Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Primera p11 2000 jäähdytin vikaa?

Aloittaja Maikkeli27, toukokuu 19, 2019, 19:48:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maikkeli27

Hei. Nissan Primerassa vuosimalli 2000. Jäähdytin nesteet paisuntasäiliössä aina minimimerkin alapuolella. Vaikka nestettä lisää, neste jää aina tuohon samaan pisteeseen. Ei merkkejä, että vuotais lammikkoa tai muuta ei auton alla ole näkynyt. Jäähdytin vaihdettu toisesta Primerasta (käytetty) viime syksynä. Korjaamolla meinasivat, että jäähdytin vuotais. Autolla ajettu +30000 km. Lämmöt ei oo noussu. Voiko vuoto olla jossakin muualla? Vesipumppu tai joku muu.

Shamsa

Mulla kans joskus -88 GTi sunny hävitti nestettä.
Syylärin päädyssä oli niin pieni halkeama että se vuoti vain kuumana, ja silloinkin sieltä tuli pelkkää höyryä.
Toki mahdollista on että vuotaa koneeseen sisällekin.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

jari2

Hukkuu sitten varmaan jäähdyttäjästäkin? Kannentiiviste? Haiseeko pakokaasu makealle, pöllyttääkö putken kautta ulos nesteet?

Maikkeli27

En oo pistäny merkille, että haisis makealle tai puskis höyryä.

Maikkeli27

Tosiaan se jäähdytin nesteen määrä laskee siihen tiettyyn rajaan. Siinä sitten pysyy.

Maikkeli27

Pitääpä tarkkailla tilannetta. Kiitos neuvoista. Asiallinen foorumi 👍

jari2

Mulla oli P12 Primerassa talvella kansipahvi sökö. Se vei nesteet paisuntasäiliöstä minimiin, sen jälkeen alkoi tyhjentää jäähdyttäjää. Paisuntasäiliö ei ollut koskaan tyhjä kumminkaan. Kuinka nopeasti se paisuntasäiliön neste hukkuu? Mulla meni minimiin jo 500km ajolla.

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: jari2 - toukokuu 20, 2019, 14:40:21
Hukkuu sitten varmaan jäähdyttäjästäkin?

No sehän on sen paisuntasäiliön idis, että sieltä menee jäähdyttimeen jos sinne tulee vajaus, ja päinvastoin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Maikkeli27

Nyt sitten neste hävinnyt myös jäähdyttimestä. Laitettiin uutta nestettä. Käynnistettiin auto ja annettiin lämmetä. Neste rupesi nouseen ja  kupliin. Ois kohta varmaan pukannut nesteet ulos. Kannattaakohan 1.6 primeraan 2000 vuosimalli tehä kansi remppaa, jos se on edessä? Vai ostaa suosiolla uusi auto. Paljonkohan kustantaa. Tietysti hintaeroja on. Lämmöt ei nouse eikä höyryä näy.

Maikkeli27

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - toukokuu 20, 2019, 04:39:20
Mulla kans joskus -88 GTi sunny hävitti nestettä.
Syylärin päädyssä oli niin pieni halkeama että se vuoti vain kuumana, ja silloinkin sieltä tuli pelkkää höyryä.
Toki mahdollista on että vuotaa koneeseen sisällekin.
Tämähän se vois olla. Nyt ollu lämpimämmät kelitkin. Näyttäis siltä, että syyläri vuotaa.  Mitä mieltä olette? Uus tilalle vai miten nämä paikkausaineet?

Shamsa

Jos se vuotaa niin vaihtoon.
Paikkausaineilla saa vain lisää ongelmia tukkeutuneiden kanavien ja kennojen muodossa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: Maikkeli27 - toukokuu 23, 2019, 21:42:07
Neste rupesi nouseen ja  kupliin. Ois kohta varmaan pukannut nesteet ulos.

No tuohan viittaisi puolestaan kansipahviin. Pakokaasua pääsee jäähdytysjärjestelmään, ja kaasu tunkee ulos kuplina.

Eli kyllä nyt on syytä ensin tutkia, eikä hutkia.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

jari2

Kansipahviin viittaa kyllä luetun perusteella, jos männän paine pääsee jäähdytyspuolelke ja tekee sinne painetta. Mulla näkyi tulpanreiästä yksi mäntä uivan nesteessä, toinen oli kostean näköinen. Itse tehtynä remppa on aika halpa jos kansi ei ole halki tai tarvi koneistusta. Jos ei ole päässyt keittämään niin saattaa selvitä pelkällä tiivisteen vaihdolla, kuten itse selvisin.

shamrock

Näistähän aina pelotellaan, mitä kaikkea pitäs tehdä kun pahvin vaihtaa. Kun on ollut halvoista autoista kyse, niin useammassakin tapauksessa en ole sitä kantta pajalla käyttänyt. Ei muuta kuin uutta pahvia väliin, uusilla pulteilla kiinni ja jakopään tsekkaus samalla. Vuosia ja kuusinumeroisia kilometrejä nuo on tuonkin jälkeen kestäneet, se on riski joka kannattaa mun mielestä ottaa.

jari2


Maikkeli27

Pitääpä käydä vastaan vanhaan ketjuun. Ei enää häviä nesteet. Joku klemmari oli löysällä niin nyt pysyy nesteet.