Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Miksi Nissan Pulsar ei myynyt?

Aloittaja mate, maaliskuu 31, 2019, 21:47:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mate

Tuon mallin valmistuskin on tietääkseni jo lopetettu. Taisi myydä hieman heikosti ja liikkeellä olevien jälleenmyyntiarvo heikko.
Mikähän tuossa mallissa oli, kun ei oikein onnistunut?

mikan

Ysäri Pulsar gti-r olis herkku peli ja säilyttää arvonsa. Nää uudet on ehkä vähän liian harmaita?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

AkiH

Normaali pystyperäinen perheauto ei taida tällä hetkellä olla kovin muodikkaaksi koettu laite, crossoverit ja katumaasturit ovat tällä hetkellä kovassa vedossa. Pulsarin kohdalla olisi voinut ehkä auttaa farmarikorikin.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

kurttu

Ite kattelin kun Pulsar tuli markkinoille, että vihdoinkin "normaali" hlöauto Nissanilta näiden kaikenmaailman friikkien jälkeen (Tiida, Micra, Joke, Note, eka Qashqai).
Mutta ei sitte. Näköjään auton pitää mieluummin olla ruma kuin huomaamaton ja tavallinen.

cedricfan

#4
Juu, Crossover-Qashqai oli kuitenkin se markkinoilla suositumpi versio, etenkin kun autot oli tekniikaltaan & varustelultaan hyvin samankaltaisia, sekä -hintaisia.
Lisäksi Nissan piti Pultsarin markkinoinnissaankin Qashqain varjossa.
Ja Juke puolestaan on kaivannut päivitystä jo pitkään, kaiken maailman Aronat ja Konat on ajaneet sen ohi täysillä.
Oikeastaan ainoa ajantasalla oleva nykymalli on Micra, jota puolestaan ei kaupata Suomessa kuten pitäisi.
Sikälikin hankala tilanne nyt, että Qashqain myynti alkaa jo hiipua, mutta kun kaikki on sen varassa :-\
No, Qasqaista voidaan nähdä todella rankkoja tyrkkyjä vielä ennen seuraavan polven esittelyä ;)

PS: Ja nyt pitää sitten muistaa, että ihkauuden auton ostaja on erilaisilla ajatuksilla varustettu kuin 20-vuotiaalla käytetyllä ajava. Uuden ostaja haluaa auton, joka myös näyttää uudelta!
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

AkiH

Lainaus käyttäjältä: kurttu - huhtikuu 01, 2019, 09:03:06
Ite kattelin kun Pulsar tuli markkinoille, että vihdoinkin "normaali" hlöauto Nissanilta näiden kaikenmaailman friikkien jälkeen.
Samoilla silmillä sitä minäkin katselin ja seuraavaksi käyttöhärveliksi voisi vallan hyvin metsästää Pulsarin 1,6-litraisella koneella, kunhan hinnat vähitellen laskevat.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

mcgangsta

Joo viime vuonna taisi valmistus loppua, koska myyntitavoitteet ei täyttyneet...

Kyllä noita on silmään osunut ihan kiitettävästi liikenteessä, mutta ei tietenkään yhtä paljon, kuin Qashqai.

Ihan kivan näköinen pirssi ja jos itselle riittäisi tuollainen "pikkuauto", niin voisi olla ihan pätevä vaihtoehto  8)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

JaKrPa

Lainaus käyttäjältä: AkiH - huhtikuu 01, 2019, 08:45:38
Normaali pystyperäinen perheauto ei taida tällä hetkellä olla kovin muodikkaaksi koettu laite, crossoverit ja katumaasturit ovat tällä hetkellä kovassa vedossa. Pulsarin kohdalla olisi voinut ehkä auttaa farmarikorikin.

Jep, väärään aikaan tuli markkinoille, voi kumminkin olla "kovaa valuuttaa" vuosikymmenien päästä  ;D

mies51

Minäkin olisin kaipaillut 3v sitten Sunnyn ja Almera N16 jälkeen tavallista luotettavaa autoa. Pulsarin kävin koeajamassa, mutta ei jotenkin säväyttänyt. Merkkiuskollisuus vaihtui Toyota Aurikseen. Olen ollut tyytyväinen muuten paitsi tavaratilan kokoon. Eilen ihailin uudehkoa Focusta. Olis ollut tavaratilaa ja ajo-ominaisuudethan on Fordeissa parasta.

