Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Moottorin vikavalo palaa!

Aloittaja jarkko88, huhtikuu 08, 2019, 22:20:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarkko88

Hei, minulla on Almera 1.8 litranen 2001 vuosimalli. Autoon vaihdettu Motonetin tarvike ykk anturi. Auto toimii muuten hyvin, mutta kylmänä hieman röpöttää, loppuu tosi pian käynnistyksen jälkeen. Polttaa vikavaloa, ei saa nollattua. Herjaa koodia tosta asento anturista. Vaihdettu tulpat, ilmansuodatin. Jakoketjuremppa tehty huoltohistorian mukaan. Apuja kiitos :)

Tero-75

Vaihda sen Motonetin anturin tilalle merkkivaraosa niin loppuu ongelmat.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

jarkko88

Okei, osaako kukaan heittää arviota paljon maksaa osa?

Mies

#3
Itsellä mitä noita vaihtanut, niin tarvikkeet toimineet hyvin.
Tosin motonetistä en ole ostanut  ;)

Miksi anturi alunperin vaihdettiin?
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

jarkko88

Auto sammui, nyki. Näytti vikakoodia siitä. Nyt tuolla Motonetin anturilla nuo ongelmat loppui. Mutta vikavaloa ei anna nollata pois.

mertsi1

onko siihen tehty se ketjun vaihto oikeasti vai pelkästään huoltokirjan mukaan? nuo oireet viittaa nimenomaan siihen venähtäneeseen kettinkiin...

paljonko on ajettu sen merkinnän jälkeen? sadan tuhannen välein noihin saa ketjun uusia.

kurttu

Mulla vaihettiin ketju 275tkm kohdalla.
Kone nyki ja kierroslukumittari nyki ja sytytti vikavalon.

jarkko88

Noin 30 tuhatta ajettu ketjun vaihon jälkeen. Justiin ajanu 100km ilman mitään nykimistä. Käy tasaseen tyhjäkäyntiä. Kylmänä sillain röpöttää vähän aikaan. Mutta onhan tuo käytetty auto, ja eihän niitten historiasta aina tiiä. Voikos tuon ketjun kunnon tarkistaa jotenkin?

mies51

Lue vastaavia Almera N16 tekstejä palstalta. Siellä kerrotaan, paljonko ketjunkiristin saa olla ulkona (ainakin 13mm = 8 uraa) ja miten sen voit itse katsoa ottamalla pois venttiilikopan kannen ja jakopään ylemmän kannen.

jarkko88

Tuli muuten mieleen että kuuluuko tuossa autossa olla katalysaattori auton alla? Siinä pakosarjan jälkeen on se katti pönttö. Mutta mites siellä auton alla? Mulla suora putki :D Voisko vaikuttaa nykimiseen? Ja tohon kampiakselin asento tunnistimen vikakoodiin herjaukseen?

mies51

Minulla N16 vuosimallin 2003 1.5, jossa on tuo toinenkin katalysaattori. Siihen oli vaikeuksia saada etuputkea, kun varaosaliikkeet myi sellaista etuputkea, jossa on typerä haitariletku (rikkoontuu helposti). Ostin sitten haitarittoman etuputken ja hitsautin kakkoskatalysaattorin putkeen. Etuputken etupäässä on puolipallo, joka joustaa, kun moottori heilahtaa.

Keskiputkia oli kahta tyyppiä: pitkä (2 pönttöä, autossa ei kakkoskatalysaattoria) ja lyhyt (1 pönttö ja liittyy kakkoskatalysaattoriin).

jarkko88

Okei, ostin tuon auton noin kuukaus sitten. Sillä kyselen tuota katti asiaa.

kurttu

Ei se kakkoskatti tai sen puuttuminen vaikuta moottorin toimintaan mitenkään. Moottorinohjaus ei tiedä sen olemassaolosta, se vaan putsailee myrkkyjä pakokaasuista sen minkä etukatti läpi päästää.