Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan primera p12 2.0 2004 sammuilee

Aloittaja ari-j, huhtikuu 04, 2019, 14:09:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ari-j

Mikähän kumma on kun auton käynnistää voi mennä kolme metriä että sammuu, tai kymmenen kilometriä. Pari naksahdusta kojelaudan alta ja taas käyntiin. Sitten voi ajaa vaikka 200km ei muuta kuin mootorihäiriövalo kojelaudassa. Koodi luettu, herjaa nokkaakselin asentotunnistinta, osa vaihdettu koodit poistettu sama vika. Uusi avain sirutettu ei auta.


GT Primmu

Oliko orkkis tunnistin? Noi tuppaa oleen aikas ronkeleita, eli tarvikeosat ei aina toimi...
Gt Primera -98
Toyota Crown ms-123 -84
Toyota Crown ms-123 -85
Maxima A33 (ex)

jari2

Oireileekos venynyt nokkaketju anturiherjoilla ja sammumisilla?

Perso

...no kyllä...

Mutta minä ainakin oletan että p12 primeran omistaja on jo tsekannut nää perusjutut eli takavalojen maadoituksen ja nokkaketjun ennenko aloittaa ylipäiten kyselyn . ;)

EI voi tulla yllätyksenä ainakaan nuo enää jos osaa googlettaa.

Tämähän (kysytty) voi johtua niin monesta muustakin jutusta.
Aina sattuu, tottunee...
Datsuneita vuodesta 1994...
Nyt menossa mukana monenlaista koupee kutosella ja ilman...

ari-j

Milläköhän sen nokkaketjun venymisen saa tietoon kun kiristinkään ei ole ulkopuolella?Pitääkö kone purkaa jotta sen näkee?
Takavalon maadotuksesta minä en tiedä mitään, kaikki viat mitkä on maadoituksesta ei ole kyseisen mukaisia.

taidan hävittää koko auton...

Perso

#5
Eihän toki koko moottoria tarvi purkaa ketjua tarkastettaessa.

Jospa kirjoitat vaikka foorumin hakukenttään "kiristin ulkona" tai "ketjun kiristin" ja selailet niitä osumia.
Pitäisi löytyä ohjeita. Ei välttämättä juuri p12 /2L mutta kuitenkin tähän loistavaan moottoriperheeseen liittyviä.
Mutta! Foorumin pääsivulla, muuten ei löydy kuin tämä viesti, haku on vähän huono tällä foorumilla.

Vähän tietysti vaatii näppien likaamista homma sitten.

Kyllä se siitä, ihmisten tekemiä laitteita, voi niitä korjata.

... Mitä tulee valojen maadoituksiin niin aattelin vaan et säästyy sit muilta hermojen kiristyksiltä. Se kun voi aiheuttaa ihan mitä tahansa ongelmaa.
Aina sattuu, tottunee...
Datsuneita vuodesta 1994...
Nyt menossa mukana monenlaista koupee kutosella ja ilman...

jari2

2-litraisen kiristäjä löytyy kun katsoo moottoria edestä, ja koneen vasemmalla puolella ylhäällä on karkeasti parin kämnenen kokoinen kansi. 10mm kannalla okevia pultteja. Kansi pois, kiristäjä näkyy siellä. Siinä on liimatiiviste, varaudu hankkiimalla liimatuubi. Itse laitoin Plastic paddingin Gasket -liimaa, vitosen taisi maksaa hammastahnan kokoinen tuubi, ja vaikuttaa hyvältä liimalta.

ari-j

Ok kiitos, paljonko kiristin voi olla ulkona? montako pykälää? Joissain netti kuvissa kiristimen "karassa" merkkejä. Enkä minä mitään takavaloista ymmärrä.

nim.  Kohta myynnissä primera 2.0 2004 186000km ajettu

jari2

Sitä en tiedä että paljonko se saa olla ulkona, mutta se on sileä tappi ilman pykäliä. Omassani oli noin 12mm, käy ja kukkuu, ketju ei rallata eikä heitä tunnistimien herjoja. Mittarissa 260tkm.

mertsi1

Koodin perusteella vaikuttaa jakoketjuvialta, mutta toisaalta taas ei pitäisi olla 186000km ajetussa (siis kyse nimenomaan 2-litraisesta koneesta) jakoketju viallinen. Pienemmässä moottorissa olis tossa kohtaa jo varmasti kolmas ketju menossa...

mies51

Lainaus käyttäjältä: jari2 - huhtikuu 06, 2019, 19:19:45
Sitä en tiedä että paljonko se saa olla ulkona, mutta se on sileä tappi ilman pykäliä. Omassani oli noin 12mm, käy ja kukkuu, ketju ei rallata eikä heitä tunnistimien herjoja. Mittarissa 260tkm.
Onko 2-litraisessa kiristimen mäntä tappi ilman pykäliä? Almera N16 1.5 ja 1.8 eli QG15DE ja QG18DE ovat kyllä pikälillä. Öljynpaine työntää mäntää- kiristää ketjun, mutta säppi menee pykälään ja pitää ketjun suht. kireällä myös kone sammuksissa. 13mm ei ole liikaa, käy ja kulkee OK (283000km ajettu 1.5).

jari2

Joo se on ihan sileä tappi, ei pykäliä. Oli mulla ihan kädessä asti kun kansipahvin vaihdoin. Tappi on ehkä noin 35mm pitkä.

Desperate child

Lainaus käyttäjältä: mertsi1 - huhtikuu 06, 2019, 22:58:54
Koodin perusteella vaikuttaa jakoketjuvialta, mutta toisaalta taas ei pitäisi olla 186000km ajetussa (siis kyse nimenomaan 2-litraisesta koneesta) jakoketju viallinen. Pienemmässä moottorissa olis tossa kohtaa jo varmasti kolmas ketju menossa...
Minäkin omaan kokemukseen pohjautuen allekirjoitan tämän. Noin 180-190tkm jouduin vaihtamaan kampiakselinasentoanturin ja 1 sytytyspuolan, kun pätki ja teki vikakoodia ko. anturista. nyt ajettu 260tkm ja edelleen samalla jakopäänketjulla ja tähän mennessä ei kertaakaan sitä vikakoodia ole tullut uudelleen. Kampiakselin tai nokka-akselin anturia ei silloin 2013 edes saanut tarvikeosana, vaan ainoastaan merkkiliikkeestä. Ja siis 2 litranen.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81