kurttu

#9
Onhan ne voortit hienon näköisiä ja hyviä ajaa, mutta niistä jää kaikenmaailman muovikoristeet käteen.
Mitä olen vähän Pulsaria googletellut, niin tuntuisi olevan jonkun verran tuota rellutautia, eli epämääräisiä sähkövikoja.
Jos auto tungetaan täyteen kaikenlaisia kehittyneitä elektronisia järjestelmiä, niin ne pitäisi tehdä pomminvarmoiksi. Muuten niistä on vaan harmia ajan saatossa. Se taas on kallista tehdä jotain military standard elektroniikkaa, joten parempi ilman.

cedricfan

#10
LainaaVaikka Nissan sai Qashqaillaan napattua maaliskuussa mallikohtaisen rekisteröintitilaston kärkipaikan, ei sillä ole syytä kovin suureen iloon. Nimittäin muita Nissan-malleja rekisteröitiin vain 47 kappaletta eli Qashqain osuus merkin myynnistä oli 92 prosenttia. Voisi sanoa, että rakennus seisoo yhden pilarin varassa.

https://tekniikanmaailma.fi/tm-analyysi-nissanin-menestys-on-yhden-kortin-varassa-myydyimpien-autojen-viidenneksi-loikkasi-toyotan-malli-josta-voi-tulla-vuoden-myydyin-auto
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Jylppy

Iloa vähentää varmasti myös se, että qashqai on kärjessä katsastuksen hylkytilastoissa.

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/suomen-vuoden-2018-myydyin-automalli-on-aikamoinen-vikapommi-6753960

Suomen katsastetuimpien automallien joukossa Qashqai paljastuu vikapesäksi sekä pitkällä että lyhyellä tähtäyksellä. Vuonna 2009 käyttöönotetuista Qashqaista hylättiin toissa vuoden määräaikaiskatsastuksissa peräti 20,5 prosenttia, mikä oli suurin prosentti 30 katsastetuimman automallin joukossa.

Kovaan hylkäysprosenttiinsa Qashqait päätyivät mittarilukemilla, joiden keskiarvo oli 141 000 kilometriä ja mediaani 133 000 kilometriä. Yleisin hylkäykseen johtanut vikakohde oli etuakselisto.

Lyhyellä tähtäyksellä Qashqai ei pärjää juuri paremmin. Se jää hännänhuipuksi myös, kun 30 katsastetuimman automallin joukosta poimii tarkasteluun kolmevuotiaat, kohtuuhintaiset, noin 50 000 kilometriä ajetut henkilöautomallit.

Vuonna 2014 käyttöönotettujen Nissan Qashqaiden hylkäysprosentti oli viime vuonna 4,3, vaikka ajokilometrien mediaani jäi 52 000:een.


L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: mies51 - huhtikuu 02, 2019, 01:17:39
Minäkin olisin kaipaillut 3v sitten Sunnyn ja Almera N16 jälkeen tavallista luotettavaa autoa. Pulsarin kävin koeajamassa, mutta ei jotenkin säväyttänyt. Merkkiuskollisuus vaihtui Toyota Aurikseen. Olen ollut tyytyväinen muuten paitsi tavaratilan kokoon. Eilen ihailin uudehkoa Focusta. Olis ollut tavaratilaa ja ajo-ominaisuudethan on Fordeissa parasta.

Sisustat näissä uudemmissa fordeissa todella muovisia tosiaan. Sähköt oli itse piuhojen osalta pettymys, todella ohuet ja kovalla eristeellä olevat johdot joka paikassa = sähkövikoja tulossa kun vanhenee.
Oma oli -11 Focus, tuo -04 E46 hakkaa sen ajo-ominaisuuksissa mennen tullen  ;D siksi sen vaihdoinkin.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

AkiH

#13
Lainaus käyttäjältä: JaKrPa - huhtikuu 01, 2019, 20:42:06Jep, väärään aikaan tuli markkinoille, voi kumminkin olla "kovaa valuuttaa" vuosikymmenien päästä  ;D
Tai käy niin kuin Stanzalle eli jo aikoinaan väliinputoajamalliksi jäänyt ei lähde lentoon myöhemminkään, vaikka autossa itsessään ei olisikaan vikaa. Harrastemielessä näistä vähemmälle huomiolle jääneistä voikin toisaalta löytää helmiä.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Kebab

