Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissanin takajarrujen vaihto-ongelmat

Aloittaja Elektroonikko, huhtikuu 21, 2019, 18:46:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Elektroonikko

Rupesin vaihtamaan Nissan P12 farkkuun (1,6 bensa) taakse jarrulevyjä ja palat tottakai. muuten homma luisti hyvin mutta kun palat ei mahtuneet sitten millään paikoilleen.
toinen pala menee hienosti mutta kun yrittää toista perään niin ei kertakaikkiaan mahdu menemään. 
Kaikki mahdolliset vahtoehdot on kokeiltu mutta ei sitten millään Rupesin sitten miettimään onko  palojen paksuuksissa jotain eroja muihin tehokkaampiin malleihin nähden mutta samat palat on näköjään kaikissa primeroissa (jarrulpalat Brembo P 59 044). sitten huomasin että muilla valmistajilla on millin parin ohuempia paloja ja vähän nyt tuntuu siltä että mua on pissitty silmään. Brembo ilmoittaa palojen paksuudeksi 16,8mm mutta muilta valmistajilta löytyy tosiaan jopa 15,4mm paksuudella. Primerassahan on tuo takajarrumäntä ruuvattava ja se tuli ruuvattua täysin sisään; ei edes kosketa jarrypalaa, joten siitä ainakaan ole kiinni. Onko jollain kokeneella niin paljon viitseliäisyyttä että neuvoisi minua?

Elekroonikko

Vaari 68

Pitäshän ne sinne  mahtua.Kuinka on jos sinne männän puolelle jääpi löysää niin se satulan pitäs saada hiukan kammettua ulospäin.Kokeile liikutella sitä ilman jarrupaloja.Siis jollain kampemalla edestakaisin.Sitte laitat sen männän puoleisen palan ja kampeat satulan ulos ja kokeilet josko mahtuisi.Eihän tuossa brembon ja toisen merkin paksuudessa kovin paljon eroa ole.Kuinka on sitten onko jarrulevyt liian paksut.Onko niitä eri vahvuuksia eri vuosimalleissa.

140ypower

Kannattaa myös katsoa että liukutapit liikkuvat maksimi liikkeen. Ja kyllähän sen palan pitäisi pystyä painamaan mäntää vasten, tai siis se pitäisi suorastaan liukua. Tarkista ettei ole ruostetta palojen urissa mikä rajoittaisi liikettä.
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

datsunpower

Olikos se P12 korisessa niissä takajarrupaloissa ne rautalanka änkeröiset joilla se männän puoleinen pala laitettiin ensin kiinni mäntään ja sitten käännettiin koko paketti satulan kanssa paikoilleen?

Mäntä jos on kokonaan sisässä niin kyllä siinä pitäisi olla tyyliin ½ senttiä sitä pelivaraa..
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - huhtikuu 21, 2019, 22:28:13
Olikos se P12 korisessa niissä takajarrupaloissa ne rautalanka änkeröiset joilla se männän puoleinen pala laitettiin ensin kiinni mäntään ja sitten käännettiin koko paketti satulan kanssa paikoilleen?

Mäntä jos on kokonaan sisässä niin kyllä siinä pitäisi olla tyyliin ½ senttiä sitä pelivaraa..

Kuvien mukaan näyttää olevan mielenkiintoisen näköinen rautalankasysteemi toisen puolen palassa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Elektroonikko

Kyllä vaan siinä sisemmässä palassa on kolme jousitettua  rautalankaa ja männässä on ura johon ne ilmeisesti uppoavat. Ihmettelen vain että miten tuo asettuu paikalleen ei sinne mitenkään pääse noita jousia asettelemaan. Vai asettuuko tuo pala ekoissa jarrutuksissa jousilleen? Mäntä kun on selvästi suurempi kuin tuo jousien peittämä alue.
Tuo ruostejuttu tuli minullekin illalla mieleen kun nukkumaan mennessäni vielä funtsin asioita. Täytyypä täänään otta jokin teräesine ja koittaa mitä siellä satulan perällä oikein on.
Kiitoksia vastauksista!
     Elekroonikko

datsunpower

#6
Siis laitat sen jousitetun palan siihen mäntään kiinni silloin kun sinulla on se satula aukikäännettynä.. pala/jouset menevät männän uraan ihan työntämällä (tavallaan männän sivusta liu'utat sen palan rautalangat männän huulen alle) *naks* ja pala "lukittuu" mäntään. Hankala selittää, helppo toteuttaa. Mitään ei tarvitse (eikä pidä) väännellä, käännellä tai murjoa mitenkään.
Katsot vaan, ettet paina niitä rautalankoja solmuun -> tulee kaikenlaisia laahaamis ja kehimis ongelmia.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.