Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera P12 2.2dci veto hyytyy/limp mode

Aloittaja juhovv, toukokuu 13, 2019, 21:48:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhovv

Moikka,
hyvin palvellut primera -04 vikaantui nyt hieman. Kiihdyttäessä silloin tällöin juuri ennen 2000 kierrosta saattaa veto hyytyä ihan täysin kuin jarrua painaisi/tehot loppuisi, mutta usein saanut painettua kaasua niin että pääsee siitä yli ja sit kulkee ihan normaalisti. Tossa viimeksi meni limp moodiin kunnes sammutin auton ja käynnistin uusiksi. Ei sen jälkeen ole mennyt limp modeen vaikka nykinyt silloin tällöin juuri tuossa ennen 2000 kierrosta. Lueskelin vikakoodeja auton moottorivalon vilkutuksia laskemalla ja P1273 tuli tulokseksi, enpä tosin tiedä onko toi ollut jo joskus aiemmin vai tullut nyt.

Tämmösiä googlettelin:

P1273 NISSAN - Air Fuel Ratio Sensor 1 Bank 1 Lean Shift Monitoring
Repair Importance Level: 3/3   
Repair Difficulty Level: 2/3  What does this mean?   

Possible causes

    Faulty Air fuel ratio (A/F) Sensor 1 Bank 1
    Air fuel ratio (A/F) Sensor 1 Bank 1 harness is open or shorted
    Air fuel ratio (A/F) Sensor 1 Bank 1 circuit poor electrical connection
    Fuel pressure
    Faulty Fuel injector
    Faulty Air Flow Meter

Onko kokemuksia tällaisesta toiminnasta ja sen korjauksista? Aattelin nyt aluksi vaihtaa polttoainesuodattimen..

datsunpower

Luultavasti ilmamassamittari tai Suction Control Valve.

Ilmamassamittarilla voi olla huonokontakti liittimessään -> käytä liitin parikertaa irti ja takaisin.
Pelkään kyllä, että vika on tuossa SCV:ssä. Se aiheuttaa myös tehottomuutta ja nykimistä ollessaan tiensä päässä. Menee ilmeisesti väljäksi aikaa myöten ja polttoaineen annostelu common rail pumpulle alkaa tökkimään.
Mutta hankala sanoa näkemättä autoa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

juhovv

Kiitos vastauksesta. Tota SCV:tä vähän epäilin luettuani ulkomaisia foorumeita. Täytynee hankkia moinen ja vaihtaa, kokeilen ensiksi tosin sen ilmamassamittarin putsausta kun ehdin. 

juhovv

Puhdistin ilmamassamittarin reilulla suihkuttelulla ja ainakin silmämääräisesti näytti puhdistuvan kuonasta aika hyvin. Kävin testiajolla ja toimi ihan hyvin, mutta seuraavana aamuna sitten oireet taas palasivat. Tilasin saksasta SCV:n. Purin nyt sitä odotellessa jo tuulilasinpyyhkijät, niiden alla olevan muoviosan ja samankaltaisen peltiosan. Vaihdettava osakin näkyy jo.

Ilmoittelen miten käy, osa kai tulee ensi viikon alussa..

juhovv

Vaihdoin eilen ton scv:n ja toimikin hetken ihan ok. Käynnistyy, käy 5sek ja sammuu, sitten joutuu sahaamaan että saa koneen käymään. Ajanut oon kyllä nyt parikyt kilsaa. Vikakoodina nyt tuli toi p0089 joka kai siihen polttoainepumppuun viittaa. Mitähän tässä vielä yrittäisi?

Yksi polttoaineletku on aika heikossa hapessa, aattelin sen vielä vaihtaa.

datsunpower

Pitiköhän sille uudelle SCV:lle joku opetus suorittaa.. en muista.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

datsunpower

Ja se polttoaineletku kannattaa tosiaan vaihtaa, ei kestä yhtään vuotaa niiden linjojen tai pumppu alkaa kiukkuamaan ilmakuplien takia.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

juhovv

Aattelin et koitan laittaa sen vanhan scv:n takas ihan testin vuoksi kun ei se tuolla uudellakaan oikein korjaantunut ja ilmaantui se P0089 vikakoodikin. Kone ei käynnistyny enää sen vanhan scv:n laiton jälkeen, eikä myöskään kun vaihdoin uuden takaisin. Vaihdoin molemmat letkut jotka lähtee siitä polttoainesuodattimelta koneelle päin. Imupumpulla vedin dieseliä letkuun saakka eli ei pitäis dieselinkään ollut valunut liikaa tankkiin päin. Vikakoodeja ei nyt näytä olevan. Mikähän lienee vikana.