Lainaus käyttäjältä: kurttu - huhtikuu 02, 2019, 09:30:55
Mitä olen vähän Pulsaria googletellut, niin tuntuisi olevan jonkun verran tuota rellutautia, eli epämääräisiä sähkövikoja.
Heh rellutautia. Esson jutut jatkaa elämistään vuodesta toiseen.  Renault on parantunut tuosta taudista jo 10 vuotta sitten. Kyllä se nissan ihan itse on sähkönsä sotkenut.

cedricfan

Tiida on moderni Stanza ;D

Ja kyllä ne Bosch, Englanti ja Espanja ovat ne sotkut :-X
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: Kebab - huhtikuu 02, 2019, 14:57:17
Lainaus käyttäjältä: kurttu - huhtikuu 02, 2019, 09:30:55
Mitä olen vähän Pulsaria googletellut, niin tuntuisi olevan jonkun verran tuota rellutautia, eli epämääräisiä sähkövikoja.
Heh rellutautia. Esson jutut jatkaa elämistään vuodesta toiseen.  Renault on parantunut tuosta taudista jo 10 vuotta sitten. Kyllä se nissan ihan itse on sähkönsä sotkenut.

Enemmän mä olisin huolissani tuon 1.2 moottorin jäätymis- ja jakopääongelmista, joita on tullut esiin qashqain kanssa.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

shamrock

#17
Eniten mä olen huolissani siitä että ylipäänsä on noita 1.2 koneita. Eihän niitä ole alun alkaenkaan edes tehty kestämään. Pitkin hampain kelpuutan nyt alle tuon 1.6:n kun tuli muuten hyvä auto halvalla tarjolle. Eihän se mihinkään kulje, mutta se on tehty silloin kun ne tehtiin kestämään. 350000 nyt alla eikä motissa mitään sanomista, öljynvaihtoaika lähestyy just ja asteikon puoliväliin on sinä aikana öljyä huvennut. Turhaan ostin lisäyspullon :D Mutta Moottorit alkaa kahdesta litrasta :)

mate

Jälleenmyyntiarvo on heikohko. Mutta sillä ei juuri merkitystä, jos aikoo pitää autoa kauan. Mutta miten on varaosien ja huollon laita yhä harvinaisemmaksi käyvässä autotyypissä?

Nissan Pulsar-otanta Nettiauto-sivuilta:
vm. 2015, 83000 tkm, 10900 euroa
vm. 2015,  90000 tkm, 11800 euroa
vm. 2015,  51000 tkm, 12900 euroa
vm. 2016,  89000 tkm, 13800 euroa

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: kurttu - huhtikuu 01, 2019, 09:03:06
Ite kattelin kun Pulsar tuli markkinoille, että vihdoinkin "normaali" hlöauto Nissanilta näiden kaikenmaailman friikkien jälkeen (Tiida, Micra, Joke, Note, eka Qashqai).
Mutta ei sitte. Näköjään auton pitää mieluummin olla ruma kuin huomaamaton ja tavallinen.
Samaa mieltä, ja samoilla linjoilla myös AkiH kanssa, että 1.6 litrainen malli voisi kiinnostaa käyttöautoksi kunhan tosiaan tulisi vielä hinnat alas.

Omaa silmää ja käyttötarkoitusta ei ole miellyttänyt oikein mikään (arkinen, toki sitten urheilumallit oma lukunsa) Nissan sitten P11-144 / N16 / A33 jälkeen.

Saa kyllä nähdä, että ovatko 1.6l Pulsarien hinnat edes tulossa moneen vuoteen vielä ainakaan radikaalisti alaspäin, tällä hetkellä Nettiautossa 1kpl myynnissä. Suomessa vähän muutenkin tuppaa merkistä riippumatta "GTi" mallien hinnat pysymään absurdilla tasolla verrattuna normimalleihin vaikka maailmalla kyseisessä autossa ei mitään harvinaista edes olisi.

cedricfan

#20
Osia saa kiitos sukulaisuuden muihin.

Ja kun spekuloidaan malliversioita, pitää muistaa, mitä se ENSIomistaja halusi. Sehän asian päätti!
Tässä tapauksessa tavallisempaa eli tylsempää kuin qashqai => perusmoottori ja perusvarustelu ja perusvärikin.

Ja tuo 1,2 on hyvä esimerkki siitä, että Downsizing menee pahasti metsään.
Etenkin kun jatkeeksi pakkonaitetaan CVT  :-X
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

mies51

Sisustat alkaa kaikissa uusissa olemaan jotain kierrätysmuovia. Entisajan kangasta minäkin kaipaisin. Silti on eroa, kuinka paljon auto kumisee ajossa. Lattioistahan on jätetty kaikki äänieristeet pois verrattuna 80-90-luvun autoihin.

