).
335000 km ei pitäis olla liian väljä moottori. Mun Allu N16 1.5, ajettu 283000 km ei syö öljyä kuin yhden lisäyksen 15000 km huoltovälillä, Teboil Diamond öljy.

datsunpower

Jotenkin arvelinkin, että tämä "öljyn väheneminen auton seistessä" ei liitykään auton seisomiseen mitenkään...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.