Ikävää, jos johdot alkaa olla yhtä surkeita kuin nyky-kännyköiden latureissa - äärettömän ohuet johtimet ja eristeet ihan p..kaa.
Sitä se liika hintakilpailu teettää. Turha puhua mistään ilmaston pelastumisesta, kun kodinkoneetkin kestää 2-3 vuotta. Ennenvanhaan UPOn pesukarhulla hyrskytti 20 vuotta.

cedricfan

Voi hyvää päivää menneisyyspuolueesta...
Oletko tullut ajatelleeksi, paljonko ne ylimitoitetut johdot tulisi maksamaan lisää nykyisillä metallin hinnoilla? Plus painon lisäys...
Onneksi on väylä, jonka ansiosta ei tarvita enää joka johdosta yhtä paksua, vaan riittää se paksumpi virtajohto.
Eikä autoa tosiaan suunnitella kestämään yhtä kauaa kuin mitä täällä takapajulassa sillä ajetaan. Se vasta tuhlausta olisikin, kun oikeesti isoissa automaissa paalattaisiin autoja, joilla periaatteessa pystyisi vielä ajamaan hyvän matkaa. Kun ei Suomen ja muiden kehitysmaiden tuontikaan kaikkea vedä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: mies51 - huhtikuu 04, 2019, 11:16:08
Sisustat alkaa kaikissa uusissa olemaan jotain kierrätysmuovia. Entisajan kangasta minäkin kaipaisin. Silti on eroa, kuinka paljon auto kumisee ajossa. Lattioistahan on jätetty kaikki äänieristeet pois verrattuna 80-90-luvun autoihin.

Ikävää, jos johdot alkaa olla yhtä surkeita kuin nyky-kännyköiden latureissa - äärettömän ohuet johtimet ja eristeet ihan p..kaa.
Sitä se liika hintakilpailu teettää. Turha puhua mistään ilmaston pelastumisesta, kun kodinkoneetkin kestää 2-3 vuotta. Ennenvanhaan UPOn pesukarhulla hyrskytti 20 vuotta.

Lattioista äänieristeet pois?  :o laitanko sulle kuvan oman auton lattiasta, 50-60mm paksua vaahtomuovia äänieristeenä  ;D
Kaikissa 80-luvun nissaneissa mitä mulla oli ja pikkuveljen E21 ja E30 bemareissa ei ollut lattiassa muuta kuin pelkkä kangas, jota sinä kovasti kaipailitkin 8)
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

mies51

En minä lattiaan kangasta kaipaillut. Mutta jopa Fietassa v.1985 oli sen karvalankamaton alla pikimatto-äänieristeitä. Katossa kangas ja ovissa/sivuissa vähemmän kumisevaa tavaraa kuin halpismuovi. Koeajapa muoviset esim. Hyundai Getz tai 2000-luvun alun Fiestat.

mies51

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - huhtikuu 04, 2019, 17:47:23
Voi hyvää päivää menneisyyspuolueesta...
Oletko tullut ajatelleeksi, paljonko ne ylimitoitetut johdot tulisi maksamaan lisää nykyisillä metallin hinnoilla? Plus painon lisäys...
Onneksi on väylä, jonka ansiosta ei tarvita enää joka johdosta yhtä paksua, vaan riittää se paksumpi virtajohto.
Eikä autoa tosiaan suunnitella kestämään yhtä kauaa kuin mitä täällä takapajulassa sillä ajetaan. Se vasta tuhlausta olisikin, kun oikeesti isoissa automaissa paalattaisiin autoja, joilla periaatteessa pystyisi vielä ajamaan hyvän matkaa. Kun ei Suomen ja muiden kehitysmaiden tuontikaan kaikkea vedä.
On tullut suvun korjaajana sen verran paljon korjailtua näitä sähkölaitteita/kodinkoneita, että v...ttaa se, kun on 10 sentin säästön takia joutunut tekemään työtä, ettei jopa 50 euron kone mene roskikseen. Siis väitän, että menneisyyspuolue torjuisi ilmastonmuutosta paremmin kuin nää nykyajan viher-säästelijät.

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: mies51 - huhtikuu 05, 2019, 00:23:33
Lainaus käyttäjältä: cedricfan - huhtikuu 04, 2019, 17:47:23
Voi hyvää päivää menneisyyspuolueesta...
Oletko tullut ajatelleeksi, paljonko ne ylimitoitetut johdot tulisi maksamaan lisää nykyisillä metallin hinnoilla? Plus painon lisäys...
Onneksi on väylä, jonka ansiosta ei tarvita enää joka johdosta yhtä paksua, vaan riittää se paksumpi virtajohto.
Eikä autoa tosiaan suunnitella kestämään yhtä kauaa kuin mitä täällä takapajulassa sillä ajetaan. Se vasta tuhlausta olisikin, kun oikeesti isoissa automaissa paalattaisiin autoja, joilla periaatteessa pystyisi vielä ajamaan hyvän matkaa. Kun ei Suomen ja muiden kehitysmaiden tuontikaan kaikkea vedä.
On tullut suvun korjaajana sen verran paljon korjailtua näitä sähkölaitteita/kodinkoneita, että v...ttaa se, kun on 10 sentin säästön takia joutunut tekemään työtä, ettei jopa 50 euron kone mene roskikseen. Siis väitän, että menneisyyspuolue torjuisi ilmastonmuutosta paremmin kuin nää nykyajan viher-säästelijät.

Sen 10 sentin säästön takia olet sen koneen saanut huimalla 50€:lla. Tai oikeastaan useiden tuollaisten pienten säästöjen summana.
Nykyaikana on niin paljon kilpailua, tuotteissa ja hinnoissa että valmistajien on oikeastaan pakko toimia niin kuin tekevät. Muuten uhkaa myynnin laskeminen ja toiminnan loppuminen.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

shamrock

Lainaus käyttäjältä: mies51 - huhtikuu 05, 2019, 00:23:33
Lainaus käyttäjältä: cedricfan - huhtikuu 04, 2019, 17:47:23
Voi hyvää päivää menneisyyspuolueesta...
Oletko tullut ajatelleeksi, paljonko ne ylimitoitetut johdot tulisi maksamaan lisää nykyisillä metallin hinnoilla? Plus painon lisäys...
Onneksi on väylä, jonka ansiosta ei tarvita enää joka johdosta yhtä paksua, vaan riittää se paksumpi virtajohto.
Eikä autoa tosiaan suunnitella kestämään yhtä kauaa kuin mitä täällä takapajulassa sillä ajetaan. Se vasta tuhlausta olisikin, kun oikeesti isoissa automaissa paalattaisiin autoja, joilla periaatteessa pystyisi vielä ajamaan hyvän matkaa. Kun ei Suomen ja muiden kehitysmaiden tuontikaan kaikkea vedä.
On tullut suvun korjaajana sen verran paljon korjailtua näitä sähkölaitteita/kodinkoneita, että v...ttaa se, kun on 10 sentin säästön takia joutunut tekemään työtä, ettei jopa 50 euron kone mene roskikseen. Siis väitän, että menneisyyspuolue torjuisi ilmastonmuutosta paremmin kuin nää nykyajan viher-säästelijät.

Onko se vika valmistajissa, vai meissä kuluttajissa? Jos kukaan ei ostaisi niitä liian halvalla tehtyjä koneita, ei niitä kannattaisi kenenkään valmistaakaan. Voi tehdä ihan oman valinnan, Suomestakin löytyy verkkokauppa joka myy ainoastaan kodinkoneita, jotka on joko tehty korjattaviksi ja joihin saa varaosia, tai muuten kestävästi, eli esim kierrätysmateriaaleista valmistettuja. En tiedä saako mainostaa, mutta Ecosto.fi on kyseessä ... sieltä itse tilaan esim Moccamasterin osat. Sehän on ikuinen kahvinkeitin kun kaikkia osia saa ja itse pystyy vaihtamaan :)

cedricfan

Nissanin virhe oli jättää kaikki Qashqain varaan Euroopassa.
Olisi pitänyt päivittää Juke jo kauan sitten, ja tehdä X-Trailista selkeämpi Qashqain isoveli.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

shamrock

Pitää toki muistaa, että siellä on samassa konsernissa Renault ja Dacia. Näiltähän pukkaa mallia kyllä Euroopan markkinoille. Ikävä kyllä, se mielikuva Nissanista ja se kohderyhmä johon aikanaan on Sunnya ja Almeraa ostettu, on sellainen että sen paikkaa Dacia. Sieltä saa volyymia hyvällä katteella, ja todennäköisesti on todettu ettei tuossa kokoluokassa kannata yrittääkään Kian ja Toyotan ym kanssa kilpailla. se sota hävittiin jo Almeralla, eikä Tiidasta tai Pulsarista ollut lähellekään sitä pelastamaan.